CARSNEWS
F1 & RACES

Το νέο μονοθέσιο της Formula 1 για το 2026

Μαζί με τις ολοκαίνουριες υβριδικές μονάδες ισχύος, το 2026 θα αλλάξει σημαντικά και ο σχεδιασμός των μονοθεσίων – με στόχο, από τη FIA, τη διαρκή πρόοδο στον τομέα της ασφάλειας και τη βελτίωση της δυνατότητας προσπεράσεων στην πίστα, για χάρη της αντίστοιχης περαιτέρω βελτίωσης του θεάματος.

Θυμίζουμε ότι τώρα διάγουμε το πλαίσιο κανονισμών 2022-’25, που επανέφεραν τη σχεδιαστική και αεροδυναμική φιλοσοφία του ground effect – της παραγωγής της πλειοψηφίας της άντωσης από το δάπεδο του μονοθεσίου. Οι αεροδυναμικοί κανονισμοί του 2026 κάνουν το επόμενο βήμα, με σκοπό να ευνοήσουν πιο στενές μάχες μεταξύ των οδηγών.

Κατ’ αρχήν, θυμίζουμε ότι το μονοθέσιο του 2026 θα έχει εντελώς νέα υβριδική μονάδα ισχύος.

Οι ηλεκτρικοί κινητήρες θα μειωθούν μεν από δύο σε έναν, όμως πλέον σχεδόν το 50% της συνολικής ισχύος θα παράγεται από την ηλεκτρική ενέργεια που θα ανακτά το μονοθέσιο κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος και θα αποθηκεύει στη μπαταρία του.

Ο θερμικός κινητήρας θα παραμείνει V6 Turbo, όμως πλέον θα καίει 100% βιώσιμα καύσιμα.

Από πλευράς σχεδιασμού, ένα πρώτο μέλημα του Νικόλα Τομπάζη ήταν η μείωση του βάρους του μονοθεσίου κατά 30 κιλά σε σχέση με τα σημερινά.

Αυτό επιτυγχάνεται, σε μεγάλο βαθμό, από τη μείωση τόσο του μήκους όσο και του πλάτους του (από τα 2,000 μέτρα στα 1,900 μ.), καθώς και του μεταξονίου από τα 3,6 στα 3,4 μέτρα.

Παράλληλα, το πλάτος του δαπέδου -που παίζει σημαντικό ρόλο στην εποχή του ground effect- μειώθηκε κατά 15 εκατοστά. Κατά τα άλλα, οι τροχοί θα εξακολουθήσουν να έχουν διάσταση 18 ιντσών, όμως το πλάτος των ελαστικών θα μειωθεί κατά 25 και 30 χιλιοστά, εμπρός και πίσω αντίστοιχα.

Αυτό πιθανότατα δεν θα επιφέρει μεγάλη μείωση της πρόσφυσης που προέρχεται από τα ελαστικά, ενώ αντίθετα η άντωση θα μειωθεί – όπως σημείωσε ο Τομπάζης.

Η μείωσή της θα είναι της τάξης του 30%, ενώ παράλληλα θα περιοριστεί σε ποσοστό 55% (!) και η αντίσταση του μονοθεσίου στον αέρα. Αυτά θα συμβάλλουν στη βελτίωση της δυνατότητας των μονοθεσίων να προσπερνούν.

Ο τρόπος που οι νέοι κανονισμοί του 2026 επιτυγχάνουν τα παραπάνω -σε συνέχεια της πρώτης αυτής προσπάθειας με το πλαίσιο του 2022- είναι περιορίζοντας τον “βρώμικο” από στροβιλισμούς αέρα που αφήνει η ουρά του προπορευόμενου μονοθεσίου και χαλά την αεροδυναμική στήριξη εκείνου που ακολουθεί.

Για τον ίδιο σκοπό, το μονοθέσιο του 2026 θα έχουν πολλά κινούμενα αεροδυναμικά εξαρτήματα, πέραν του ήδη γνωστού μας DRS που ανοίγει την πίσω πτέρυγα σε συγκεκριμένες ευθείες κάθε πίστας.

Άλλες σχεδιαστικές αλλαγές εντοπίζονται στην πιο στενή εμπρός πτέρυγα, στην απομάκρυνση των πτερυγίων στο εσωτερικό των τροχών, στην τροποποίηση του δαπέδου που στο σημείο εμπρός των πλευρικών αεραγωγών.

Πιο πίσω, η ενεργή πίσω πτέρυγα θα έχει τρία οριζόντια στοιχεία, με πιο απλοποιημένες κάθετες πλευρικές βάσεις.

Το μικρό πτερύγιο κάτω τους (beam wing) θα απομακρυνθεί.

