CARSNEWS
F1 & RACES

F1-GP Εμίλια Ρομάνια: Ο Verstappen νικητής σε μάχη δέκατων με τον Norris

Έως τους τελευταίους 10 γύρους, το GP Εμίλια Ρομάνια της Formula 1 έδειχνε ότι θα είναι ένας διαδικαστικός αγώνας, αλλά επεφύλασσε τη μεγάλη έκπληξη για το τέλος. Ο Max Verstappen είχε ακολουθήσει συντηρητικό ρυθμό σε όλο τον αγώνα, προστατεύοντας τα ελαστικά του, καθώς η Red Bull δεν συμπεριφερόταν όπως θα ήθελε στην πίστα της Imola.

O Ολλανδός είχε αναπτύξει μία απόσταση ασφαλείας 6,5 δλ., αλλά όταν στο τέλος ο Lando Norris βρήκε τον εκπληκτικό ρυθμό του, καθώς κλήθηκε να απαντήσει στην επίθεση του Charles Leclerc, η McLaren έδειξε να… «πετάει» με τη σκληρή γόμα ελαστικών και άδειο ρεζερβουάρ. Παράλληλα, ο Verstappen δεν μπορούσε να κάνει τα σκληρά ελαστικά (που η Red Bull δεν είχε δοκιμάσει την Παρασκευή) να λειτουργήσουν στα τελικά στάδια, καθώς οι θερμοκρασίες τους είχαν πέσει, δεν παρείχαν πρόσφυση και γλιστρούσε παντού, όπως σχολίασε.

Επιπλέον, ο Verstappen είχε εξαντλήσει το δικαίωμά του να υπερβεί τα όρια της πίστας πολύ νωρίς στον αγώνα, οπότε δεν μπορούσε να κάνει κανένα λάθος. Επίσης, είχε επιλέξει λανθασμένες ρυθμίσεις και είχε αδειάσει την μπαταρία του ERS. Όλα αυτά επέτρεψαν στον Norris να εξαλείψει τη διαφορά μεταξύ τους, πιέζοντας στο όριο, αλλά εντέλει… «ξέμεινε» από γύρους, για να κόψει το νήμα μόλις 0,725 δλ. πίσω από τη Red Bull.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα του GP Εμίλια Ρομάνια

Ο Norris είχε προστατεύσει τα σκληρά ελαστικά στην αρχή του δεύτερου stint, και αυτό απέδωσε στο τέλος. Ωστόσο, ο Βρετανός είχε χάσει πολύ χρόνο στα αρχικά στάδια του αγώνα, με τη βρετανική ομάδα να κοιτάζει ίσως υπερβολικά προς τα πίσω (στη μάχη με τη Ferrari), αντί για μπροστά, καθώς δεν είχε προβλέψει ότι θα μπορούσε να προκαλέσει τη Red Bull. Πάντως, ο Norris αναδεικνύεται σε εξαιρετικό διαχειριστή ελαστικών.

Soooooooo close 🤌

But make no mistake – Lando’s up front to stay! #F1 #ImolaGP pic.twitter.com/dR9EtmcOnA

— Formula 1 (@F1) May 19, 2024

O Verstappen κατάφερε να επικρατήσει για 59η φορά στην καριέρα του, αλλά αναγκάστηκε να εργαστεί σκληρά και να παλέψει για να κατακτήσει τη νίκη. Έπειτα από τον πολύ κακό τρόπο με τον οποίο ξεκίνησε το Σαββατοκύριακο η Red Bull, ο Verstappen ήταν ικανοποιημένος. Ο Norris πίεσε όσο μπορούσε, αλλά δεν πρόλαβε. Έκλεψε όμως την παράσταση, και δίνει ελπίδες ότι η McLaren μπορεί να παλέψει με τη Red Bull για νίκες.

Game recognises game 🤝#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/kMeruAFTVr

— Formula 1 (@F1) May 19, 2024

Το βάθρο συμπλήρωσε ο Charles Leclerc με τη Ferrari, ο οποίος προσπάθησε να πιέσει τον Norris πριν ο Βρετανός βρει τον εκπληκτικό ρυθμό του και υπερθερμανθούν τα ελαστικά του ιταλικού μονοθεσίου. Η McLaren φαίνεται να έχει γίνει πλέον η 2η δύναμη του grid, προσπερνώντας τη Ferrari, η οποία όμως είχε να δει οδηγό της στο βάθρο της Imola από το Michael Schumacher το 2006.

