CARSNEWS
F1 & RACES

Πόσο μειώνει ο καύσωνας την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Η Recurrent, εταιρεία ανάλυσης μπαταριών και αυτονομίας ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο Σιάτλ, διαπίστωσε σημαντική μείωση της αυτονομίας καθώς οι θερμοκρασίες ανέβαιναν

Top Gear TEAM

EV heat wave

Οι πολύ υψηλές θερμοκρασίες που επικρατούν το τελευταίο διάστημα στη χώρα μας, αναδεικνύουν και ένα πρόβλημα πέρα από αυτά που φαντάζεσαι και έχουν να κάνουν με τη δυσφορία που προκαλούν οι συνθήκες καύσωνα.

Αν τυχαίνει να είσαι κάτοχος ηλεκτρικού αυτοκινήτου, καλό είναι να γνωρίζεις πως η αυτονομία του επηρεάζεται -και- από την ακραία ζέστη.

Το συμπέρασμα προκύπτει από τη δοκιμή που πραγματοποίησε σε δείγμα χιλιάδων αυτοκινήτων σε διάφορες καιρικές συνθήκες η Recurrent, εταιρεία ανάλυσης μπαταριών και αυτονομίας ηλεκτρικών οχημάτων, στο Σιάτλ.

Σύμφωνα λοιπόν με τα αποτελέσματα, πολλά οχήματα παρουσίασαν σημαντική μείωση της αυτονομίας καθώς οι θερμοκρασίες αυξάνονταν. Μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις, η μείωση ήταν της τάξης του 31% όταν οι θερμοκρασίες ξεπέρασαν τους 38 βαθμούς Κελσίου.

EV heat wave

Ενδεικτικά, η μείωση της αυτονομίας σε θερμοκρασίες άνω των 27 βαθμών ήταν μόλις 2,8%, ενώ ακόμη και στους 32 βαθμούς, δεν ξεπερνούσε το 5%.

Το δείγμα που έλαβε υπόψη της η Recurrent αφορούσε 17.000 οχήματα, στα οποία περιλαμβάνονταν 65 ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα. Ανάμεσά τους τα Tesla 3, Y, S και X, το Chevrolet Bolt EV, το Hyundai Kona, το Nissan Leaf και τα Ford F-150 Lightning και Mustang Mach-E.

Τα Tesla επηρεάστηκαν λιγότερο

Όπως ανακοινώθηκε, τα μοντέλα της Tesla εμφάνισαν τη μικρότερη μείωση. Ο διευθύνων σύμβουλος της Recurrent, Scott Case, δήλωσε ότι η αντίσταση των μοντέλων Tesla στις μειώσεις της αυτονομίας που προκαλούνται από την ακραία ζέστη είναι πιθανότατα αποτέλεσμα της χρήσης αντλιών θερμότητας αντί για τα συνήθη συστήματα κλιματισμού των αυτοκινήτων.

Η μείωση της αυτονομίας από την ακραία ζέστη, έχει τις ρίζες της στη χημική σύνθεση των μπαταριών, δήλωσε ο Greg Less, τεχνικός διευθυντής του εργαστηρίου μπαταριών του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν. “Όταν η θερμοκρασία ξεπεράσει τους 40 βαθμούς, αρχίζει η διάσπαση του παθητικού στρώματος εκπομπής στα θετικά ηλεκτρόδια, η οποία θα προκαλέσει στη συνέχεια κατανάλωση του υγρού ηλεκτρολύτη, που με τη σειρά της θα μειώσει τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας σας”, δήλωσε ο Less.

EV heat wave

Το θετικό σύμφωνα με τον Less, είναι πως οι πολύ υψηλές θερμοκρασίες τουλάχιστον δεν θα βλάψουν τις μπαταρίες, αφενός γιατί τα ηλεκτρικά οχήματα διαθέτουν συστήματα ψύξης τους και αφετέρου επειδή η οδήγηση υπό τέτοιες συνθήκες δεν είναι καθημερινό φαινόμενο.

Related Articles

Formula 1: Αυτή είναι η νέα Alpine A524 (video)

cars

Έχασε τον ύπνο του ο Ricciardo

cars

F1: Πράσινο φως για τους αγώνες σπριντ μέσα στο 2021!

cars

How the FIA went from seven F1 new team bids to Andretti

cars

MotoGP racing for new momentum in America, with hopes of riding an F1-like surge into the future

Bury

Το F1 Vlog του GP 70ης Επετείου

cars

Ferrari: Ποιοι είναι οι υποψήφιοι αντικαταστάτες του Binotto;

cars

LIVE οι κατατακτήριες δοκιμές της Formula 1 στο Όστιν

cars

F1 GP Ιταλίας: Επική νίκη για Gasly και AlphaTauri!

cars