CARSNEWS
F1 & RACES

F1: Αυτοί είναι οι κανονισμοί του 2026!

Μπορεί το 2026 να έχει συνδεθεί κυρίως με τις μεγάλες αλλαγές στις PU. Τα μονοθέσια θα διαθέτουν μόνο τον έναν από τους δύο ηλεκτροκινητήρες (MGU-K) ο οποίος θα πρέπει να παράγει το 50% της συνολικής ισχύος.

Ωστόσο εξίσου σημαντικοί είναι και οι κανονισμοί που αφορούν στα σασί των μονοθέσιων. Εξάλλου, όπως βλέπουμε από το 2022, μία εύστοχη ερμηνεία των κανονισμών της αεροδυναμικής μπορεί να οδηγήσει σε παρατεταμένη περίοδο κυριαρχίας. Κατά συνέπεια ο τρόπος προσέγγισης της κάθε ομάδας σε αυτούς θα καθορίσει και τις ισορροπίες στο πρωτάθλημα για τα επόμενα 2 με 3 χρόνια.

Έτσι η επιτροπή της FIA που ήταν επιφορτισμένη με την κατάρτιση των νέων τεχνικών κανονισμών -υπό την καθοδήγηση του δικού μας Νικόλα Τομπάζη– κατέληξε στην τελική τους μορφή έπειτα από πολλή σκέψη και δουλειά.

Πλέον η σκυτάλη περνάει στα σχεδιαστικά τμήματα των ομάδων τα οποία θα ξεκινήσουν ήδη από φέτος την προετοιμασία για το 2026.

🚨 The 2026 regulations:

– Active aero

– No DRS, but new ‘Manual Override’ mode

– Narrower tyres

– Narrower front wing

– No more wheel arches

– Reduced ground effect due to partially flat floor

– Three element rear wing,

– Lower beam wing has been removed

– End plates have been… pic.twitter.com/taNNzvLqMS

— RBR Daily (@RBR_Daily) June 6, 2024

Βασική επιδίωξη των νέων κανονισμών είναι τα μονοθέσια να γίνουν ελαφρύτερα και πιο ευέλικτα. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της FIA το βάρος των νέων μονοθέσιων θα είναι μειωμένο κατά 30 χιλιόγραμμα σε σχέση με τα σημερινά. Σε αυτό θα βοηθήσουν η συρρίκνωση του μεταξονίου κατά 200 χιλιοστά και του μετατροχίου κατά 100 χιλιοστά.

Μια άλλη σημαντική εξέλιξη είναι η θέσπιση των ενεργών αεροδυναμικών βοηθημάτων. Το DRS καταργείται αλλά οι κλίσεις των εμπρός και πίσω πτερυγίων θα αλλάζουν αναλόγως του εάν το μονοθέσιο βρίσκεται σε ευθεία ή σε στροφή. Το συγκεκριμένο mode θα ελέγχεται από τον οδηγό.

Η ομοσπονδία θα μειώσει το φαινόμενο ground effect στα νέα μονοθέσια χάρη στα μαθήματα της γενιάς του 2022. Το μέγιστο επιτρεπτό πλάτος του πατώματος θα μειωθεί κατά 150 χιλιοστά. Όλες οι παραπάνω αλλαγές σε συνδυασμό με την σμίκρυνση των πτερύγων και την κατάργηση της beam wing (του πτερυγίου κάτω από την πίσω πτέρυγα) θα συμβάλουν στην μείωση της συνολικής παραγόμενης κάθετης δύναμης κατά 30% σύμφωνα με την FIA.

Παράλληλα, όμως, και η οπισθέλκουσα θα μειωθεί κατά 55%. Οι άνθρωποι της FIA ευελπιστούν ότι έτσι θα διευκολυνθούν τα προσπεράσματα αλλά και το να μπορεί το ένα μονοθέσιο να ακολουθεί το άλλο για πολλούς γύρους. Τέλος οι ζάντες 18 ιντσών διατηρούνται αν και το μέγεθος των ελαστικών θα μειωθεί. Οι κανονισμοί του 2026 θα επικυρωθούν και επίσημα σε συνεδρίαση του συμβουλίου παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού της FIA, στις 28 Ιουνίου.

Related Articles

Toto Wolff: Αλλάζει την στάση του για την Andretti;

cars

Νέο επωνυμία για την ομάδα της Aston Martin το 2024

cars

Θετικές για τα μονοθέσια οι αλλαγές στην πίστα της Σιγκαπούρης

cars

Φόρμουλα 1: Ο πρώην Ferrari Ματία Μπινότο νέος τεχνικός διευθυντής της Audi

Θα άφηνε τη Formula E για την F1 o Vergne;

cars

Alonso spoke with other Formula 1 teams before agreeing to a new contract with Aston Martin.

cars

Πού θα δούμε τις δοκιμές της F1 στο Μπαχρέιν

cars

Μπραντ Πιτ: Η πρώτη δημόσια εμφάνιση με τη νέα του σύντροφο

cars

Ο Λεκλέρ υπέγραψε νέο συμβόλαιο με τη Ferrari (vid)

cars