O Leclerc ανέφερε ότι η Ferrari δεν είχε υψηλή ταχύτητα στην ευθεία, καθώς οι αντίπαλοι διαχειρίζονται την ενέργεια του ERS πιο αποδοτικά, αλλά πιστεύει ότι αν λύσει αυτό το πρόβλημα, θα μπορεί να προκαλέσει για νίκη, καθώς η Imola δεν ήταν πίστα που ευνοεί την SF-24. Με το σημερινό αποτέλεσμα, ο Leclerc ανέβηκε στη 2η θέση της βαθμολογίας του Πρωταθλήματος Οδηγών.

Ο Oscar Piastri, με τη δεύτερη McLaren, έκανε έναν πολύ καλό αγώνα, πιέζοντας και τους δύο οδηγούς της Ferrari, αν και στο δεύτερο stint έχασε φόρα του (ίσως λόγω καταπόνησης ελαστικών) και κατά συνέπεια την επαφή του με τον Leclerc. Πραγματοποιώντας το undercut στον Carlos Sainz, η McLaren κατάφερε να φέρει τον Piastri εμπρός από τον Ισπανό οδηγό της Scuderia, τον οποίο Αυστραλός πίεζε καθ’ όλη τη διάρκεια του πρώτου stint. Ωστόσο, το αποτέλεσμα του Piastri καθορίστηκε σε πολύ μεγάλο βαθμό από την ποινή που δέχθηκε στις κατατακτήριες δοκιμές.

H Ferrari αποφάσισε να μην απαντήσει άμεσα στην κίνηση της McLaren και ο Sainz κατάφερε μόνο στους τελευταίους γύρους να πλησιάσει τον Piastri στα 2 δλ. Ο Ισπανός αρκέστηκε στην 5η θέση, έχοντας δυσκολευτεί με τη συμπεριφορά της Ferrari, που έχει πλέον πιο νευρικό πίσω άξονα, έπειτα από τις αναβαθμίσεις που δέχθηκε σε αυτό τον αγώνα. Ο Sainz ανέφερε ότι η ομάδα διέγνωσε κάτι προβληματικό στο μονοθέσιό του μετά τις κατατακτήριες δοκιμές, ενώ δυσκολεύτηκε και αυτός με την απελευθέρωση ενέργειας από το ERS.

Στην 6η θέση τερμάτισε ο Lewis Hamilton, έπειτα από έναν όχι και τόσο καλό αγώνα, τον οποίο είχε περάσει σχεδόν στην πληρότητά του -πλην των 10 τελευταίων γύρων- πίσω από τον team-mate του στη Mercedes, George Russell. Ωστόσο, η γερμανική ομάδα έλαβε την απόφαση να καλέσει τον Russell στα pits λίγο πριν από την καρό σημαία, λόγω ανησυχίας ότι τα ελαστικά του δεν θα άντεχαν έως το τέλος του αγώνα. Ο Russell πήρε τον έξτρα βαθμό του ταχύτερου γύρου του αγώνα.

Στην 8η θέση τερμάτισε ο Sergio Perez, που ακολούθησε κόντρα στρατηγική και κατάφερε να κερδίσει 3 θέσεις από την 11η θέση εκκίνησης. Στην 9η θέση είδε την καρό σημαία ο Lance Stroll, σε ένα απογοητευτικό Σαββατοκύριακο για την Aston Martin, που είδε τις αναβαθμίσεις της να μη λειτουργούν όπως θα ήθελε. Τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσε ο Yuki Tsunoda με τη Racing Bulls να ακολουθεί πολύ καλή στρατηγική, για να κάνει το undercut στο Nico Hulkenberg.

