CARSNEWS
F1 & RACES

Ο Verstappen προειδοποιεί: Οι κανονισμοί για το 2026 θα δημιουργήσουν «τραγικά» μονοθέσια!

Η FIA έχει ήδη ανακοινώσει ότι από το 2026 θα ισχύουν νέα δεδομένα για τους κινητήρες των μονοθεσίων της Formula 1, με κατάργηση του MGU-H, τριπλασιασμό της ισχύος του MGU-K και αναλογία 50%-50% στη «σχέση» απόδοσης θερμικού και ηλεκτρικού κινητήρα. Διαβάστε αναλυτικά ΕΔΩ.

Οι σχετικές αλλαγές αναμένεται να φέρουν αντίστοιχες και στη σχεδίασης, όχι μόνο για να μπορούν να «φιλοξενήσουν» τα νέα μοτέρ, αλλά κυρίως για να γίνουν εφικτές οι αλλαγές που θα χρειαστούν στο αεροδυναμικό κομμάτι.

Πριν από λίγες μέρες, ο Christian Horner εξέφρασε την ανησυχία του για τα μονοθέσια που θα προκύψουν, επισημαίνοντας ότι θα πρέπει να υπάρξουν κινούμενα αεροδυναμικά μέρη για να μειώνεται η αντίσταση στις ευθείες και επεσήμανε ότι υπάρχει περίπτωση τα μονοθέσια να ξεμένουν από ηλεκτρική ισχύ στη διάρκεια ενός γύρου.

Αν και η απάντηση ήρθε από τον Toto Wolff, με τον επικεφαλής της Mercedes να σχολιάζει ότι η Red Bullφοβάται για την εξέλιξη του κινητήρα της, ωστόσο ο Max Verstappen προχώρησε ένα βήμα παραπέρα, λέγοντας ότι τα δεδομένα που προέκυψαν στον προσομοιωτή από ένα μονοθέσιο προδιαγραφών 2026 ήταν «απαίσια».

«Αν οδηγείς με τέρμα το γκάζι στη μεγάλη ευθεία της Monza, τότε περίπου 400 ή 500 m πριν το τέλος της, θα πρέπει να κατεβάσεις ταχύτητα, γιατί έτσι θα κινηθείς ταχύτερα. Δε νομίζω ότι αυτός είναι ένας τρόπος για να εξελιχθεί το sport, αλλά και πάλι ίσως η Monza να είναι μία από τις χειρότερες πίστες», σχολίασε χαρακτηριστικά.

Και πρόσθεσε: «Μίλησα αρκετά με τους μηχανικούς της ομάδας και είδα και τα δεδομένα από τον προσομοιωτή. Προσωπικά, θεωρώ ότι είναι απαίσια. Το πρόβλημα είναι ότι πηγαίνουμε σε πρωτάθλημα που τα πάντα θα καθορίζονται από τον κινητήρα. Όποιος έχει τον ισχυρότερο, θα έχει σημαντικό πλεονέκτημα. Δε νομίζω ότι αυτές είναι οι προθέσεις της Formula 1, γιατί θα αρχίσει πάλι ένας ακριβός ‘πόλεμος’ στον οποίο όλοι θα ψάχνουν λίγους ίππους με όποιον τρόπο μπορούν».

Επιπλέον, εμφανίστηκε απαισιόδοξος για την ευκολία προσπεράσεων. «Πιθανότατα τα μονοθέσια θα έχουν πολύ λιγότερο drag. Έτσι, θα είναι ακόμα πιο δύσκολες οι προσπεράσεις στις ευθείες».

Αν και οι κανονισμοί για τη σχεδίαση δεν έχουν ακόμα οριστικοποιηθεί, όλα δείχνουν ότι η Formula 1 κινείται στην κατεύθυνση μείωσης της αεροδυναμικής αντίστασης των μονοθεσίων στις ευθείες, πιθανότατα μέσω ύπαρξης κινούμενης πτέρυγας ή άλλων τμημάτων. «Σε αυτή την περίπτωση αυτά θα ρυθμίζονται αυτόματα και όχι από τον οδηγό. Έτσι, θα είναι πολύ περίεργη η αίσθηση της οδήγησης. Εγώ προτιμώ να ελέγχω τα πάντα μόνος μου. Όταν ακολουθείς ένα μονοθέσιο,  μπορεί να χρειάζεσαι μεγαλύτερη πρόσφυση στο εμπρός μέρος ή στο πίσω. Αν, όμως, αυτά ρυθμίζονται αυτόματα, τότε δεν κινούμαστε στη σωστή κατεύθυνση», δήλωσε ο Ολλανδός πιλότος.

Τέλος, επεσήμανε ότι το βάρος των μονοθεσίων αναμένεται να αυξηθεί περισσότερο. «Το 2026 δεν είναι τόσο μακριά όσο φαίνεται. Αυτή τη στιγμή, όλα τα δεδομένα που έχω δει είναι αρνητικά και δεν έχω κανένα λόγο να είμαι ενθουσιασμένος».

Related Articles

Το Instagram F1 Live με Σεϊτανίδη-Πουρναράκη (video)

cars

Horner: Δεν με εκπλήσσει η αποχώρηση Binotto

cars

Μίχαελ Σουμάχερ: «Συνεχίζει να μάχεται» λέει ο πρόεδρος της FIA, Ζαν Τοντ

cars

F1 teams downplay risks of ‘sprint cars’ with new parc ferme rules

cars

Το McLaren Group εξετάζει την πώληση μετοχών της ομάδας F1!

cars

Video: Πως προφέρεται το όνομα της Alpine F1;

cars

Formula 1: Κάτι πάει στραβά με την Alpine

cars

GP ΗΠΑ: Ταχύτερος ο Verstappen στο FP1

cars

F1 GP Στυρίας: Pole #6 για Verstappen!

cars