CARSNEWS
F1 & RACES

Δείτε πρώτοι το νέο Toyota C-HR στην υπερειδική του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2023!

Η Toyota είναι, εδώ και δεκαετίες, ένθερμος υποστηρικτής του μηχανοκίνητου αθλητισμού, μετρώντας μεγάλες επιτυχίες στα κορυφαία πρωταθλήματα παγκοσμίως (WRC, Formula 1 κ.ά.) διατηρώντας τη δέσμευση της στην ανάπτυξη αναβαθμισμένων και ασφαλέστερων αυτοκινήτων, ικανών να ανταποκριθούν στις απαιτητικές συνθήκες των αγώνων. Παράλληλα, η τεχνογνωσία και εμπειρία που αποκομίζει η εταιρεία, συμβάλουν στη συνεχή βελτίωση και εξέλιξη των επιβατικών της αυτοκινήτων.

Απτό παράδειγμα αυτής της φιλοσοφίας αποτελεί το νέο Toyota C-HR. Το κορυφαίας αισθητικής C-SUV μπήκε πρόσφατα στη δεύτερη γενιά του κάνοντας το παγκόσμιο ντεμπούτο του τον Ιούνιο και ενθουσιάζοντας κοινό και ειδικούς όχι μόνο με τον πρωτοποριακό σχεδιασμό αλλά και με τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του, πολλά εξ αυτών αποτέλεσμα της εμπειρίας και της τεχνογνωσίας που αποκομίζει, εδώ και χρόνια, η ιαπωνική φίρμα από την ενεργή συμμετοχή και επένδυσή της στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Οι θεατές λοιπόν που θα βρεθούν στην Πλατεία Νερού το απόγευμα της 7ης Σεπτεμβρίου στην υπερειδική του επετειακού ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2023 θα έχουν την ευκαιρία να θαυμάσουν για πρώτη φορά στην Ελλάδα, το νέο Toyota C-HR, καθώς ένα όχημα προπαραγωγής ταξίδεψε από το εξωτερικό ειδικά γι αυτή την τόσο σημαντική βραδιά και θα προβληθεί σε περίοπτη θέση μέσα στη διαδρομή της υπερειδικής, με σκοπό να «κλέψει» τις εντυπώσεις.

Τι νέο φέρνει το Toyota C-HR 

Η νέα γενιά Toyota C-HR έρχεται πια με ανώτερη ποιότητα, μια σχεδίαση με ρίζες από το πρώτο μοντέλο στις αναλογίες, αλλά με νέα σχεδιαστικά μοτίβα, προηγμένες τεχνολογίες και μία γκάμα πλήρως υβριδικών και plug-in κινητήρων με αυξημένη ισχύ, μεγαλύτερες δυνατότητες αμιγούς ηλεκτροκίνησης και μια υπόσχεση: ακόμα καλύτερη οδική συμπεριφορά από τον, ούτως ή άλλως, κορυφαίο προκάτοχό του.

Το εμπρός μέρος θυμίζει το αμιγώς ηλεκτρικό bZ4X και το νέο Prius με μεγάλες ακμές (diamond-cut γραμμές κατά μήκος του πλευρικού τμήματος τις περιγράφει η Toyota), που αναδεικνύουν τις χωνευτές χειρολαβές των θυρών. Κοντοί πρόβολοι, coupe/liftback αναλογίες και 20άρες ζάντες και να!, ένα σούπερ αθλητικό C-SUV το οποίο δείχνει πιο μίνιμαλ από τον προκάτοχό του, αλλά έχοντας συνάμα μια πολύ ισχυρή ταυτότητα (πρέπει να το δείτε να παίζει τις λεντοταινίες του το βράδυ!). Σε αυτό το σκηνικό προσθέστε και τη διχρωμία αμαξώματος που κάνει το πίσω μέρος να δείχνει ακόμα πιο δυναμικό. Σημειώστε και την άριστη αεροδυναμική του νέου αυτοκινήτου που βοηθά στην αποδοτικότητα και την καλύτερη ποιότητα κύλισης. Για την ιστορία, οι διαστάσεις του νέου C-HR είναι 4,36 m μήκος, 1,83 m πλάτος ,και 1,56 m ύψος, με μεταξόνιο στα 2,64 m.            

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ

To εσωτερικό είναι όσο οδηγοκεντρικό μπορείς να περιμένεις από ένα σπορ μοντέλο, αλλά με έναν πιο premium αέρα, δοσμένο μέσα από πολλά υλικά προερχόμενα από ανακύκλωση (περισσότερα από 100 διαφορετικά εξαρτήματα)!