Χρονικό αγώνα

Όλοι οι οδηγοί επέλεξαν τη μέση γόμα για την εκκίνηση, εκτός από τον Perez (σκληρή) από την 11η θέση τον Gasly (μαλακή), από τη 15η θέση και τον Alonso (μαλακή) από το pit lane. Οι δύο τελευταίοι πόνταραν ίσως σε ένα αυτοκίνητο ασφαλείας στα αρχικά στάδια. Στην εκκίνηση, οι κορυφαίοι διατήρησαν τις θέσεις τους, πέραν του Tsunoda, που έχασε δύο και έπεσε 9ος, πίσω από τον Hulkenberg. Το αρχικό ξεκίνημα του Norris ήταν πολύ καλό, αλλά έως το τέλος της ευθείας o Verstappen είχε απομακρυνθεί και η McLaren βρέθηκε υπό την πίεση του Leclerc.

F1 - Εκκίνηση GP Εμίλια Ρομάνια 2024

Ο Verstappen ξεκίνησε συντηρητικά το stint, για να προστατεύσει τα ελαστικά του, αλλά είχε «σπάσει» το DRS του Norris. O Perez ανέφερε προβλήματα στα ανεβάσματα του κιβωτίου. Όταν ο Sainz έχασε το DRS από τον Leclerc, άρχισε να νιώθει την πίεση του Piastri στη μάχη για την 4η θέση. Παράλληλα, ο Hamilton ανέφερε υπερβολική υπερστροφή στη Mercedes. Στο pit stop του Alonso, τα εμπρός φρένα της Aston Martin είχαν πάρει φωτιά.

Ο Verstappen είχε απομακρυνθεί 2,5 δλ., όταν στο 10ο γύρο ο Alex Albon άρχισε να κινείται αργά, επειδή δεν είχε βιδωθεί σωστά ο εμπρός δεξιός τροχός του στο pit stop της Williams, συμβάν για το οποίο δέχθηκε ποινή, πέραν της επιπλέον επίσκεψης στα pits.

F1 - Alex Albon (Williams), GP Εμίλια Ρομάνια 2024

Στο 12ο γύρο, ο Russell ανέφερε ότι είχε αρχίσει να καταπονείται το πίσω αριστερό ελαστικό του, ενώ ο Ricciardo επισκέφθηκε τα pits και στον επόμενο γύρο το ίδιο έκανε και ο Tsunoda σε μία προσπάθεια undercut επί του Hulkenberg. Η Haas αντέδρασε στον επόμενο γύρο, αλλά ο Hulkenberg δεν πρόλαβε να αποτρέψει τον Tsunoda να περάσει μπροστά.

F1 - Yuki Tsunoda (Racing Bulls) & Nico Hulkenberg (Haas), GP Εμίλια Ρομάνια 2024

Έως το 15ο γύρο, ο Verstappen είχε απομακρυνθεί 5 δλ., ενώ ο Leclerc ακολουθούσε από κοντά τον Norris, μόλις εκτός ζώνης DRS. O Sainz είχε χάσει επαφή με τον team-mate του, ενώ ο Piastri ήταν κολλημένος πίσω του. Λίγο αργότερα, ο Perez βγήκε εκτός πίστας στα χαλίκια της Rivazza, πειραματιζόμενος με την κατανομή πέδησης καθώς η καταπόνηση των ελαστικών του ήταν υψηλότερη από το προβλεπόμενο.

F1 - Sergio Perez (Red Bull), GP Εμίλια Ρομάνια 2024

Συνεπώς, ο Μεξικανός έχασε περίπου 5 δλ. Στο τέλος του 21ου γύρου εισήλθε στα pits για τη σκληρή γόμα ο Russell, αλλά επέστρεψε στην πίστα πίσω από τον Ocon, ο οποίος δεν είχε κάνει ακόμα pit stop, ενώ ο Tsunoda είχε εγκλωβιστεί πίσω από τον Sargeant.

Ο Norris εισήλθε στα pits στον επόμενο γύρο, αλλά ο Βρετανός επέστρεψε στην πίστα πίσω από τον Perez, που δεν είχε σταματήσει ακόμα και ήταν πιο αργός. Ο Piastri ακολούθησε το παράδειγμα του team-mate του, ενώ ο Norris προσπέρασε τον Perez. O Verstappen δέχθηκε προειδοποιητική λευκή/μαύρη σημαία για δύο υπερβάσεις ορίων πίστας και εισήλθε στα pits για να αφήσει τις Ferrari επικεφαλής.

