CARSNEWS
MOTONEWS

Η Ελληνική Λέσχη Φίλων Κλασσικής Μοτοσυκλέτας στην Τήνο

Είναι  χαρά και προνόμιό μας το να δημοσιευουμε τις απολαυστικές ιστορίες του Γιαννη Εφραιμίδη. Γραμμενες σε ενα σοφιστικέ, περιπαικτικό, και ελαφρώς «σνομπ» (απέναντι στους παντογνώστες) ύφος, βαζοντας παντα τη ζωή πανω απο τη μοτοσυκλέτα αλλά έχοντας τη μοτοσυκλετα σαν ένα σημαντικο στοιχείο της ζωής, μας μεταφερουν «μεσα» στην καθε εκδήλωση, αναπαράγοντας με ακριβεια το κλιμα και την ατμοσφαιρα του χωρου. Και για όσους δεν αρκουν οι λεξεις, υπαρχουν οι φωτογραφίες του ίδιου, σαν σφραγίδες του χρόνου πάνω στην κίνηση, αιχμαλωτισμένα στιγμιότυπα χαράς, «διπλοτυπίες» του χτες με το σημερα. Aπολαύστε! Δ.Π.

www.motosport.com.gr

30ο CLASSIC TROPHY 2024

Kείμενο και φωτογραφιες: Γιαννης Εφραιμίδης

Τεστ Γευσιγνωσίας

Φέτος το Classic Trophy, 2ήμερο Rally με κλασικές μοτοσυκλέτες, συμπλήρωσε 30 χρόνια στην σειρά και γιορτάστηκε με μια λαμπρή διοργάνωση στην νήσο Τήνο.

Ηλίας Τρίμπος, BMW R 51, 1952

Τα 30 χρόνια, από όποια άποψη και να το δει κανείς, είναι ένα τεράστιο χρονικό διάστημα.

Αν σκεφτεί κανείς ότι κάθε 20 χρόνια λογαριάζεται μια γενιά, τότε τα 30 χρόνια λογαριάζονται σχεδόν δυο γενιές δηλαδή στο διάστημα αυτό άνθρωποι γεννήθηκαν, μεγάλωσαν, σπούδασαν, παντρεύτηκαν και έκανα παιδιά, που κι εκείνα μπορεί να μεγάλωσαν τόσο όσο να σκέφτονται να αγοράσουν δικές τους μοτοσυκλέτες.

Και εγεννηθη Classic Trophy

Η Ελληνική Λέσχη Κλασσικής Μοτοσυκλέτας ξεκίνησε το 1990, δηλαδή πριν από 34 χρόνια, όταν μια μικρή παρέα μοτοσυκλετιστών που γούσταραν τις παλιομοδίτικες μοτοσυκλέτες σκέφτηκαν ότι έφτασε η ώρα να στήσουν το δικό τους οργανωμένο σχήμα.

 Έτσι χτύπησαν την πόρτα της ΛΕΜΟΤ (που ήταν τότε η μεγάλη Λέσχη της Αθήνας με καταστατικό και ΔΣ και δικό της χώρο και τα πάντα όλα) και ζήτησαν φιλοξενία στο ιστορικό «κάτω διάζωμα του Καλλιρρόης 33», μέχρι να οργανωθούν και να φτιάξουν κάτι δικό τους. Η ΛΕΜΟΤ φυσικά τους υποδέχτηκε με χαρά και από ‘κει ξεκίνησαν όλα.

Η Ελληνική Λέσχη Κλασσικής Μοτοσυκλέτας είναι σήμερα μια πολύ σοβαρή Λέσχη με φυσική παρουσία των μελών της στο διώροφο εντευκτήριο στην Πλατεία Αγίων Ασωμάτων στο Μοναστηράκι, με πάνω από 15 Εθνικές και Διεθνείς δραστηριότητες οι οποίες γεμίζουν ένα βαρύ ετήσιο πρόγραμμα, που ανακοινώνεται στην αρχή της χρονιάς ώστε καθένας να κάνει τον προγραμματισμό του.

