CARSNEWS
NEW MODELS

Πρώτη επαφή με το νέο Mini Countryman στην Πορτογαλία

Το MINI Countryman γίνεται maxi σε διαστάσεις αλλά και σε τεχνολογία χωρίς όμως να ξεχνά τον παραδοσιακά μοντέρνο και στυλάτο χαρακτήρα του

To Countryman γεννήθηκε ως μια έκφραση που θα πάντρευε το ξεχωριστό πνεύμα και το οδηγικό ταλέντο του Mini με την πρακτικότητα και την περιπετειώδη πτυχή των crossover/SUV. Η νέα, τρίτη γενιά του Countryman συνεχίζει σε αυτό το μοτίβο κάνοντας πιο έντονη την παρουσία της τεχνολογίας η οποία δηλώνεται μεταξύ άλλων και με την προσθήκη στη γκάμα μιας αμιγώς ηλεκτρικής εκδοχής.

Από την πρώτη ματιά η εικόνα παραπέμπει σε κάτι μοντέρνο, παιχνιδιάρικο και άμεσα αναγνωρίσιμο ως MINI Countryman. Φυσικά υπάρχουν αρκετά χαρακτηριστικά που διαμορφώνουν τη νέα αισθητική ταυτότητα, όπως η μεγάλη οκταγωνική περίμετρος της μάσκας και η πιο τονισμένη πολυγωνική υπογραφή των φώτων LED ημέρας.

MINI_JCW_Countryman_ALL4

Η ελαφρά πιο έντονη κλίση του καπό και του παρμπρίζ στο εμπρός μέρος, αλλά και λεπτομέρειες όπως η αντικατάσταση των κλασσικών χειρολαβών με χωστές είναι μέρος των αλλαγών που έγιναν προς όφελος της αεροδυναμικής η οποία έχει κατέβει από το Cd:0,31 της προηγούμενης γενιάς στο εξαιρετικό για την κατηγορία 0,26. Οι καμπύλες παραμένουν κυρίαρχο στοιχείο της σιλουέτας όμως πλέον συνδυάζονται πετυχημένα με απαλές ακμές και νεύρα, όπως αυτά στους θόλους και χαμηλά στις πόρτες, χαρίζοντας μια πιο ευθυτενή παρουσία η οποία δένει ιδανικά με το περιπετειώδες ύφος που χαρίζουν τα περιμετρικά μαύρα πλαστικά τμήματα.

MINI_JCW_Countryman_ALL4

Tο σχεδιαστικό τρυκ της πίσω κολώνας που μοιάζει σαν συνέχεια της οροφής (και φέρει χαρακτηριστικά που μαρτυρούν την έκδοση του αυτοκινήτου) τονίζει ακόμα περισσότερο την διακριτή τριλογία μεταξύ του κάτω μέρους, των γυάλινων επιφανειών και της οροφής που αποτελεί παραδοσιακό γνώρισμα του Countryman. Κλασσικό χαρακτηριστικό που επίσης παραμένει είναι η ευρεία παλέτα χρωματικών συνδυασμών και επιλογών εξατομίκευσης πρόσθετα στις τέσσερις διαφορετικού χαρακτήρα εκδόσεις Essential, Classic, Favoured και John Cooper Works.

MINI_JCW_Countryman_ALL4

Το νέο Countryman έχει μεγαλώσει και πλέον μιλάμε για ένα crossover που φλερτάρει με τα 4,5 μέτρα. Όλες οι διαστάσεις είναι αυξημένες σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, ιδιαίτερα το μήκος που έχει κερδίσει 148 χιλιοστά φθάνοντας τα 4.445 (4.447 στο JCW) αλλά και το μεταξόνιο που με την σειρά του έχει ανέβει στα 2.692 χιλιοστά (+22). Η αναβάθμιση σε αυτό τον τομέα έχει επηρεάσει θετικά την ευρυχωρία για επιβάτες και πολύ περισσότερο αυτή του πορτπαγκάζ που πλέον χωρά 505 λίτρα αποσκευών (+55 λίτρα) ενώ η εν γένει ευχρηστία ενισχύεται και από τη συρόμενη κατά 13 εκατοστά πίσω σειρά καθισμάτων τα οποία έχουν δυνατότητα και ρύθμισης της κλίσης της πλάτης.

MINI_JCW_Countryman_ALL4

Αρκετά τολμηρή και ενδεικτική που πιο σύγχρονου και ψηφιακού ύφους που έχει αποκτήσει το Countryman είναι η προσέγγιση του εσωτερικού που κατά κάποιο τρόπο επιχειρεί την επιστροφή στην φιλοσοφία της λειτουργικής απλότητας του αρχέγονου Mini. Μεγαλύτερη αλλαγή είναι αυτή του ταμπλό που πρακτικά είναι μια μεγάλη κυρτή επιφάνεια στην οποία υπάρχουν μόνο οι κάθετοι αεραγωγοί. Μάλιστα όλο το ταμπλό είναι επενδυμένο με συνθετικό ύφασμα από ανακυκλωμένο πολυεστέρα σε ειδική πλέξη που προσφέρει ένα μοτίβο διχρωμίας το οποίο χρησιμοποιείται για την δημιουργία μοντέρνων σχεδίων. Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει η αιωρούμενη στρογγυλή λεπτή οθόνη αφής OLED με διάμετρο 9,44’’ (240 mm) η οποία αποτελεί ουσιαστικά και το κέντρο ελέγχου του αυτοκινήτου καθώς οι φυσικοί διακόπτες έχουν μειωθεί στο ελάχιστο, ενώ έχει αφαιρεθεί και ο πίνακας οργάνων τη λειτουργία του οποίου αντικαθιστά το Head Up Display.

