CARSNEWS
AUTONEWS

Η Peugeot επιστρέφει μετά από 12 χρόνια στις 24 Ώρες του Le Mans

Το Σάββατο 10 Ιουνίου στο Circuit de la Sarthe του Λε Μαν (Γαλλία), ξεκινά η 100η διοργάνωση του – για πολλούς – μεγαλύτερου αγώνα αυτοκινήτων στον κόσμο, με τη συμμετοχή σχεδόν 70 αυτοκινήτων στις διάφορες κατηγορίες που συμμετέχουν σε αγώνες αντοχής.

Ανάμεσά τους και η ομάδα της Peugeot που επιστρέφει 12 χρόνια μετά την τελευταία της επίσημη συμμετοχή, έχοντας στο πρόσφατο παρελθόν τις νίκες το 1992, 1993 και 2009 με τα Peugeot 905 & 908 που ανήκουν πλέον στο πάνθεον του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Το φετινό «όπλο» της Γαλλικής μάρκας, το νέο Peugeot 9X8 ακολουθεί τα νικηφόρα βήματα των 905 & 908 με την αυτά τα βήματα με την πρωτοποριακή σχεδίαση και τον υβριδικό-ηλεκτρικό κινητήρα του. Δύο Hypercars 9Χ8 θα κάνουν το ντεμπούτο τους στη θρυλική πίστα, με εντυπωσιακή εμφάνιση, σχεδιασμένη από τον Ισπανό καλλιτέχνη J.Demsky, που κάνει αναφορές στο χατ-τρικ του 1993.

Τα δύο 9X8 Νο93 και Νο94 της ομάδας Peugeot Total Energiesθα οδηγούνται από τους: Jean-Eric Vergne (FRA)-Paul DiResta (SCO)-Mikkel Jensen (DNK) και Loic Duval (FRA)-Nico Müller (CH)-Γκουστάβο Μενέζες (ΗΠΑ).

Η εποχή των αγώνων Endurance εισέρχεται σε μια νέα εποχή και για πρώτη φορά στο Le Mans, θα συμμετάσχουν δεκαέξι Hypercar, αφού στον θεσμό μπήκαν μερικοί από τους καλύτερους κατασκευαστές στον κόσμο.

100 χρόνια 24 Ώρες του Le Mans

Η φετινή έκδοση των 24 Ωρών του Le Mans θα σηματοδοτήσει τα 100άγενέθλια του αγώνα που δημιουργήθηκε το 1923, και διοργανώθηκε από το Automobile Club del’ Ouest, θα πραγματοποιηθεί το Σαββατοκύριακο 10 και 11 Ιουνίου ενώ τα εισιτήρια για αυτή την λαμπρή επετειακή διοργάνωση εξαντλήθηκαν μέσα σε λίγα λεπτά.

Οι τυχεροί θεατές θα παρακολουθήσουν έναν αγώνα που ξεκινά μια νέα εποχή για το Endurance με 16 Hypercars στην πίστα La Sarthe. Τα δύο Peugeot 9X8 παίρνουν μέρος για πρώτη φορά στον γαλλικό αγώνα. Αυτή θα είναι μια νέα πρόκληση για τον Γάλλο κατασκευαστή, καθώς ο ανταγωνισμός θα είναι σκληρός, με μερικούς από τους καλύτερους κατασκευαστές στον κόσμο να συμμετέχουν.

Το Le Mans είναι ένας απρόβλεπτος αγώνας και είναι αδύνατο να προβλεφθεί το τελικό αποτέλεσμα, και όπως λένε χαρακτηριστικά, «το Le Mans επιλέγει τον νικητή του!».

Η συμμετοχή στην Εκατονταετηρίδα ενός τόσο θρυλικού αγώνα, με μια έκδοση που υπόσχεται αξέχαστες επιδόσεις, είναι ευκαιρία και τιμή για την ομάδα της Peugeot που θα δώσει το μέγιστο προκειμένου να πάρει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα μετά από 24 ώρες αγώνα.

Η Peugeot στις 24 Hours of Le Mans

1926: Πρώτη συμμετοχή της μάρκας με δύο αυτοκίνητα τύπου 174S. Τα δύο αυτοκίνητα δυστυχώς αποκλείστηκαν, καθώς δεν ήταν αξιόπιστα για όλο τον αγώνα, όπως προέβλεπαν οι τότε κανονισμοί.

1991: Δυο 905 συμμετέχουν στο Le Mans. Δεν θα φτάσουν στη γραμμή τερματισμού, αλλά ο Yannick Dalmas σημείωσε νέο ρεκόρ γύρου με το Νο6 Peugeot 905.

1992: Η Γαλλική μάρκα μπαίνει στον αγώνα με τρία αυτοκίνητα και κερδίζει για πρώτη φορά με το Νο1 Peugeot 905 των Dalmas/ Warwick/ Blundell. Το No2 905 (Baldi/ Alliot/ Jabouille) τερματίζει στην 3η θέση, 7 γύρους πίσω από τον νικητή

1993: Μετά από μια σκληρή μάχη με την Toyota, τα τρία 905 παίρνουν τη νίκη και σημειώνουν ένα ιστορικό χατ-τρικ. Οι Brabham/Helary/ Bouchut ανεβαίνουν στο πρώτο σκαλί του βάθρου, μπροστά από τους Dalmas/ Boutsen/ Fabi και Alliot/ Baldi/ Jabouille.