F1 - Lando Norris (McLaren) & Sergio Perez (Red Bull), GP Εμίλια Ρομάνια 2024

Η Ferrari αντέδρασε με τον Leclerc στο τέλος του 25ου γύρου και ο Μονεγάσκος κατέληξε πίσω από τον Perez, κάνοντας ζιγκ-ζαγκ προσπαθώντας να θερμάνει τα ελαστικά του. Ο Hamilton είχε μία έξοδο στην αμμοπαγίδα της Acque Mineralli, ενώ ο Leclerc απαλλάχθηκε από τον Perez, και άμεσα το ίδιο έκανε και ο Piastri, που βρισκόταν 1 δλ. πίσω από τη Ferrari. Η ιταλική ομάδα αποφάσισε επιτέλους να καλέσει και τον Sainz στο τέλος του 27ου γύρου, με τον Ισπανό να έχει χάσει τη θέση του από τον Αυστραλό οδηγό της McLaren.

Oi Tsunoda και Hulkenberg πέρασαν από την εξωτερική τον Sargeant στο chicane της Tamburello, με τον Ιάπωνα να έχει χάσει πολύ χρόνο και τη Haas να έχει πλησιάσει. Έπειτα από το pit stop του, ο Hamilton είχε καταλήξει πίσω από τον Stroll (που δεν είχε σταματήσει), στην 9η θέση, καθώς και ο Perez δεν είχε κάνει pit stop. Ο Sainz πέρασε τον Perez για την 5η θέση με DRS, ενώ πίσω τους βρισκόταν o Russell, o οποίος πέρασε και αυτός τη Red Bull στον επόμενο γύρο, με μία αρκετά ριψοκίνδυνη κίνηση.

Ο Piastri ακολουθούσε από κοντά τον Leclerc, που βρισκόταν 3 δλ. πίσω από τον Norris. O Αυστραλός ενημερώθηκε ότι η καταπόνηση των ελαστικών ήταν υψηλότερη από το προβλεπόμενο, ίσως και επειδή ακολουθούσε μία Ferrari από κοντά. O Norris αναρωτήθηκε πού έχανε τόσο χρόνο από τους διώκτες του, για να λάβει την απάντηση από τον Will Joseph ότι οι Leclerc και Piastri χρησιμοποιούσαν πολύ περισσότερο τα ελαστικά τους. Ωστόσο ο Norris παραπονέθηκε ότι δεν είχε καθόλου καλό ρυθμό. Ο Verstappen βρισκόταν σταθερά 6,5 δλ. μπροστά.

Έχοντας χάσει άλλη μία θέση από τον Hamilton, o Perez έκανε τη μετάβαση στη μέση γόμα, και επέστρεψε στην πίστα 11ος, πίσω από τον Ricciardo, τον οποίο κατάφερε να προσπεράσει σχεδόν άμεσα, για να εισέλθει στη βαθμολογούμενη δεκάδα. O Leclerc είχε πλέον πλησιάσει στα 1,4 δλ. τον Norris και είχε απομακρυνθεί 3 δλ. από τον Piastri. Ο Norris πίεζε, αλλά ανέφερε ότι ο Leclerc ήταν πολύ ταχύτερος.

F1 - Lando Norris (McLaren) & Charles Leclerc (Ferrari), GP Εμίλια Ρομάνια 2024

Ξαφνικά, ο αγώνας του Perez ζωντάνεψε, με τη φρέσκια μέση γόμα, και πέρασε εμπρός από τους Hulkenberg και Tsunoda για να ανέβει στην 8η θέση, 30 δλ. πίσω από τις Mercedes. Είκοσι γύρους πριν από το τέλος, ο Leclerc, όντας ο ταχύτερος οδηγός στην πίστα, απέκτησε DRS επί του Norris καθώς αμφότεροι προσέγγιζαν πιο αργούς «ντουμπλαρισμένους» οδηγούς, που βρίσκονταν 1 γύρο πίσω. Πιο πίσω, ο Stroll (που είχε καθυστερήσει πολύ να κάνει το pit stop του), απέσπασε τη 10η θέση από τον Hulkenberg και αργότερα πέρασε και αυτός τον Tsunoda.

