CARSNEWS
F1 & RACES

Ferrari: Μειώνεται το μπόνους ιστορικότητας

Το συγκεκριμένο μπόνους προβλέπεται εδώ και δεκαετίες για την Ferrari σε όλες τις προηγούμενες συμφωνίες ομόνοιας. Οι συμφωνίες αυτές καθορίζουν μεταξύ άλλων και τον τρόπο κατανομής των κερδών του σπορ στις ομάδες.

Αν και η επίσημη F1 δεν ανακοινώνει ποτέ τις λεπτομέρειες των συμφωνιών αυτών, κάποιες γενικές αρχές τους διαρρέουν στον διεθνή τύπο. Για παράδειγμα η παρούσα συμφωνία ομόνοιας τέθηκε σε ισχύ το 2021 και θα έχει διάρκεια μέχρι και το 2025. Προβλέπει ότι οι ομάδες θα διαμοιράζονται το 50% των κερδών της F1 μέχρι ενός ποσού. Πέραν του ποσού αυτού οι ομάδες εισπράττουν μικρότερο ποσοστό επί των κερδών.

Ο διαμοιρασμός των κερδών στις ομάδες γίνεται πρωτίστως με βάση την θέση κατάταξής τους στο πρωτάθλημα κάθε σεζόν. Έτσι, τα περισσότερα χρήματα πηγαίνουν στην πρωταθλήτρια ομάδα και το ποσό για κάθε επόμενη στην κατάταξη μειώνεται κατά τι.

Ωστόσο υπάρχει και το διαβόητο μπόνους ιστορικότητας της Ferrari. Αυτό φημολογείται ότι κατευθύνει το 5% του συνολικού ποσού που πρόκειται να διαμοιραστεί στις ομάδες προς το Μαρανέλο.

Το ποσοστό αυτό ισχύει εάν το prize fund δεν ξεπεράσει τα 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια. Εάν το ποσό για τις ομάδες ξεπεράσει το παραπάνω ποσό, τότε το ποσοστό της Ferrari επί αυτού αυξάνεται, αγγίζοντας μέχρι και το 10% εάν το συνολικό ποσό φτάσει τα 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια.

Παραδόσεις

Με την F1 να τζιράρει πλέον των 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2023, είναι πολύ πιθανό το prize fund για τις ομάδες να αγγίξει ή και να ξεπεράσει τα 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια πολύ σύντομα.

Έτσι οι τελευταίες πληροφορίες κάνουν λόγο για αλλαγή στο μπόνους ιστορικότητας της Ferrari από το 2026. Συγκεκριμένα η Ferrari θα εξακολουθήσει να το λαμβάνει. Ωστόσο εκείνο θα παραμείνει στο 5% ανεξαρτήτως του ύψους που θα έχει το prize fund κάθε χρόνο.

Η συγκεκριμένη πρόβλεψη στις συμφωνίες ομόνοιας έχει, διαχρονικά, προκαλέσει πολλές συζητήσεις για το κατά πόσον είναι δίκαιη. Πολλοί θεωρούν ότι πρόκειται για μία εξόφθαλμη διαστρέβλωση του οικονομικού ευ αγωνίζεσθαι.

Άλλοι ωστόσο -μεταξύ των οποίων και πολλά αφεντικά άλλων ομάδων- αναγνωρίζουν την ιδιαίτερη σημασία που έχει η Ferrari για την F1. Η Scuderia είναι η μόνη που έχει συμμετάσχει σε όλα τα πρωταθλήματα και εκείνη με τους περισσότερους και πιο αφοσιωμένους οπαδούς. Μερικές παραδόσεις, λοιπόν, δεν πρόκειται να χαθούν. Ίσως μόνο να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα.

Related Articles

Έσπασε… τα χρονόμετρα η McLaren κάνοντας παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτερου pit stop!

cars

F1 teams downplay risks of ‘sprint cars’ with new parc ferme rules

cars

Νέα αθλητικά κανάλια στα LG Channels

cars

H F1 επιστρέφει στην Τουρκία με τις πιο σκληρές γόμες ελαστικών

cars

Πόσο μειώνει ο καύσωνας την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

cars

Το πρόγραμμα, η στρατηγική και τα μυστικά του GP Βελγίου στο Σπα

deleted-w9i2FI7l

Φόρμουλα 1: Ποινή δέκα θέσεων στον Φερστάπεν

Δέκα χρόνια φυλακής για την σύζυγο Σουμάχερ

cars

Ο Χάμιλτον σχεδιάζει το δικό του πολυτελές ρολόι, υπάρχουν μόνο 44 σε ολόκληρο τον κόσμο

cars