CARSNEWS
AUTONEWS

H τεχνολογία του νέου κινητήρα του Qashqai

Ένα από τα ισχυρά όπλα του δημοφιλούς Nissan Qashqai έναντι του έντονου ανταγωνισμού στην κατηγορία των Crossover, είναι αναμφίβολα ο νέος βενζινοκινητήρας με τον οποίο εφοδιάζεται.

Είναι χωρητικότητας 1.3 λίτρων, διατίθεται σε εκδόσεις ισχύος 140 αλλά και 160 αλόγων και προσφέρει επαρκή απόδοση αλλά με μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων.

Όμως πως επιτυγχάνει κάτι τέτοιοι η Nissan; Η ιαπωνική εταιρεία μοιράστηκε όλες τις αναβαθμίσεις στο κινητήριο σύνολό της, παρουσιάζοντας λεπτομερώς την τεχνολογία που βρίσκεται κάτω από το καπό του Qashqai.

Κυλινδροκεφαλή

  • Η συμπαγής μορφή του νέου κινητήρα προσφέρει περισσότερο χώρο κάτω από το καπό, καθώς και μείωση του συνολικού βάρους του οχήματος.
  • Διαθέτει μια νέα κυλινδροκεφαλή τριγωνικού σχήματος. Τα μπεκ ψεκασμού είναι τοποθετημένα κεντρικά για καλύτερη καύση.
  • Η πολλαπλή εξαγωγής είναι εν μέρει ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή για αποτελεσματικότερη εκμετάλλευση της θερμικής ενέργειας των καυσαερίων, ιδιαίτερα στις χαμηλές στροφές του κινητήρα και στα υψηλά φορτία.
  • Έχει προστεθεί ένα φίλτρο σωματιδίων βενζίνης. Το εν λόγω φίλτρο καταστρέφει τα σωματίδια που εμπεριέχονται στα καυσαέρια, παγιδεύοντάς τα σε μια μικροπορώδη δομή “κηρήθρας” που “αναγεννιέται” αυτόματα σε τακτά χρονικά διαστήματα.

Επίστρωση χιτωνίων κυλίνδρων Plasma

  • Για πρώτη φορά σε κινητήρα ευρείας παραγωγής της Nissan, εφαρμόζεται η τεχνολογία επίστρωσης κυλίνδρων Plasma.
  • Mια λεπτή μεμβράνη πολύ σκληρού χάλυβα ψεκάζεται στα τοιχώματα των κυλίνδρων, για να βελτιωθεί η απαγωγή θερμότητας από τους θαλάμους καύσης.
  • Εκτός από την σημαντική εξοικονόμηση βάρους, η τεχνική αυτή μειώνει σημαντικά τις ανεξέλεγκτες προαναφλέξεις, κάνοντας εφικτή την αύξηση του λόγου συμπίεσης για μεγαλύτερη θερμοδυναμική απόδοση.
  • Λόγω της επίστρωσης plasma, έχει μειωθεί κατά 1% η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων.

Υπερσυμπιεστής (Turbo)

  • Το σύστημα υπερτροφοδότησης του αέρα διαθέτει πλέον ηλεκτρικά ελεγχόμενη βαλβίδα επανακυκλοφορίας του αέρα (η λεγόμενη “e-waste gate”). Αυτή αντικαθιστά τις πνευματικές βαλβίδες των παλαιότερων κινητήρων.
  • Το παραπάνω έχει ως αποτέλεσμα καλύτερη απόκριση του turbo, ιδιαίτερα στις χαμηλές στροφές του κινητήρα.
  • Αυτή η “e-waste gate” επιτρέπει τη βέλτιστη χαρτογράφηση του κινητήρα χωρίς να επηρεάζεται η οδήγηση.

    Nissan-Qashqai-2018-s640

Σύστημα ψεκασμού

  • Τα μπεκ ψεκασμού διαθέτουν έξι οπές για καλύτερη διασπορά καυσίμου.
  • Η τροφοδοσία τους γίνεται από σύστημα common-rail σε υψηλή πίεση 250 bar. Μια σημαντική βελτίωση συγκριτικά με τα 200 bar του κινητήρα 1,2 λίτρων.

Μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων με ζύγωθρα

  • Ο έλεγχος των βαλβίδων γίνεται με ζύγωθρα (κοκοράκια) και υδραυλικά ωστήρια, αντί μηχανικών.
  • Το κύριο πλεονέκτημα είναι η μείωση της εσωτερικής τριβής και η μεγαλύτερη ανθεκτικότητα.
  • Ο κινητήρας είναι πιο αποδοτικός χάρη στον διπλό ανεξάρτητο χρονισμό εκκεντροφόρων, τόσο στην εισαγωγή όσο και στην εξαγωγή.

Related Articles

Bridgestone Potenza Sport. Υψηλών επιδόσεων

cars

Audi RS6 Avant. Ένα καυτό station-wagon με 600 ίππους και “βαρύ” όνομα.

cars

Ford Mustang Mach-E. Εξελιγμένη και στη ταχυφόρτιση

cars

Ψηλότερη, μικρότερη και πιο ευρύχωρη η νέα Mercedes GLA!

cars

Κινδυνεύει το Suzuki Jimny λόγω εκπομπών;

cars

Opel: 8 νέα μοντέλα μέχρι το 2020

cars

Το Ford GT φρεσκάρεται για το 2020!

cars

Renault Twingo Z.E. Ένα ηλεκτρικό “super-αυτοκίνητο πόλης”!

cars

Η νέα γενιά των μικρών της FCA θα βασίζεται σε τεχνολογία της PSA.

cars