CARSNEWS
F1 & RACES

Τέλος εποχής για τους κινητήρες της Renault στην F1

Η Renault αποφασίζει να σταματήσει την κατασκευή μονάδων ισχύος για τη Formula 1 μετά το 2025, με την Alpine να στρέφεται σε νέες τεχνολογίες και ένα μέλλον χωρίς εργοστασιακή υποστήριξη κινητήρων.

Η Renault ανακοίνωσε επίσημα την απόφασή της να σταματήσει την κατασκευή κινητήρων για τη Formula 1 στο ιστορικό της εργοστάσιο στο Viry-Chatillon, βάζοντας τέλος σε μια εποχή που διήρκεσε πάνω από 40 χρόνια. Η απόφαση αυτή έρχεται σε μια κρίσιμη στιγμή για την ομάδα της Alpine, η οποία από το 2026 θα προμηθεύεται κινητήρες από τρίτους κατασκευαστές, πιθανότατα από τη Mercedes.

Το εργοστάσιο στο Viry-Chatillon, το οποίο αποτελεί τη βάση της ανάπτυξης κινητήρων για τη Renault από τη δεκαετία του 1970, θα μετατραπεί σε ένα κέντρο καινοτομίας, γνωστό ως Hypertech Alpine. Αυτό το νέο κέντρο θα εστιάζει στην ανάπτυξη τεχνολογιών αιχμής, όπως τα ηλεκτρικά οχήματα, η ανάπτυξη μπαταριών και τα προγράμματα μηχανοκίνητου αθλητισμού, όπως το WEC και η Formula E. Ενώ η ανάπτυξη κινητήρων για τη Formula 1 θα σταματήσει, το εργοστάσιο θα συνεχίσει να παρακολουθεί τις εξελίξεις στον χώρο της F1 μέσω ενός νέου τμήματος παρακολούθησης.

Renault
Οι εγκαταστάσεις της Renault στο Viry-Chatillon (Φωτογραφία: Renault)

Αν και η απόφαση της Renault να αποχωρήσει από την κατασκευή κινητήρων για τη Formula 1 ήταν αναμενόμενη, έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις από τους εργαζόμενους του εργοστασίου στο Viry-Chatillon, πολλοί από τους οποίους πραγματοποίησαν απεργίες και διαμαρτυρίες. Οι εργαζόμενοι βλέπουν την αποχώρηση αυτή ως μια «προδοσία» και φοβούνται ότι θα οδηγήσει στην απώλεια δεξιοτήτων και ταλέντου, όπως και στη μείωση της ελκυστικότητας του εργοστασίου για το μέλλον.

Η απόφαση αυτή δείχνει μια ευρύτερη στρατηγική στροφή της Renault, η οποία επιδιώκει να επικεντρωθεί στις τεχνολογίες του μέλλοντος και να απομακρυνθεί από την κοστοβόρα ανάπτυξη κινητήρων για τη Formula 1. Με την απόφαση αυτή, η Alpine θα ενταχθεί στη λίστα των ομάδων που αγοράζουν κινητήρες από τρίτους προμηθευτές, όπως κάνει η McLaren με τη Mercedes, διατηρώντας ταυτόχρονα τη συμμετοχή της στο πρωτάθλημα μέσω της κατασκευής σασί και άλλων τεχνολογιών.

Φωτογραφίες: Alpine F1

Related Articles

Βαθμολογία κατασκευαστών Formula 1

cars

F1: Ενίσχυση κεφαλαιουχικών δαπανών για τις 4 ουραγές ομάδες

cars

Μπράντλεϊ: ‘Οι νέοι κανονισμοί του 2026 αποσκοπούν να γκρεμίσουν τη Red Bull’

cars

Δείτε όλα τα νέα μονοθέσια της Formula 1 (videos)

cars

Albon commits F1 future to Williams with new contract

Bury

Serious Qatar GP concerns after vomiting, near fainting and medical centre checks

cars

Δίνει νέα ευκαιρία στον Sergio Perez ως το τέλος της σεζόν η Red Bull

FIA to reject three applications for new F1 teams

cars

Verstappen: Ο Hamilton δεν είναι Θεός

cars