Η οριζόντια διάταξη του πίνακα οργάνων και της κεντρικής οθόνης και ο εσωτερικός σχεδιασμός δίνουν στους επιβάτες την αίσθηση ότι η καμπίνα τούς αγκαλιάζει, ενισχύοντας την αίσθηση της άνεσης. Το σαλόνι περιλαμβάνει έναν νέο, πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 8” ή 12,3” με γραφικά υψηλής ανάλυσης, ενώ οι πληροφορίες είναι ξεκάθαρες και άμεσα αντιληπτές. Στο πλαίσιο αναβάθμισης του user experience, διατίθεται το πακέτο πολυμέσων Toyota Smart Connect με ενσωματωμένο φωνητικό βοηθό και ασύρματη σύνδεση smartphone μέσω Apple CarPlay ή Android Auto. Η οθόνη μπορεί να ρυθμιστεί ώστε να δίνει προτεραιότητα σε διαφορετικό περιεχόμενο, ανάλογα με τις προτιμήσεις του οδηγού ή το είδος της διαδρομής που πραγματοποιεί, για παράδειγμα, εμφανίζοντας τις πληροφορίες των συστημάτων ασφαλείας ADAS κατά την είσοδο σε αυτοκινητόδρομο.

Υπάρχουν τρεις προκαθορισμένες διατάξεις, οι οποίες μπορούν να εξατομικευτούν μέσω διακοπτών στο τιμόνι. Η ποιότητα και η ευκολία χρήσης ενισχύονται από τη συνεπή χρήση χρωμάτων και γραμματοσειρών για τον πίνακα οργάνων και την οθόνη πολυμέσων, ενώ λεντοταινίες στο εσωτερικό (στις πόρτες και στο ταμπλώ) αναλαμβάνουν να προσδώσουν εκτός από ατμοσφαιρικό φωτισμό, τη  λειτουργικότητα σημάτων προειδοποίησης, αν ανιχνευθεί κίνδυνος. Πιο συγκεκριμένα, οι ηχητικές και οπτικές ειδοποιήσεις του συστήματος Safe Exit Assist ενισχύονται από τον εσωτερικό φωτισμό που θα αλλάζει σε κόκκινο χρώμα, για να προειδοποιεί για το άνοιγμα μιας πόρτας, όταν υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης με άλλα οχήματα ή ποδηλάτες που πλησιάζουν από πίσω.

Το Toyota C-HR είναι το πρώτο μοντέλο της Toyota που επωφελείται από αυτή την επέκταση της λειτουργικότητας του φωτισμού περιβάλλοντος. Το δε σύστημα ατμοσφαιρικού φωτισμού προσφέρει μια γκάμα έως και 64 χρωμάτων, εισάγοντας επιλογές για άμεσο και έμμεσο φωτισμό στο εσωτερικό. Είκοσι τέσσερις αποχρώσεις είναι προγραμματισμένες να αλλάζουν ανάλογα με την ώρα της ημέρας, ξεκινώντας από ζωηρούς τόνους και καταλήγοντας σε πιο χαλαρωτικούς το βράδυ. Στα των συστημάτων διακρίνουμε, επίσης, τη μοναδική στην κατηγορία λειτουργία αυτόματης στάθμευσης. Μέσω εφαρμογής θα είναι δυνατή η πλήρως ελεγχόμενη από απόσταση διαδικασία στάθμευσης, με τον οδηγό εκτός του οχήματος, δίνοντας τη δυνατότητα για ακόμα πιο ακριβείς ελιγμούς σε περιορισμένους χώρους.

ΠΡΟΗΓΜΕΝΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗ ΟΔΗΓΟΥ

Το νέο C-HR έχει την πιο πρόσφατη σουίτα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού, του Toyota Safety Sense με τη νέα λειτουργία Acceleration Suppression που επιβραδύνει κάθε ξαφνική χρήση του γκαζιού όταν ανιχνεύεται κίνδυνος σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα. Επίσης, το νέο σύστημα Proactive Driving Assist (PDA) λειτουργεί σε χαμηλές ταχύτητες, παρέχοντας ομαλή επιβράδυνση, όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι, καθώς πλησιάζει ένα πιο αργό προπορευόμενο όχημα ή εισέρχεται σε στροφή.

Παρέχει, επίσης, Υποβοήθηση Διεύθυνσης (Steering Assist), που αναγνωρίζει μία επερχόμενη στροφή μπροστά και προσαρμόζει την αίσθηση του τιμονιού για να βοηθήσει τον οδηγό να στρίψει πιο ομαλά και σταθερά. Επίσης, υπάρχουν τα Lane Change Assist με Front Cross Traffic Alert, Κάμερα Παρακολούθησης Οδηγού (Driver Monitor Camera) που ενισχύει την απόδοση του EDSS, Αυτόματο Σύστημα Μεγάλης Σκάλας Φώτων (Automatic High-Beam System), με έλεγχο της κάμερας για την προσαρμογή της κατανομής του φωτός και, όπου το επιτρέπουν οι τοπικοί κανονισμοί, hands-free οδήγηση για αυτόματη παρακολούθηση του προπορευόμενου οχήματος σε μποτιλιάρισμα με συνεχείς στάσεις-εκκινήσεις.

