CARSNEWS
MARKET

«Φαρμακείο» το εθνικό αυτοκίνητο της Τουρκίας

To πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό και τουρκικό αυτοκίνητο παρουσιάστηκε στις αρχές του μήνα, μετά βαΐων και κλάδων από τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, ο οποίος δεν θα μπορούσε να χάσει την ευκαιρία για να μοιράσει «πιέτες» και «κορώνες» εθνικού φρονήματος. Το Togg SUV παρουσιάζεται (και είναι σε αρκετό βαθμό, κακά τα ψέματα) ως ένα επίτευγμα της μηχανικής των Τούρκων και του εγχώριου επιχειρείν, στοχεύοντας σε αντιπαράθεση με μεγαθήρια της αυτοκινητοβιομηχανίας όπως οι Mercedes, Audi, BMW και Tesla.

Το θέμα είναι πως για να πετύχει, θα πρέπει να προσφέρει ένα πακέτο όσο το δυνατόν πιο κοντά σε εκείνα της EQE SUV ή του Model X, για παράδειγμα, σε τιμή πολλαπλάσια χαμηλότερη. Στο πρώτο σκέλος, οι Τούρκοι δηλώνουν έτοιμοι: κορυφαία δικινητήρια έκδοση με 400 ίππους και 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 5,0 δλ., αυτονομία από 330 έως 500 χλμ. (σε κύκλο NEDC, όμως), οθόνες επί οθονών στο εσωτερικό και πάει λέγοντας. Στην τιμή, ωστόσο, ο στόχος παρουσιάζει τεράστιες αποκλίσεις από το αρχικό ζητούμενο.

Οι αρχικές δηλώσεις του ίδιου, του Ερντογάν, έκαναν λόγο για εκκίνηση από τις 700.000 τουρκικές λίρες, ήτοι λίγο πάνω από 36.000 ευρώ, και κοντά στις 900.000 λίρες (48.100 ευρώ) για το δικινητήριο Togg. Από ό,τι φαίνεται, όμως, οι εξελίξεις στην τουρκική οικονομία, αλλά και το βιομηχανικό τοπίο με τις υπερτιμολογήσεις σε πολλά εξαρτήματα από τους προμηθευτές, εκτινάσσουν την αρχική τιμή στις 910.000 λίρες (γύρω στις 47.000 ευρώ, με τη σημερινή ισοτιμία)! Με τέτοια βασική τιμή, εύκολα συμπεραίνουμε πως η κορυφαία έκδοση θα κυμανθεί πάνω από το 1 εκατ. λίρες, δηλαδή περίπου 52.000 ευρώ.

Πολλοί στην Τουρκία κατηγορούν τον πρόεδρο της χώρας πως επίσπευσε την παρουσίαση του Togg, για να το χρησιμοποιήσει στην προεκλογική του εκστρατεία. Μια πρόωρη πρεμιέρα, δηλαδή, χωρίς το υπόβαθρο του αυτοκινήτου να είναι τέτοιο, ώστε να μπορεί να επαληθεύσεις τις αρχικές αιτιάσεις περί κοστολόγησης και τη λεζάντα «αυτοκίνητο του λαού». Κατά συνέπεια, το νεότευκτο SUV καθίσταται απλησίαστο για τη συντριπτική πλειοψηφία των Τούρκων αγοραστών και λειτουργεί καθαρά ως «κράχτης» για τον προεκλογικό αγώνα του Ερντογάν. Σύμφωνα με τον Emre Özpeynirci, δημοσιογράφο αυτοκινήτου στη γείτονα, «όλοι περίμεναν πως το Togg (Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu A.Ş.) θα ήταν προσιτό για όλους στην Τουρκία. Ο μέσος αγοραστής, όμως, δεν μπορεί να διαθέσει πάνω από 500.000 λίρες (25.880 ευρώ) για αυτοκίνητο». Σχεδόν τα μισά, κοινώς, από όσα κοστίζει το SUV.

Ο Özpeynirci τονίζει πως η τιμή του Togg έχει προκαλέσει αντιδράσεις, φέρνοντας έντονες διαστάσεις απόψεων ακόμα και μέσα στο ίδιο, το κόμμα του Ερντογάν. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά: «Αυτό το αυτοκίνητο είναι μεγάλο πολιτικό πρόβλημα, καθώς πολώνει το κλίμα». Εν μέσω όλων αυτών, ο προγραμματισμός των Τούρκων θέλει ετήσιο ρυθμό παραγωγής στις 17.000-18.000 μονάδες, με απώτερο σκοπό το 1 εκατομμύριο μονάδες μέχρι το 2030.

Related Articles

Τα πράγματα που πρέπει να κάνει κάθε οπαδός της Opel

cars

«FastCharge», ταχυφόρτιση για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα του μέλλοντος

cars

Κινητό, αλκοόλ και υπερβολική ταχύτητα κύριες αιτίες δυστυχημάτων, λένε οι Ευρωπαίοι οδηγοί

cars

Τι είναι η προληπτική συντήρηση αυτοκινήτου και πώς την κάνουμε σωστά

cars

Αμιγώς ηλεκτρικά Volkswagen Concept ID.4 και παραγωγής ID.3

cars

Νέοι κινητήρες βενζίνης για το VW Polo

cars

Προ των πυλών τα νέα Hyundai Kona και i10 facelift

cars

Αλλαγές στην ηγεσία της Toyota και νέος πρόεδρος

cars

Μια γυναίκα στην Formula 1

cars