CARSNEWS
WORLD

WRC, Ράλι Χιλής: Ο Tanak απόλυτος κυρίαρχος

Είναι η δεύτερη φετινή νίκη του Εσθονού, αλλά στο πρωτάθλημα προηγείται ο Sebastien Ogier, που τερμάτισε 2ος αποκρούοντας την επίθεση του Sebastien Loeb.

O Εσθονός της Toyota πήρε τα ηνία του αγώνα από τη 2η ειδική και δεν ξανακοίταξε πίσω, ανοίγοντας διαφορά που ξεπέρασε το μισό λεπτό το Σάββατο.
Η διαφορά αυτή μειώθηκε στα 23,1” στον τερματισμό, καθώς ο Tanak φύλαγε τα λάστιχά του για να επιτεθεί ξανά στην Power Stage, την οποία και κέρδισε, συγκεντρώνοντας το μέγιστο των 30 βαθμών από τον αγώνα.

Ο Ogier δέχτηκε το Σάββατο την πίεση του Loeb, που ήταν ο ταχύτερος όλων εκείνη την ημέρα. Και την Κυριακή, ο No.1 οδηγός της Citroen έχασε κι άλλο χρόνο από τον βετεράνο συμπατριώτη του στο πρώτο πέρασμα της ειδικής Bio Bio. Η διαφορά του από τον Loeb μειώθηκε σε μόλις 1,1”.

Όμως ο Ogier απάντησε εμφατικά με μια εντυπωσιακή νίκη στην ειδική Lircay, ξανακερδίζοντας τα χαμένα δευτερόλεπτα. Και στη συνέχεια, στην Power Stage, έκανε τον δεύτερο χρόνο για να τερματίσει 2ος στον αγώνα και να πάρει και τους επιπλέον 4 βαθμούς.

Ο Γάλλος πάντως δεν ήταν σίγουρος για την επίδοσή του, αφού στην τελευταία ειδική ενεργοποιήθηκε ο συναγερμός πυρκαγιάς στο Citroen του γεμίζοντας την καμπίνα με «μια πολύ άσχημη μυρωδιά» που επηρέασε τη συγκέντρωσή του. Τελικά, όλα πήγαν καλά και ο Ogier πέρασε επικεφαλής στη βαθμολογία του πρωταθλήματος, 10 βαθμούς μπροστά από τον Tanak και 12 από τον άτυχο Thierry Neuville.

O Βέλγος ήταν μπροστά στη βαθμολογία πριν το Ράλι Χιλής, αλλά είχε ένα θεαματικό ατύχημα το Σάββατο το πρωί στην ειδική Maria Las Cruces. Έκανε 7 τούμπες, καταστρέφοντας το Hyundai του, και μεταφέρθηκε για έλεγχο σε νοσοκομείο, αλλά ευτυχώς είχε μόνο μώλωπες, όπως και ο συνοδηγός του, Nicolas Gilsoul. Το πλήρωμα δεν επέστρεψε στον αγώνα κι έπεσε στην 3η θέση της βαθμολογίας.

Neuille_ατύχημα

Την τιμή της Hyundai ανέλαβε να σώσει ο Loeb, αλλά παρότι κέρδισε την ειδική San Nicolas, δεν μπόρεσε τελικά να βρει τα δευτερόλεπτα που του έλειπαν για να κλέψει τη 2η θέση από τον Ogier. Πάντως έκανε τον 4ο χρόνο στην Power Stage και πήρε τους 2 επιπλέον βαθμούς. Η 3η θέση που πήρε στον αγώνα ήταν και το πρώτο του βάθρο από τότε που πήγε στη Hyundai, στην αρχή της φετινής χρονιάς.

Ο Elfyn Evans έκανε έναν ήσυχο αγώνα, χωρίς εξάρσεις αλλά ούτε και λάθη, τερματίζοντας 4ος, ενάμισι λεπτό μπροστά από τον team-mate του στην M-Sport Ford, τον Teemu Suninen.

Ο Φιλανδός απειλήθηκε από τον Esapekka Lappi, αλλά κράτησε σε απόσταση τον συμπατριώτη του με το Citroen την Κυριακή το πρωί, χάνοντας μόλις 0,3” σε τρεις ειδικές. Τα 10” της διαφοράς τους πριν την Power Stage δεν ήταν εύκολο να ανατραπούν, αλλά ο Lappi το προσπάθησε. Ήταν γρήγορος αρχικά, αλλά έκανε μισό τετακέ κι έχασε 15” καθώς αναγκάστηκε να κάνει μανούβρα για να συνεχίσει.