Τέλος, η σταθερή πανοραμική οροφή διαθέτει επιστρώσεις για μείωση των επιπέδων ακτινοβολούμενης θερμικής ενέργειας και υπέρυθρης ακτινοβολίας, οι οποίες διατηρούν τη θερμότητα στο εσωτερικό της καμπίνας τον χειμώνα και αποτρέπουν την υπερβολική ανάπτυξη θερμοκρασίας σε ηλιόλουστο καλοκαιρινό καιρό. Έτσι, αποφεύγεται η ανάγκη για συμβατικό σκίαστρο, εξοικονομώντας 5 kg βάρους, βελτιώνοντας τον χώρο για το κεφάλι κατά 3 cm και μειώνοντας την ανάγκη χρήσης του κλιματισμού.

ΤΕΣΣΕΡΑ ΕΞΗΛΕΚΤΡΙΣΜΕΝΑ ΚΙΝΗΤΗΡΙΑ ΣΥΝΟΛΑ

Το νέο C-HR έρχεται με τέσσερα σύνολα κίνησης. Τις υβριδικές (HEV) εκδόσεις 1,8 και 2,0 L και ένα plug-in hybrid electric (PHEV) μοντέλο 2,0 L, με ονομασίες Hybrid 140 για τον κινητήρα 1,8, Hybrid 200 και Plug-in Hybrid 220 με δίλιτρα μοτέρ. Όλες οι εκδόσεις κάνουν χρήση μπαταριών ιόντων λιθίου και σύγχρονων ηλεκτροκινητήρων μόνιμου μαγνήτη. Η έκδοση Hybrid 200 διατίθεται επιπλέον με την επιλογή έξυπνης τετρακίνησης (AWD-i). Η εφαρμοζόμενη υβριδική τεχνολογία είναι η πέμπτης γενιάς της Toyota, με επανασχεδιασμένα βασικά εξαρτήματα, με στόχο τη μείωση του μεγέθους και του βάρους, συμπεριλαμβανομένου ενός νέου διαφορικού, μιας νέας μονάδας ελέγχου ισχύος (PCU), καθώς και μιας ισχυρότερης μπαταρίας υψηλής τάσης.

Το σύστημα κίνησης Hybrid 140, εστιάζει στις οικολογικές επιδόσεις (0-100 km/h σε 9,9 sec, τελική 170 km/h, μέση κατανάλωση 4,8 L/100 km). Το Hybrid 200 είναι μια ακόμα ισχυρότερη πρόταση, με την αυξημένη ισχύ του (0-100 km/h σε 8,1 sec, τελική 180 km/h, μέση κατανάλωση 4,8 L/100 km). Το κορυφαίο και για πρώτη φορά, Plug-in Hybrid 220 (0-100 km/h σε 7,4 sec, τελική 180 km/h, μέση κατανάλωση 0,9 L/100 km) προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία 66 km και “one pedal” driving – με τρία επίπεδα λειτουργίας.

Επίσης, το πρόγραμμα Predictive Efficient Drive ρυθμίζει αυτόματα το προφίλ οδήγησης για βελτιστοποίηση της ενεργειακής απόδοσης, αναγνωρίζοντας τις απαιτήσεις της διαδρομής μέσω geofencing.

Τέλος, η τετρακίνητη AWD-i έκδοση (0-100 km/h σε 7,9 sec, τελική 180 km/h, μέση κατανάλωση 5,1 L/100 km) διατίθεται με το Hybrid 200 μέσω ενός συμπαγούς ηλεκτροκινητήρα ισχύος 41 PS στον πίσω άξονα του αυτοκινήτου. Επίσης, σε όλες τις εκδόσεις έχουν βελτιωθεί η ανάρτηση, τα φρένα και το σύστημα διεύθυνσης για να παραμείνει κορυφαίο το αυτοκίνητο σε αυτόν τον τομέα, όπως, επίσης, και το κιβώτιο που προσφέρει σταθερή και γρήγορη απόδοση της ροπής ενώ όλες οι εκδόσεις απαλλάσσονται από τέλη κυκλοφορίας χάρη στις χαμηλές εκπομπές CO2.

Related Articles

Αποκλειστική συνέντευξη του οδηγού του Safety Car της F1, Bernd Maylander!

cars

Έσπασε τα χρονόμετρα ο Σάινθ στη 2η ημέρα δοκιμών στο Μπαχρέιν

cars

Scuderia Ferrari Partners Up With HP As New F1 Team Title Sponsor

Bury

Formula 1: Επίδειξη δύναμης Μαξ Φερστάπεν και… ψάξτε τον δεύτερο και το 2024!

cars

Formula 1: Η νέα Aston Martin Vantage σε ρόλο safety car

cars

Έχει «Σχέδιο B» o Verstappen

cars

H FORMULA 1 ΠΑΕΙ ΣΤΗ ΣΟΥΖΟΥΚΑ ΜΕ ΤΟ ΒΛΕΜΜΑ ΣΤΟ 2024

cars

Verstappen: «Αν δεν είναι καλός ο κινητήρας το 2026, θα προτιμήσω να μείνω σπίτι»

cars

Formula 1 2021: Το απόλυτο Season Preview (videos)

cars