Φυσικά πέρα και πάνω απ’όλα βρίσκεται η ανθρώπινη ζωή και είναι φυσικό η προσπάθεια των κρατών σε όλο τον πλανήτη, να συντείνει προς την κατεύθυνση της προστασίας των πολιτών του. Όμως, η ζωή συνεχίζεται και η ζωή από δω και πέρα θα είναι προ ιού και μετά ιόν και ειδικά στο «μετά ιόν» όπου (θέλουμε να πιστεύουμε) ότι βαδίζουμε, πρέπει να ξεκινήσει και πάλι και στην επανεκκίνηση αυτήν, την πρώτη θέση, κατά την γνώμη μας, είναι οι θέσεις εργασίας. Στο σημείωμα αυτό θα αναφερθούμε όπως είναι φυσικό στον τομέα του αυτοκινήτου όπου τα εργοστάσια έκλεισαν, οι παραγωγές μηδενίστηκαν όπως και η ζήτηση, προγράμματα παραγωγής είτε εγκαταλείφθηκαν είτε αναβλήθηκαν σε αόριστο χρόνο με αποτέλεσμα να κλυδωνιστούν εταιρίες-κολοσσοί πρωταγωνιστές στις παγκόσμιες αγορές και να ζητούν κρατική στήριξη, μέχρις σημείου να συζητείται ακόμη και η εθνικοποίησή τους, σε κάποιες περιπτώσεις.
Τώρα όμως ξεκινούν και πάλι, θα μπορούσε να είναι ο αντίλογος. Αυτή είναι η μία πλευρά της πραγματικότητας. Η άλλη μισή είναι ότι κυρίως αυτή η πραγματικότητα θα είναι νέα πραγματικότητα. Όλα θα είναι καινούργια. Από τον τρόπο εργασίας, από τον τρόπο λειτουργίας, με τα οικονομικά των εταιριών σε άθλια κατάσταση ενώ ακόμη και αν υπάρξει θέληση εκ μέρους της Ε.Ε. για οικονομική στήριξη είναι τέτοιο ποσό που ούτε να περνάει από την σκέψη μας. Όλα αυτά και πολλά ακόμη, θα οδηγήσουν μοιραία(;) σε μειώσεις θέσεων εργασίας ή εργασίας με νέους όρους και προϋποθέσεις που σημαίνει περικοπή μισθών.
Προχθές, δημοσιεύτηκε ένας διαδραστικός χάρτης που παρουσιάζει τον αντίκτυπο που θα έχει στην απασχόληση στον χώρο του αυτοκινήτου «στον καιρό του ιού» και δείχνει ότι σε σύνολο 2,6 εκατομμυρίων εργαζομένων στην αυτοκινητοβιομηχανία στα 27 μέλη της Ε.Ε. μαζί με το Ηνωμένο Βασίλειο, επηρεάζονται αρνητικά οι 1.138.536 θέσεις εργασίας, δηλαδή περίπου το μισό του συνόλου!. Απαραίτητη σημείωση ότι ο χάρτης αφορά μόνο τους εργαζόμενους στα εργοστάσια παραγωγής στην Ευρώπη και όχι στις χιλιάδες δορυφορικές εταιρίες που τροφοδοτούν τα εργοστάσια με εξαρτήματα, όπου η εικόνα είναι χειρότερη.
Αξίζει λοιπόν να δημοσιεύσουμε τον πίνακα ανά χώρα της Ε.Ε. με τις θέσεις εργασίας που επηρεάζονται κάτω από τις νέες συνθήκες, με την απαραίτητη διευκρίνιση ότι τα στοιχεία προέρχονται από τον ACEA (Οργανισμός Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων) που τα επεξεργάζεται και τα ανανεώνει κάθε εβδομάδα σε συνεργασία μεταξύ άλλων με την HIS Markit, MarkLines, εθνικών ενώσεων κατασκευαστών αυτοκινήτων και (δημόσιες) ανακοινώσεις από κατασκευαστές.
ΑΥΣΤΡΙΑ | 14,307 |
ΒΕΛΓΙΟ | 30,000 |
ΚΡΟΑΤΙΑ | 700 |
ΤΣΕΧΙΑ | 45,000 |
ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ | 4,500 |
ΓΑΛΛΙΑ | 90,000 |
ΓΕΡΜΑΝΙΑ | 568,518 |
ΟΥΓΓΑΡΙΑ | 30,000 |
ΙΤΑΛΙΑ | 69,382 |
ΟΛΛΑΝΔΙΑ | 13,500 |
ΠΟΛΩΝΙΑ | 17,284 |
ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ | 20,000 |
ΡΟΥΜΑΝΙΑ | 20,000 |
ΣΛΟΒΑΚΙΑ | 20,000 |
ΣΛΟΒΕΝΙΑ | 2,890 |
ΙΣΠΑΝΙΑ | 60,000 |
ΣΟΥΗΔΙΑ | 67,000 |
ΗΝΩΜ.ΒΑΣΙΛΕΙΟ | 65,455 |
ΣΥΝΟΛΟ | 1,138,536 |
Follow @CarsnewsGr