2007: 14 χρόνια μετά το χατ-τρικ του 1993, η Peugeot είχε μια επιτυχημένη επιστροφή στις 24 Ώρες του Le Mans, τερματίζοντας δεύτερη με το νέο 908 Hdi FAP με τους Stephane Sarrazin, Pedro Lamy και Sebastien Bourdais στο τιμόνι.

2009: Η μάρκα συμμετέχει με τρία 908 HDi FAP. Εκτός από ένα μικρό χρονικό διάστημα στην αρχή του αγώνα, το 908 οδήγησε τον αγώνα από την αρχή μέχρι το τέλος, πρώτα με το Νο8 908 των Bourdais/ Montagny/Sarrazin και στη συνέχεια με το Νο9 των Brabham/Gene/Wurz που τερμάτισαν πρώτοι, όντας επικεφαλής από την πέμπτη ώρα μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας.

2010: Τέσσερα Peugeot εκκίνησαν στην 78η διοργάνωση του θρυλικού αγώνα. Δυστυχώς, κανένα από αυτά δεν θα δει την καρό σημαία λόγω πολλών μηχανικών προβλημάτων, συμπεριλαμβανομένων τριών αστοχιών κινητήρα, κατά τη διάρκεια του αγώνα.

2011: Μπροστά σε 249.500 οπαδούς, η Team Peugeot Total οδήγησε τα τρία αυτοκίνητά της στη γραμμή τερματισμού. Μετά από έναν γεμάτο δράση αγώνα, το τρίο Bourdais/ Lamy/ Pagenaud (Νο9 Peugeot 908) τερματίζει μόλις 13”854 πίσω από τη νικήτρια ομάδα, μία από τις μικρότερες διαφορές που έχουν καταγραφεί ποτέ στη γραμμή τερματισμού των 24 ωρών του Le Mans.

30 Χρόνια μετά το χατ-τρικ

Το 1993, η Peugeot κάνει χατ-τρικ στην πίστα La Sarthe. Μετά από 24 ώρες αγώνα και σκληρή μάχη με την Toyota, ο στόλος των 905 διασχίζει την γραμμή τερματισμού και τα τρία πληρώματα γεμίζουν τα σκαλιά του βάθρου.

30 χρόνια αργότερα, η μάρκα επιστρέφει για να γιορτάσει την εκατονταετηρίδα των 24 Ωρών του LeMans και το βάθρο που σημάδεψε την ιστορία των αγώνων αντοχής και του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Το νικητήριο 905 οδηγήθηκε από δύο πρωτάρηδες, τον Eric Helary και τον Christophe Bouchut μαζί με τον Geoff Brabham. Τη δεύτερη θέση εξασφάλισαν οι Teo Fabi, Yannick Dalmas και Thierry Boutsen και ακολούθησαν το 905 των Philippe Alliot, Mauro Baldi και Jean-Pierre Jabouille.

Ο οδηγός Eric Helary αναπολεί το ιστορικό βάθρο και το ντεμπούτο του στις 24 Ώρες του Le Mans που τον οδήγησε στη νίκη: «Θυμάμαι αυτή τη νίκη σαν να ήταν χθες. Κοιτάζοντας πίσω, αυτή ήταν μια προσωπική νίκη, η κατάκτηση του 24 Hours of Le Mans σε ηλικία περίπου 20 ετών είναι πράγματι ένα απίστευτο επίτευγμα. Ήταν επίσης μια μεγάλη νίκη για την ομάδα, και το βλέπω χρόνια αργότερα. Η ομάδα, με επικεφαλής τον Jean Todt, είχε μερικούς από τους καλύτερους μηχανικούς όπως τον Andre de Cortanze και μερικούς από τους καλύτερους μηχανικούς, μερικούς τους οποίους μπορούμε ακόμα να βρούμε ως μέρος της ομάδας σήμερα.

Ήταν και μια γαλλική νίκη, στη Γαλλία και όταν το σκέφτομαι, νιώθω ακόμα χαρά και νοσταλγία, ήταν το αποκορύφωμα της καριέρας μου. Μπορώ να πω ότι κέρδισα τις 24 Ώρες του Le Mans τουλάχιστον μία φορά στη ζωή μου και αυτό παρόλο που έχω αγωνιστεί έντεκα φορές και έχω τερματίσει τέσσερις φορές στο βάθρο. Η νίκη το 1993 είναι πραγματικά αυτή που με επηρέασε περισσότερο. Έχω ακόμα ένα λιοντάρι στην καρδιά μου και ελπίζω ότι όλα θα πάνε καλά φέτος για την ομάδα».

Related Articles

Μήπως έρχεται η Alfa Romeo Giulia GTA με 620 άλογα; Μπορεί…

cars

Η Opel αποχαιρετά τον “πατέρα” του Calibra και του GT, Erhard Schnell.

cars

Ντεμπούτο για τις plug-in υβριδικές A250e και B250e.

cars

Κακοποιούσε σεξουαλικά την ανιψιά του από τα 8 έως τα 13 της χρόνια

cars

Το ηλεκτρικό μέλλον της Kia στην Ευρώπη

cars

Αλλάζει ο αρμόδιος υφυπουργός του τουρκικού ΥΠΕΞ για τα ελληνοτουρκικά

cars

BMW i4. Ένα ηλεκτρικό sport sedan με έως 530 ίππους και 590 χιλιόμετρα αυτονομία.

cars

Ο Τραμπ απειλεί με απέλαση τον πρίγκιπα Χάρι

cars

VW Tiguan 1.5 TSi 150PS R Line. Συνδυαστικό

cars