CARSNEWS
MARKET

Οι νορμάλ εξατμίσεις εκθρονίζουν τα «μπουριά»!

Στις δεκαετίες του 80 και του 90, η βελτίωση του αυτοκινήτου ξεκινούσε από ένα πράγμα: την εξάτμιση. Το απόλυτο φετίχ των τότε «γκαζοφίλ», ακόμα κι αν δεν έβαζαν τίποτα άλλο στον κινητήρα. Ο ήχος και η εικόνα από το «μπουρί» πίσω, αρκούσε.

Η κατάσταση πλέον έχει αλλάξει άρδην, κι όχι μόνο στα καινούργια ή τα εργοστασιακά αυτοκίνητα. Εκεί έχουν εγκαταλειφθεί εδώ και χρόνια οι «μπούκες», πλην ελαχίστων εξαιρέσεων (τα δίδυμα «κανόνια» του Honda Civic 1.5 Turbo, για παράδειγμα). Τα πάλαι ποτέ κυρίαρχα και ποθητά «σπήλαια» στο κάτω μέρος των πίσω προφυλακτήρων, έχουν δώσει τη θέση τους σε διακριτικές απολήξεις ακόμα και στον κλάδο της βελτίωσης, σε μοντέλα εκείνης της εποχής. Σύμφωνα με το πελατολόγιο της Milltek Sport, μιας εκ των μεγαλύτερων εταιριών κατασκευής εξατμίσεων, οι προτιμήσεις των κατόχων Peugeot 205 GTi, BMW M3 E30/E36 (θυμάστε εκείνες που «κοίταζαν» προς τα πάνω;), Fiat Uno Turbo/Punto GT κι ούτω καθεξής, έχουν στραφεί σε απολήξεις που θυμίζουν τις εργοστασιακές.

Οι OEM μοιάζουν με τις OEM (Original Equipment Manufacturer), αλλά παράγουν τα ντεσιμπέλ και τα άλογα των παλαιότερων τεράστιων. Οι Άγγλοι αναφέρουν πως η ζήτηση για προϊόντα της γκάμας Milltek Classic έχει αυξηθεί κατακόρυφα, ιδίως από ανθρώπους που έχουν στα γκαράζ τους αυτοκίνητα όπως το Audi Quattro ή κάποια από τις πρώτες δυο γενιές του VW Golf GTI. Ένας σημαντικός παράγοντας που έχει οδηγήσει σε αυτή την αλλαγή τεχνοτροπίας, είναι η αύξηση της μεταπωλητικής αξίας. Τα κλασικά μοντέλα των 80’s μπορούν να αποφέρουν χιλιάδες ευρώ σε ενδεχόμενη πώληση, αρκεί να διατηρούνται σε καλή και, κυρίως, εργοστασιακή κατάσταση. Το «μπουρί», εκτός του ότι χαλάει το αισθητικό σκέλος με την άκομψη τομή στον προφυλακτήρα, στερεί κατευθείαν το διαπραγματευτικό ατού του «μαμά» αυτοκινήτου.

Γνήσια ανταλλακτικά, μεταξύ των οποίων οι εξατμίσεις, υπάρχουν μεν, αλλά τα περισσότερα εξ αυτών είναι δυσεύρετα και πανάκριβα. Πολλοί ιδιοκτήτες, λοιπόν, προτιμούν να αντικαταστήσουν τις βελτιωμένες με αυτές της Milltek, οι οποίες παραπέμπουν σε εργοστάσιο.

Related Articles

Η Nissan τιμά την ιστορία της στον μηχανοκίνητο αθλητισμό

cars

Επετειακή έκδοση του 370Z για τα πενήντα χρόνια της Nissan Ζ

cars

«Η δημιουργία ενός αυτοκινήτου…»

cars

Το hypercar που ξέφυγε από την πίστα για να βγει στον δρόμο

cars

Σύσταση της Διοικούσας Επιτροπής της ΟΜΑΕ με σκοπό την διεξαγωγή εκλογών

cars

Η Alpine σε ένα καθαρόαιμο σπορ με χαρακτηριστικά… SUV

cars

Στην τελική φάση η ένωση ΕΣΑ και ΕΣΣΑΜ

cars

Μίκαελ Σουμάχερ: Νέο πέπλο μυστηρίου για την κατάσταση της υγείας του

cars

VW: «Το επόμενο Golf πρέπει να είναι μόνο ηλεκτρικό»

cars