CARSNEWS
AUTONEWS

Η Volkswagen καταργεί το up! GTI

Δυστυχώς όλα τα καλά φτάνουν κάποια στιγμή σε ένα τέλος. Η ιστορία του λιλιπούτειου hot hatch της Volkswagen ξεκίνησε πριν από 5 χρόνια με την γερμανική εταιρία να παρουσιάζει το καυτό μοντέλο και να το παραλληλίζει με το πρώτο, το αυθεντικό Golf GTI, καταλήγει με τον επίλογο εντός του 2023. Η πραγματικότητα δεν απείχε πολύ από τα λεγόμενα της Volkswagen αφού το up! GTI με τον τρικύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο 1000άρη βενζινοκινητήρα, πρόσφερε 115 ίππους και 200 Nm ροπής επιταχύνοντας το ελαφρύ αμάξωμα (δεν ζυγίζει πάνω από 1.070 κιλά) στα 100 km/h από στάση σε 8.8 δευτερόλεπτα. Με λίγα λόγια, στα 42 χρόνια που μεσολάβησαν ανάμεσα στα δύο μοντέλα, ο πνευματικός διάδοχος του Golf GTI πήρε 88 χιλιοστά σε ύψος και 13 χιλιοστά σε πλάτος, έχασε περίπου 10 εκατοστά στο μήκος, πάχυνε κατά 250 κιλά λόγω των αυστηρότερων κανονισμών ασφάλειας και τον εξοπλισμό άνεσης και κέρδισε 5 άλογα και 60 Nm ροπής. Πιο σημαντικά από μερικά νούμερα όμως, το up! GTI έμεινε πιστό στον χαρακτήρα του αυθεντικού Golf GTI και εκεί βασίστηκε για να διεκδικήσει το δικό του μερίδιο σε μία αγορά που διαρκώς συρρικνώνεται.

Η παραγωγή του Volkswagen up! GTI δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα, με την γερμανική μάρκα να καλύπτει ακόμα υπάρχουσες παραγγελίες αλλά το μοντέλο έχει αφαιρεθεί από τους διαδικτυακούς διαμορφωτές της εταιρίας και τα βιβλία παραγγελιών έχουν κλείσει. Όποιος επιθυμεί να αποκτήσει τον μικρό αθλητή της Volkswagen θα πρέπει να αναζητήσει κάποιο αυτοκίνητο που να υπάρχει σε στοκ. Όσο για το μέλλον; Το up! θα αντικατασταθεί στο προσεχές μέλλον από ένα νέο, αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο για το οποίο δεν γνωρίζουμε ακόμα αν η εταιρία σκοπεύει να μεταμορφώσει σε “τερατάκι τσέπης” με κάποια GTX έκδοση όπως έχει κάνει ήδη με τα ID.4 και ID.5 και θα κάνει με το ID.3. Η τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης προσφέρεται για τέτοιου είδους πειράματα και συνήθως οι αρχιτεκτονικές του VW Group έχουν υψηλό βαθμό ευελιξίας και προσαρμοστικότητας αλλά δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε αν υπάρχει η αγορά που θα εξασφαλίσει την βιωσιμότητα ενός τέτοιου εγχειρήματος. Όπως και να έχει, αποχαιρετούμε με θλίψη το up! GTI και ελπίζουμε να αποκτήσει και αυτό, έστω και έμμεσα, αντικαταστάτη.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Αποχώρησε ο επικεφαλής σχεδιασμού της Peugeot, Gilles Vidal.

cars

Mini: Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης δεν είναι απαραίτητος για ένα JCW.

cars

Έτοιμος να χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά στην Ελβετία ο «θάλαμος αυτοκτονίας» – Πολλά τα νομικά ζητήματα που εγείρονται

cars

Aνάκληση Toyota Proace City

cars

Τουλάχιστον ένας νεκρός και 12 τραυματίες από ρωσική πυραυλική επίθεση στο Χάρκοβο

Bury

Ο Μπάιντεν ζητά την υποστήριξη των Δημοκρατικών στην Κάμαλα Χάρις

deleted-w9i2FI7l

Hyundai Bayon. Ένα νέο, μικρό SUV έρχεται από την Hyundai!

cars

Βίκυ Φλέσσα για Τέμπη: «Τα παιδιά τα σκοτώσαμε όλοι και όλες μαζί» – Αντιδράσεις από την αντιπολίτευση

Bury

Η Chevrolet ετοιμάζει το νέο Bolt.

cars