MINI_JCW_Countryman_ALL4

Η οθόνη τρέχει το νεότερο λογισμικό MINI OS 9 και το ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως το περιβάλλον του συστήματος πολυμέσων ακολουθεί απεικονιστικά την κυκλική λογική δίνοντας έτσι μια ιδιαίτερα πρωτότυπη αίσθηση. Το περιεχόμενο είναι πλήρως διαμορφώσιμο ανάλογα με τις επιλογές του οδηγού προσφέροντας από ένα μενού με την λογική smartphone έως απεικονίσεις που προσομοιάζουν κλασσικά αναλογικά όργανα. Το σύστημα πολυμέσων διαθέτει μεγάλη ποικιλία υπηρεσιών και εφαρμογών όμως και μια εξελιγμένη υπηρεσία φωνητικών εντολών στα πρότυπα των αντίστοιχων συστημάτων του ομίλου BMW. Αντίστοιχη λογική με αυτή των μοντέλων BMW έχουν και τα εξατομικευμένα προγράμματα MINI Experience modes τα οποία διαμορφώνουν ανάλογα την ατμόσφαιρα στο εσωτερικό και σε ορισμένες περιπτώσεις επεμβαίνουν και στις λειτουργικές ρυθμίσεις του αυτοκινήτου.

MINI_JCW_Countryman_ALL4

Η φιλοσοφία του MINI Experience Modes αφορά την ενίσχυση της εμπειρίας στο εσωτερικό του Countryman. Για παράδειγμα ανάλογα με το θέμα του επιλεγμένου Experience Mode το ταμπλό φωτίζεται με διαφορετικά μοτίβα και χρώματα μέσω ειδικών φωτεινών γραφικών ενώ τα χρώματα του ατμοσφαιρικού φωτισμού ακολουθούν τις αποχρώσεις των προβαλλόμενων φωτεινών μοτίβων. Αντίστοιχα προσαρμόζονται οι τεχνητοί ήχοι του συστήματος MINI Driving Sounds καθώς και τα ειδικά γραφικά στοιχεία και τα δυναμικά φόντα στην οθόνη OLED. Για παράδειγμα στο Go-Kart Mode, η οθόνη και ο εσωτερικός φωτισμός υιοθετούν το αποχρώσεις σε ανθρακί και κόκκινο χρώμα, ενώ στην οθόνη εμφανίζονται ειδικές αναλογικές ενδείξεις σχετίζονται με τη δυναμική οδήγηση.

MINI_JCW_Countryman_ALL4

Η χρήση της πλατφόρμας FAAR στην οποία έχουν βασιστεί και οι BMW X1 και X2 συνεπάγεται και το δανεισμό της τεχνολογίας που έχουμε δει στα δύο μοντέλα. Χαρακτηριστικός είναι για παράδειγμα ο εφοδιασμός του Countryman με ένα ιδιαίτερα ευρύ χαρτοφυλάκιο συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού που προσφέρουν τη δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 ή ακόμα και απομακρυσμένου ελέγχου του αυτοκινήτου στο παρκάρισμα μέσω κινητού. Ένα άλλο στοιχείο που έρχεται ως συνέπεια της συγκεκριμένης πλατφόρμας είναι η διάθεση του Countryman σε θερμικές αλλά και για πρώτη φορά σε αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις με έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες και απόδοση έως 313 ίππους.

MINI_JCW_Countryman_ALL4

Προς το παρόν θα εστιάσουμε στη γκάμα των θερμικών εκδόσεων που σε πρώτη φάση θα προσφέρει μια πετρελαιοκίνητη και τρεις βενζινοκίνητες επιλογές, όλες με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Δίλιτρο κινητήρα πετρελαίου σε συνδυασμό με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V και συνολικά 163 ίππους που μεταδίδονται στους εμπρός τροχούς θα έχει το Countryman D με τιμή εκκίνησης στις 39.900 ευρώ. Από εκεί και πέρα η βενζινοκίνητη γκάμα ξεκινά από το μπροσθιοκίνητο Countryman C με 3κύλινδρο 1.5 TwinPower Turbo και ήπιο υβριδικό σύστημα 48V συνολικής απόδοσης 170 ίππων (από 34.500 ευρώ). Ακολουθεί το επίσης ήπια υβριδικό δίλιτρο τετρακίνητο Countryman S ALL4 με 218 ίππους (από 44.600 ευρώ), ενώ στην κορυφή βρίσκουμε το σκληροπυρηνικό τετρακίνητο John Cooper Works ALL4 των 300 ίππων για το οποίο σύντομα θα σας μεταφέρουμε και τις πρώτες οδηγικές εντυπώσεις από την γνωριμία μας στo Κασκάις της Πορτογαλίας. Μείνετε συντονισμένοι!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Το MINI Aceman μπήκε στην τελική ευθεία

Τι προσφέρει το εισαγωγικό νέο MINI Countryman (+τιμή)

Το Mini Cooper SE θα έχει και στιλ JCW

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο carsnews  

- -

Related Articles

Από πλαστικά μπουκάλια οι επενδύσεις του νέου Audi A3

cars

To νέο Citroen C4 είναι γεγονός

cars

Ίδια σετ ελαστικών για κάθε πιλότο της Formula 1!

cars

H BMW περιορίζει κατά 50% τα συμβατικά μηχανικά της σύνολα

cars

Η Geely κατασκευάζει τους δικούς της δορυφόρους

cars

Mειωμένα τέλη ταξινόμησης φέρνει το νέο φορολογικό νομοσχέδιο

cars

Η Υπουργός Δικαιοσύνης της Ιαπωνίας απαντά στον Carlos Ghosn

cars

Οι πρώτες εικόνες του νέου μονοθεσίου της Mercedes

cars

‘Ενας λόγος για τους «τζαμπατζήδες»

cars