CARSNEWS
AUTONEWS

Νέα πρόκληση από την Τουρκία με Navtex σε περιοχή που επικαλύπτει την ελληνική υφαλοκρηπίδα

Στη «Γαλάζια Πατρίδα» αναφέρονται εκ νέου τα τουρκικά ΜΜΕ, με αφορμή την τουρκική Navtex που εκδόθηκε σε την περασμένη εβδομάδα σε περιοχή που επικαλύπτει την ελληνική υφαλοκρηπίδα. Στο περιστατικό εμπλέκουν μάλιστα και την ιταλική κυβέρνηση. Η Άγκυρα επιμένει ότι αυτή είναι η υφαλοκρηπίδα, της με βάση και τον χάρτη που έχει στείλει στον ΟΗΕ.

«Η Τουρκία δεν άφησε την Ελλάδα και την Κύπρο να κάνουν εργασίες στην υφαλοκρηπίδα της, στη Γαλάζια Πατρίδα» επισημαίνει η Milliyet παρουσιάζοντας σχετικό χάρτη, όπως αναφέρει ο ανταποκριτής του ΣΚΑΪ στην Κωνσταντινούπολη, Μανώλης Κωστίδης.

Ο χάρτης της Milliyet

Η εφημερίδα Turkiye από την πλευρά της σχολιάζει ότι «το εμπορικό πλοίο πόντισης καλωδίων CS TELIRI (φωτό Marine Traffic), ιδιοκτησίας της ιταλικής εταιρείας Elettra, πιθανώς μετά από διαβούλευση με την ιταλική κυβέρνηση, υπέβαλε αίτηση στην Τουρκία, για να ενημερώσεις για τις εργασίες στα τμήματα της τουρκικής υφαλοκρηπίδας εντός της “Γαλάζιας Πατρίδας”, στο πλαίσιο της πόντισης καλωδίου επικοινωνίας μεταξύ Ιταλίας και Κύπρου».

«Η Τουρκία εξέδωσε επίσης την απαιτούμενη NAVTEX μέσω του σταθμού της Αττάλειας. Η κατάσταση αυτή εξόργισε την Ελλάδα και την “ελληνοκυπριακή διοίκηση” (Κυπριακή Δημοκρατία), που σύμφωνα με τον λεγόμενο χάρτη της Σεβίλλης, η περιοχή ανήκει σε αυτές και ως εκ τούτου η Λάρνακα ήταν ο μόνος σταθμός που έχει το δικαίωμα να εκπέμπει NAVTEX», σημειώνει.

«Αυτή η αποφασιστικότητα της Τουρκίας έκανε πολλές χώρες να ξυπνήσουν από τα όνειρα που έβλεπαν σχετικά με την ανατολική Μεσόγειο. Ήθελαν να κατασκευάσουν τον αγωγό East Med,που αγνοούσε την τουρκική υφαλοκρηπίδα και σχεδίαζαν το αέριο του Ισραήλ να το μεταφέρουν στην Ευρώπη. Η Τουρκία με σεισμικές έρευνες και γεωτρήσεις δεν υποχώρησε καθόλου σχετικά με τις θέσεις της για τις θαλάσσιες περιοχές ευθύνης της», ισχυρίζεται η εφημερίδα, σύμφωνα με την ανταπόκριση του Μανώλη Κωστίδη για το skai.gr.

«Οι τουρκικές Navtex ενόχλησαν την Ελλάδα και την “ελληνοκυπριακή διοίκηση της Νότιας Κύπρου”»

Από πλευράς της η Milliyet προσθέτει ότι «οι τουρκικές Navtex ενόχλησαν την Ελλάδα και την “ελληνοκυπριακή διοίκηση της Νότιας Κύπρου”. Ενώ η ένταση των Navtex που ξεκίνησε στις αρχές της εβδομάδας συνεχίζεται, ο Σταθμός Αττάλειας του Τμήματος Ναυσιπλοΐας, Υδρογραφίας και Ωκεανογραφίας της Διοίκησης Ναυτικών Δυνάμεων επικαιροποίησε την ανακοίνωσή της για τη λειτουργία του Teliri στις 23.44 το βράδυ της Παρασκευής. Στην ανακοίνωση αυτή αναφέρθηκε ότι η δραστηριότητα θα πραγματοποιηθεί μεταξύ 29 Ιουνίου και 21 Ιουλίου. Ωστόσο, διατηρήθηκαν όπως ήταν, οι συντεταγμένες της προηγούμενης Navtex σχετικά με την περιοχή όπου θα εργαστεί το πλοίο».

Σημειώνεται ότι η αντίδραση των ελληνικών αρχών ήταν άμεση. Από τον σταθμό του Ηρακλείου εκδόθηκε NAVTEX με την οποία προανήγγειλε εργασίες πόντισης υποθαλάσσιου καλωδίου από το C/S Teliri για το διάστημα από 25 Ιουνίου έως στις 23 Ιουλίου, καταγράφοντας την περιοχή η οποία ανήκει στην ελληνική ΑΟΖ.

Related Articles

Προτεραιότητα για την Skoda ένα ηλεκτρικό compact και ένα οικογενειακό!

cars

Κρούσματα λεπτοσπείρωσης στην Βραζιλία μετά τις φονικές πλημμύρες

Bury

Ξεκίνησε η παραγωγή του MX-30 e-Skyactiv R-EV: Με 85 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας

cars

Στο ΣτΕ προσέφυγαν εκ νέου οι φυσικοθεραπευτές για το clawback

Bury

Έπειτα από 61 χρόνια, έφτασε το τέλος για τον ιστορικό V8 της Bentley.

cars

Ford Lease. Βοηθάει τους επαγγελματίες να αποκτήσουν όχημα για την εργασία τους

cars

Περισσότερα από 30.000 παιδιά διέσχισαν τη ζούγκλα του Παναμά το 2024

cars

Έκκληση Ζελένσκι: Δεν έχουμε αρκετά πυρομαχικά για αντεπίθεση, μπορεί να ξεμείνουμε και από αντιαεροπορικούς πυραύλους

Bury

Ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για το καυτό Hyundai i20 N.

cars