F1 - Charles Leclerc (Ferrari), GP Εμίλια Ρομάνια 2024

Ο Leclerc, πιέζοντας, «ευθυγράμμισε» το chicane της Variante Alta, χάνοντας λίγο έδαφος από τον Norris, που πήρε μία ανάσα 2 δλ. Ο Norris, έχοντας φέρει τα ελαστικά του στις ιδανικές θερμοκρασίες, κατάφερε να βελτιώσει αισθητά το ρυθμό του και είχε αρχίσει να πλησιάζει τον Verstappen με καταιγιστικό ρυθμό, καθώς τα ελαστικά του Ολλανδού δεν λειτουργούσαν, όπως ανέφερε στον ασύρματο της Red Bull.

Δέκα γύρους πριν από την καρό σημαία, η Mercedes έκανε ένα δεύτερο pit stop με τον Russell, επειδή είχε ανησυχίες ότι δεν θα άντεχαν τα ελαστικά του έως το τέλος. Ο νεαρός Βρετανός είχε αντιρρήσεις, καθώς θα παραχωρούσε τη θέση του στο Hamilton, αλλά τελικά εισήλθε στα pits. Στο μεταξύ, ο Norris, όντας 1 δλ. ταχύτερος από τον Verstappen, είχε πλησιάσει στα 2,3 δλ. τη Red Bull. O Ολλανδός ανέφερε ότι το μονοθέσιό του δεν έστριβε, 7 γύρους πριν από το τέλος, και έχασε χρόνο πίσω από τον Tsunoda, στον οποίο «έριξε» γύρο.

F1 - Max Verstappen (Red Bull) & Lando Norris (McLaren), GP Εμίλια Ρομάνια 2024

Ο Verstappen επίσης δεν είχε περιθώρια να υπερβεί άλλη φορά τα όρια πίστας, διότι θα δεχόταν ποινή 5 δλ. Ο Ολλανδός αύξησε το ρυθμό του, αλλά ο Norris εξακολουθούσε να πλησιάζει με ρυθμό 0,4 δλ. στο γύρο. Έπειτα από έναν άτσαλο γύρο του Βρετανού, φάνηκε ότι ίσως είχε «ξοδέψει» τη ζωή των ελαστικών του, καθώς η διαφορά σταθεροποιήθηκε λίγο πάνω από το 1,5 δλ.

Ο Verstappen ανέφερε δύο γύρους πριν από το τέλος ότι η μπαταρία του ERS είχε αδειάσει, καθώς δεν την είχε φορτίσει επιλέγοντας το πρόγραμμα 7, ενώ ο Norris πίεζε στο όριο και καβαλούσε kerb, ρισκάροντας όσο μπορούσε, έχοντας 5-6 στιγμές που παραλίγο να χάσει τον έλεγχο. Ο Βρετανός όμως κατάφερε να πλησιάσει κάτω από το 1 δλ. μόνο στον τελικό γύρο

Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Related Articles

Οι γόμες ελαστικών για 3 από τα 4 GP Αμερικής

cars

Ποιές είναι οι 7 αλλαγές της Formula 1 για το 2024

cars

F1 Virtual GP Μονακό: Δεύτερη συνεχόμενη νίκη Russell (video)

cars

Σαν Σήμερα: Επικές μονομαχίες στο Σίλβερστον και ο «Γολγοθάς» του Μάρκεθ

cars

Οι φανερές και κρυφές νίκες και ήττες που καθόρισαν τον αγώνα στην Ίμολα

cars

Αθλητικές μεταδόσεις: Που θα δείτε Ζάλγκιριις – Ολυμπιακός, Euroleague, Formula 1, Παγκόσμιο κλειστού στίβου

cars

H Aston Martin Valhalla έρχεται με ιδέες από F1 και συμβουλές από Alonso (video)

cars

F1: Υποχρεωτικές άδειες και στη Williams

cars

Φόρμουλα 1: Ο αγώνας στη Suzuka υπό το πρίσμα της Pirelli

Bury