CARSNEWS
MARKET

Κιβώτιο διπλού συμπλέκτη για ηλεκτρικά από τη Hyundai

Οι προσπάθειες των κατασκευαστών να μεταλαμπαδεύσουν την αίσθηση των θερμικών αυτοκινήτων στα ηλεκτρικά συνεχίζονται, με κυριότερους αποδέκτες τον ήχο και τη μετάδοση. Ειδικά στο δεύτερο κομμάτι, έχουμε ήδη μερικές εντυπωσιακές υποσχέσεις. Η Toyota, για παράδειγμα, εξελίσσει ένα είδος χειροκίνητου κιβωτίου. Η Hyundai απαντά, αλλά στην προκειμένη βάζει στο παιχνίδι τα αυτόματα διπλού συμπλέκτη.

Οι Κορεάτες ετοιμάζουν τη μετάδοση N e-shift για το επερχόμενο Ioniq 5 N, με σκοπό να δώσουν στο ισχυρότερο μοντέλο της ιστορίας τους αίσθηση βενζινοκίνητου! Το N e-shift πρόκειται ουσιαστικά για μια προσομοίωση του 8τάχυτου DCT, που συναντάμε στα i30/Kona/Elantra N, δίνοντας την πλήρη εμπειρία της αλλαγής σχέσεων, παρότι οι ηλεκτροκινητήρες έχουν μόνο μια ταχύτητα. Το σύστημα προσομοιώνει το «γέμισμα» των σχέσεων στα χαρακτηριστικά απόδοσης, τις μικρές διακοπές στην παροχή ισχύος κατά τα ανεβάσματα, αλλά και τα χαρακτηριστικά «τινάγματα» του στροφόμετρου στα κατεβάσματα (κάτι σαν εικονικό, αυτόματο rev matching).

Για να συμβεί κάτι τέτοιο, βέβαια, θα πρέπει η όλη διαδικασία να συνοδεύεται κι από ήχο. Το Ioniq 5 N θα παράγει μελωδίες που θα παραπέμπουν στον 2.0λιτρο T-GDI των θερμικών N, συνοδευόμενες φυσικά από τις ανάλογες διακυμάνσεις στις αυξομειώσεις φορτίου. Με άλλα λόγια, θα ακολουθούν τόσο τα «πάτα-άσε» του δεξιού πεντάλ, όσο και τα «κοψίματα» στις αλλαγές σχέσεων. Η τεχνολογία ήδη εξελίσσεται στο πρωτότυπο RN22e, που επί της ουσίας λειτουργεί ως πλατφόρμα ανάπτυξης οδηγοκεντρικών εφαρμογών για τα ηλεκτρικά Hyundai.

«Η ιδέα είναι να πλησιάσουμε αρκετά την αίσθηση και τον ήχο του DCT στο i30 N», δήλωσε ο εκτελεστικός τεχνικός σύμβουλος της Hyundai και επικεφαλής του τμήματος, N Albert Biermann. «Αυτό θέλουμε να προσφέρουμε, κομπλέ με τους κραδασμούς και τα τινάγματα στα κατεβάσματα που χαρακτηρίζουν τα Hyundai N με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Από πλευράς ήχου είναι μεγάλη πρόκληση, ειδικά τα σκασίματα της εξάτμισης, αλλά δουλεύουμε πάνω σε αυτή την τεχνολογία προκειμένου να φέρουμε την εμπειρία του DCT στο Ioniq 5 Ν».

Related Articles

Ποια αυτοκίνητα αγόρασαν οι Έλληνες το 2022;

cars

Κορυφώνεται η αγωνία για τους δυο τίτλους στο WRC 2019 μετά το Ράλι Ουαλίας

cars

Το απόλυτο αμερικανικό hypercar πιάνει πάνω από 480 χλμ/ώρα

cars

Η Porsche για το τέλος του κόσμου

cars

Κορoνοϊός: Η Hyundai αναστέλλει τη λειτουργία εργοστασίου της

cars

Ξέφρενο Tesla προκάλεσε δυστύχημα με 2 νεκρούς

cars

Στην ΕΡΤ μέχρι το 2021 τα αποκλειστικά δικαιώματα της Formula 1

cars

Το πρώτο supercar της Βρετανίας, το Aston Martin V8 Vantage

cars

«Η Volkswagen πρέπει να έρθει στη Σερβία»

cars