Όσον αφορά στο δάπεδο, πλέον αυτό θα έχει μεγαλύτερη επίπεδη επιφάνεια, και έτσι θα μειωθεί η ισχύς της ροής του αέρα που φτάνει στο διαχύτη, στην απόληξη του δαπέδου (κάτω από την πίσω πτέρυγα).

Αυτό προφανώς θα μειώσει και την ισχύ του ground effect, κι έτσι η απόδοση δεν θα είναι τόσο εξαρτώμενη από πολύ σκληρές και πολύ χαμηλές προς το έδαφος ρυθμίσεις της ανάρτησης.

Σχετικά με την ασφάλεια, έχει ενισχυθεί η δομή δύο σταδίων της εμπρόσθιας σύγκρουσης και επίσης η πλευρική προστασία του μονοθεσίου. Το Roll-hoop (πάνω από το κράνος του οδηγού) θα πρέπει πλέον να αντέχει σε δυνάμεις 20 G (από 16G τώρα), ενώ τα φώτα στην πίσω πτέρυγα θα γίνουν πιο ισχυρά και έντονα.

Μιλώντας για τους νέους κανονισμούς του 2026, ο Νικόλας Τομπάζης τους χαρακτήρισε σαν μια “μετριοπαθή εξέλιξη” και συνέχισε:

“Με αυτό το σετ κανονισμών η FIA θέλησε να εξελίξει μια νέα γενιά αυτοκινήτων που να είναι πλήρως εναρμονισμένα με το DNA της Formula 1. Αυτοκίνητα ελαφριά, εξαιρετικά γρήγορα και ευέλικτα, αλλά που παραμένουν επίσης στην απόλυτη αιχμή της τεχνολογίας.

Για να το πετύχουμε αυτό, δουλέψαμε πάνω σε αυτό που αποκαλούμε ως ‘ευέλικτο αυτοκίνητο’.

Είναι ελαφρύτερο, ισχυρότερο, και εστιάζει πιο πολύ στην ικανότητα του οδηγού.

Στο επίκεντρο του οράματος αυτού ήταν η ανασχεδιασμένη μονάδα ισχύος που έχει πιο ισόποσο διαμοιρασμό της ισχύος μεταξύ του κινητήρα εσωτερικής καύσης και της ηλεκτρικής ενέργειας.

Στην πτυχή του σασί, καταφέραμε να μειώσουμε το μέγεθος και το βάρος του αυτοκινήτου κατά 30 κιλά, με αποτέλεσμα να έχουμε ένα πολύ πιο δυναμικό μονοθέσιο. Επιπλέον, προσθέτουμε δύο συναρπαστικά νέα στοιχεία για τη βελτίωση της αγωνιστικής πλευράς.

Πρόκειται για τα ενεργά αεροδυναμικά εξαρτήματα για να πετυχαίνουμε πολύ χαμηλή αεροδυναμική αντίσταση στις ευθείες, και το σύστημα Manual Override που θα παρέχει στους οδηγούς ξαφνική επιπλέον ισχύ από τη μπαταρία όταν θα βρίσκονται αρκετά κοντά στο προπορευόμενο αυτοκίνητο.

Οι τεχνικοί κανονισμοί του πρωταθλήματος της FIA Formula 1 για το 2026 σχεδιάστηκαν για να παρέχουν πιο στενές αγωνιστικές μάχες μεταξύ των οδηγών, να αυξήσουν τον ανταγωνισμό μεταξύ των ομάδων και να βελτιώσουν το θέαμα”, κατέληξε ο Έλληνας αεροδυναμιστής.

Μετά από τη σημερινή παρουσίαση των τεχνικών κανονισμών του 2026, πλέον απομένει μόνο η οριστική τους επικύρωση από το Παγκόσμιο Συμβούλιο του Motorsport της FIA, που θα συγκληθεί στις 28 Ιουνίου 2024.

Related Articles

«Βόμβα» στην F1: Νέα στοιχεία για την απρεπή συμπεριφορά του Χόρνερ!

cars

Formula 1: Νέα σεζόν ίδιες συνήθειες για τη Red Bull – Επιβλητικό 1-2 των Φερστάπεν

cars

Η Ίμολα πρότεινε να πάρει τη θέση της Σαγκάης

cars

GP Μεξικού: Νίκη-χρυσάφι για τον Verstappen!

cars

Βρήκε το WRC τον δικό του Verstappen;

cars

GP Ιαπωνίας: Διπλή ποινή για Leclerc, πέφτει έβδομος

cars

F1: Θετικά τα πρώτα αποτελέσματα της νέας Ferrari στον προσομοιωτή

cars

Mahomes, Kelce and Joshua join Alpine’s investor group

cars

Formula 1: Το πρόγραμμα του αγωνιστικού τριημέρου στο Μονακό

cars