CARSNEWS
F1 & RACES

Πισωγύρισμα με τους κανονισμούς του 2026

Έπειτα από πολύ ανησυχητικά ευρήματα στις προσομοιώσεις, οι τεχνικοί κανονισμοί της Formula 1 για το 2026 αναμένεται να αλλάξουν σημαντικά.

Απομένουν λιγότερα από δύο χρόνια ώστε η Formula 1 να περάσει σε μία νέα εποχή. Γνωρίζουμε πως το 2026 θα εφαρμοστούν οι νέοι κανονισμοί μονάδων ισχύος, ενώ παράλληλα οι τεχνικοί κανονισμοί των μονοθεσίων θα αλλάξουν σημαντικά.

Για πρώτη φορά στην ιστορία του, το κορυφαίο μηχανοκίνητο σπορ θέλει να θεσπίσει τα ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα στα μονοθέσια. Το σχέδιο αυτό προβλέπει πως κατά τη διάρκεια των στροφών η γωνία κλίσης των αεροτομών θα παράγει υψηλή κάθετη δύναμη, ενώ στις ευθείες θα αλλάζει, ώστε να μειώνεται η αντίσταση αέρα (οπισθέλκουσα).

Για να μην γίνουν περίπλοκοι οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί, η πίσω αεροτομή είχε οριστεί αρχικά ως το ενεργό αεροδυναμικό βοήθημα, σε συνδυασμό με το DRS. Ωστόσο, προσομοιώσεις που έκαναν οι ομάδες της Formula 1 στα περίπλοκα και προηγμένα τεχνολογικά λογισμικά τους εμφάνισαν ορισμένα ανησυχητικά χαρακτηριστικά.

F1 Audi

Σύμφωνα με το motorsport.com, οι προσομοιώσεις ομάδων έδειξαν πως όταν η κάθετη δύναμη είναι στο χαμηλότερο δυνατό επίπεδο στις ευθείες (λόγω των ενεργών αεροδυναμικών βοηθημάτων) και η ισχύς του κινητήρα είναι στο μέγιστο επίπεδο, τα μονοθέσια ήταν αδύνατο να οδηγηθούν. Αρκετά παραδείγματα εμφάνισαν αστάθεια κατά την επιτάχυνση που είχε ως αποτέλεσμα να χάνεται ο έλεγχος. Επιπλέον ήταν αδύνατη η προσέγγιση οποιασδήποτε στροφής δίχως να χάνεται ο έλεγχος του πίσω μέρους των μονοθεσίων. Η απώλεια αεροδυναμικής είναι τρεις φορές μεγαλύτερη απ’ όταν τα μονοθέσια του σήμερα έχουν ανοικτό το DRS.

Σύμφωνα με το εν λόγω δημοσίευμα, για να μπορέσει ένας οδηγός να μείνει εντός πίστας και να μην καταλήξει σε μπαριέρες ή αμμοπαγίδα, πρέπει να οδηγήσει πολύ συντηρητικά το μονοθέσιο. Ο ρυθμός που έδειξαν οι προσομοιώσεις είναι πιο αργός και από τα τωρινά μονοθέσια της Formula 2.

H FIA είναι ενήμερη για τα ευρήματα των ομάδων και ήδη ετοιμάζεται να αναλάβει δράση. Αποφασίστηκε τόσο η εμπρός όσο και η πίσω αεροτομή των μονοθεσίων να είναι ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα ώστε να μην χάνεται η αεροδυναμική ισορροπία τους. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να γραφτούν από την αρχή ορισμένα Άρθρα των κανονισμών.

F1 2026

Ο επικεφαλής της Red Bull Racing, Κρίστιαν Χόρνερ, μίλησε για την εξέλιξη των κανονισμών της Formula 1 για το 2026: «Πιστεύω πως έχει γίνει καλή πρόοδος. Η FIA άκουσε τις συμβουλές των ομάδων και ήδη έχουν γίνει ορισμένες μεγάλες αλλαγές στους κανονισμούς. Περιμένουμε και τους κανονισμούς που αφορούν το σασί, οι οποίοι είναι ένα δομικό κομμάτι των κανονισμών του 2026. Πολλά διαφορετικά τμήματα δουλεύουν σκληρά στους κανονισμούς και είναι πολύ σημαντικό να υπάρξει κάποια λύση σύντομα».

Ο Χόρνερ ήταν από τους πρώτους που το 2023 είχε προειδοποιήσει για «μονοθέσια Φρανκενστάιν» λόγω των κανονισμών.

Φωτογραφίες: Mercedes F1 media

Related Articles

F1 GP Σακχίρ: Ανατρεπτικός αγώνας, πρώτη νίκη για Perez!

cars

Formula 1: Πού και τι ώρα θα αποκαλυφθεί η νέα Williams

cars

F1: Πόσα χρήματα έβγαλε ο κάθε οδηγός;

cars

Σειρά της Racing Point να βγάλει προσωπικό σε υποχρεωτική άδεια

cars

O Μπραντ Πιτ απέκτησε το δικό του γκαράζ στο Σίλβερστον για τη νέα ταινία με θέμα την F1

cars

Ποινή για αλλαγή κινητήρα στον Hamilton, αλλάζουν οι ισορροπίες στην Τουρκία (vid)

cars

Anthony Joshua helps his new F1 team with pitstop practice at United States Grand Prix

cars

Αποκλειστική συνέντευξη του οδηγού του Safety Car της F1, Bernd Maylander!

cars

F1 GP Ιαπωνίας: Ο Φερστάπεν ταχύτερος την Παρασκευή(+video)

cars