Παρά το λάθος του πάντως, ο Lappi πήρε με άνεση την 6η θέση στον αγώνα, αφού ο Andreas Mikkelsen με το τρίτο Hyundai ήταν πολύ πίσω του.

Ο Νορβηγός τερμάτισε 7ος, με τον Kris Meeke 8ο στο τιμόνι του δεύτερου Toyota. Ο Βορειοϊρλανδός χτύπησε κάπου και είχε ένα τουμπάρισμα το Σάββατο χάνοντας κάμποσα λεπτά αφού αναγκάστηκε να συνεχίσει και χωρίς παρμπρίζ. Κατάφερε πάντως να περάσει στο τέλος τον Kalle Rovanpera, που πήρε τη νίκη στην κατηγορία WRC2 Pro με το Skoda Fabia R5.
 
Ο 18χρονος Φιλανδός κέρδισε με διαφορά 23,6” τον Mads Ostberg με το Citroen C3 R5, που τερμάτισε τελικά στη 10η θέση αφού έχασε κάμποσο χρόνο το Σάββατο το πρωί λόγω διαρροής υγρών από τα πίσω φρένα του.

Ενδέκατος τερμάτισε ο Jari-Matti Latvala με το τρίτο Toyota. Ο Φιλανδός ήταν μέσα στη μάχη για την 3η θέση πριν χτυπήσει μια πέτρα σε ένα χαντάκι η οποία έσπασε το εμπρός αριστερό ημιαξόνιο του Yaris, αναγκάζοντάς τον να εγκαταλείψει και να επανέλθει την Κυριακή ως Rally 2. Η παρηγοριά του ήταν οι 3 βαθμοί από την 3η θέση που πήρε στην Power Stage.

Η ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΣΤΟ ΡΑΛΙ ΧΙΛΗΣ

Θ.

ΠΛΗΡΩΜΑ

ΟΜΑΔΑ

ΑΥΤ/ΤΟ

ΧΡ./ΔΙΑΦ.

1

Ott Tanak, M.Jarveoja

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

3h15m53.8s

2

Sebastien Ogier, J.Ingrassia

Citroen Total WRT

Citroen

23.1s

3

Sebastien Loeb, D.Elena

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

30.2s

4

Elfyn Evans, S.Martin

M-Sport Ford WRT

Ford

1m36.7s

5

Teemu Suninen, M.Salminen

M-Sport Ford WRT

Ford

3m15.6s

6

Esapekka Lappi, J.Ferm

Citroen Total WRT

Citroen

3m45.4s

7

Andreas Mikkelsen, A.Jager

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

4m39.0s

8

Kris Meeke, S.Marshall

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

7m33.4s

9

Kalle Rovanpera, J.Halttunen

Skoda Motorsport

Skoda

8m04.2s

10

Mads Ostberg, T.Eriksen

Citroen Total

Citroen

8m30.0s

ΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΣΤΗΝ POWER STAGE

Θ.

ΠΛΗΡΩΜΑ

ΟΜΑΔΑ

ΑΥΤ/ΤΟ

ΧΡ./ΔΙΑΦ.

1

Ott Tanak, M.Jarveoja

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

7m57.3s

2

Sebastien Ogier, J.Ingrassia

Citroen Total WRT

Citroen

1.3s

3

Jari-Matti Latvala, M.Anttila

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

3.1s

4

Sebastien Loeb, D.Elena

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

3.8s

5

Kris Meeke, S.Marshall

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

4.0s

Related Articles

Η κυβέρνηση του Μεξικό σε ρόλο Ρομπέν των Δασών.

cars

17η Ανάβαση Κύμης «Γιάννης Ηλιόπουλος»: Με 62 «Μονομάχους»!

cars

Ράλι Πορτογαλίας: Αλλαγή της τελευταίας στιγμής για τη Hyundai με Loeb

cars

Ράλι Monte-Carlo: Νικητής ο Ogier σε έναν φανταστικό αγώνα

cars

To Tesla Model 3 αναδείχθηκε το best-seller ηλεκτρικό αυτοκίνητο του 2018

cars

Σημαντική συρρίκνωση κερδών ανακοίνωσε η BMW

cars

Μια «προσιτή» Mercedes 300SL Gullwing, με όλες τις ανέσεις μιας SLK

cars

Νέο Ultima RS με 1.200 PS και βάρος 930 kg

cars

Η Lamborghini καταργεί το πρόθεμα LP από τα ονόματα των μοντέλων της

cars