CARSNEWS
MARKET

Κιβώτιο διπλού συμπλέκτη για ηλεκτρικά από τη Hyundai

Οι προσπάθειες των κατασκευαστών να μεταλαμπαδεύσουν την αίσθηση των θερμικών αυτοκινήτων στα ηλεκτρικά συνεχίζονται, με κυριότερους αποδέκτες τον ήχο και τη μετάδοση. Ειδικά στο δεύτερο κομμάτι, έχουμε ήδη μερικές εντυπωσιακές υποσχέσεις. Η Toyota, για παράδειγμα, εξελίσσει ένα είδος χειροκίνητου κιβωτίου. Η Hyundai απαντά, αλλά στην προκειμένη βάζει στο παιχνίδι τα αυτόματα διπλού συμπλέκτη.

Οι Κορεάτες ετοιμάζουν τη μετάδοση N e-shift για το επερχόμενο Ioniq 5 N, με σκοπό να δώσουν στο ισχυρότερο μοντέλο της ιστορίας τους αίσθηση βενζινοκίνητου! Το N e-shift πρόκειται ουσιαστικά για μια προσομοίωση του 8τάχυτου DCT, που συναντάμε στα i30/Kona/Elantra N, δίνοντας την πλήρη εμπειρία της αλλαγής σχέσεων, παρότι οι ηλεκτροκινητήρες έχουν μόνο μια ταχύτητα. Το σύστημα προσομοιώνει το «γέμισμα» των σχέσεων στα χαρακτηριστικά απόδοσης, τις μικρές διακοπές στην παροχή ισχύος κατά τα ανεβάσματα, αλλά και τα χαρακτηριστικά «τινάγματα» του στροφόμετρου στα κατεβάσματα (κάτι σαν εικονικό, αυτόματο rev matching).

Για να συμβεί κάτι τέτοιο, βέβαια, θα πρέπει η όλη διαδικασία να συνοδεύεται κι από ήχο. Το Ioniq 5 N θα παράγει μελωδίες που θα παραπέμπουν στον 2.0λιτρο T-GDI των θερμικών N, συνοδευόμενες φυσικά από τις ανάλογες διακυμάνσεις στις αυξομειώσεις φορτίου. Με άλλα λόγια, θα ακολουθούν τόσο τα «πάτα-άσε» του δεξιού πεντάλ, όσο και τα «κοψίματα» στις αλλαγές σχέσεων. Η τεχνολογία ήδη εξελίσσεται στο πρωτότυπο RN22e, που επί της ουσίας λειτουργεί ως πλατφόρμα ανάπτυξης οδηγοκεντρικών εφαρμογών για τα ηλεκτρικά Hyundai.

«Η ιδέα είναι να πλησιάσουμε αρκετά την αίσθηση και τον ήχο του DCT στο i30 N», δήλωσε ο εκτελεστικός τεχνικός σύμβουλος της Hyundai και επικεφαλής του τμήματος, N Albert Biermann. «Αυτό θέλουμε να προσφέρουμε, κομπλέ με τους κραδασμούς και τα τινάγματα στα κατεβάσματα που χαρακτηρίζουν τα Hyundai N με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Από πλευράς ήχου είναι μεγάλη πρόκληση, ειδικά τα σκασίματα της εξάτμισης, αλλά δουλεύουμε πάνω σε αυτή την τεχνολογία προκειμένου να φέρουμε την εμπειρία του DCT στο Ioniq 5 Ν».

Related Articles

Χρονιά ρεκόρ το 2022 για τη Hyundai στην Ευρώπη

cars

Το νέο φθηνό τζιπ Mahindra των 11.300 ευρώ

cars

H Honda κλείνει εργοστάσιο στην Αγγλία και «κόβει» 3.500 θέσεις εργασίας

cars

H Ford θα καταργήσει 7.000 θέσεις εργασίας

cars

Πόση ασφάλεια παρέχουν στα παιδιά σχολικά λεωφορεία 35-40 ετών

cars

Το Abarth 124 Rally αποκαλύπτεται με τη γλώσσα των αριθμών

cars

Ποιος σημερινός ντίζελ κινητήρας είναι «αθάνατος»;

cars

Ελληνίδα οδηγός αγώνων ψάχνει τη διάκριση σε έναν ανερχόμενο θεσμό του motorsport

cars

Πώς να θωρακίσουμε το αυτοκίνητό μας από τον πάγο

cars