Το 3ήμερο Classic Endurance, το 2ήμερο Classic Trophy, το Veteran Parade, το 5 σε 1, το Αττικό Ράλλυ, το BMW Ράλλυ, τα Classic Track Days, οι Στατικές Εκθέσεις, οι Melodic Pipes, οι Μουσικές Βραδιές, οι Αιμοδοσίες κλπ. είναι στο πρόγραμμά της όλα αυτά τα χρόνια και για πολλά μέλη αποτελούν προτεραιότητα στην διασκέδαση τους.

Το Classic Trophy ήταν μια ιδέα του μακαρίτη του Μιχάλη Σταγκωνάκη ο οποίος  ονειρευόταν «έναν σκληρό αγώνα με κλασσικές μοτοσυκλέτες για σκληρούς μοτοσυκλετιστές», έναν αγώνα που θα ξεκινούσε χαράματα και θα τερμάτιζε την νύχτα της επόμενης μέρας, έναν αγώνα που θα έπρεπε να έχει τουλάχιστον 1000 χλμ., όλο επαρχιακό δίκτυο και επιπλέον επιλεγμένα δύσβατα κομμάτια όπου υπήρχαν.

Εκκίνηση απο την Κεντρικη Πλατεία

Ο Μιχάλης Σταγκωνάκης, για τους νεότερους φίλους της σελίδας, θεωρείται ο πατέρας της Κλασσικής μοτοσυκλέτας στην Ελλάδα, της Κλασσικής με την έννοια που την ξέρουμε σήμερα, διότι άλλη η σημερινή της έννοια, και άλλη η έννοια της κλασσικής μοτοσυκλέτας στην Ελλάδα των περασμενων δεκαετίών.

Tήνος…

Το 2ήμερο Classic Trophy διοργανώνεται ανελλιπώς τα 30 τελευταία χρόνια, και το φετινό διοργανώθηκε πριν λίγες μέρες στο νησί της Τήνου. Και, όχι, δεν πήγαμε να ανάψουμε κερί στην Παναγία, πήγαμε να κάνουμε όμορφα χιλιόμετρα σε ένα πανέμορφο νησί που τέτοια εποχή είναι και καταπράσινο, έχει καλό οδικό δίκτυο, ευγενικούς ανθρώπους, καλό φαγητό και ακόμα σχετικά λογικές τιμές, (και λέω σχετικά γιατί και εκεί οι τιμές είναι πλέον τιμές Αθήνας ενώ στα «πρώτα» νησιά ως γνωστόν έχουν εντελώς ξεφύγει).

Γιαννης Σαββέλης, BMW R65 1986

Το Classic Trophy είναι ένα Regularity Rally, το οποίο σημαίνει ότι είναι ένας αγώνας ακριβείας και όχι ταχύτητας. Δεν πάμε αργά, αντίθετα, ορισμένες φορές βάσει του ζητούμενου χρόνου χρειάζεται να οδηγήσουμε σβέλτα, στα όρια του ΚΟΚ πάντα, αλλά ο κύριος στόχος είναι να ολοκληρώσουμε μια συγκεκριμένη (άγνωστη) διαδρομή σε συγκεκριμένο χρόνο με χρήση road book που παραλαμβάνουμε στην αφετηρία, μια διαδρομή που έχει απλές και χρονομετρημένες ειδικές, πονηρά σημεία κλπ.

Στο βαπόρι…

Εννοείται ότι το Rally κάθε χρόνο διοργανώνεται σε διαφορετικό τόπο, και φέτος είπαμε να το κάνουμε στην Τήνο με λιγότερα χιλιόμετρα, άρα και λιγότερο κουραστικό, δίνοντας έμφαση στο επετειακό της υπόθεσης παρά στο αγωνιστικό, όπως π.χ. την τιμητική βραδιά αφιερωμένη σε όσους συμμετείχαν στο 1ο Classic Trophy του 1994 αλλά και σε όσους για κάποια χρόνια συμμετείχαν τακτικά αλλά τώρα κατεβάζουν μανιβέλες κάπου αλλού, εκεί που όλοι, καθένας με την σειρά του, θα καταλήξουμε.

British made

Για να συμμετάσχει κάποιος σε αυτού του είδους τις εκδηλώσεις απαιτείται να έχει μια μοτοσυκλέτα ηλικίας 30 χρόνων τουλάχιστον, η οποία να έχει FIVA Card δηλαδή η αυθεντικότητά της να πιστοποιείται μέσω των διαδικασιών της FIVA (που αναλαμβάνει η Λέσχη), και φυσικά να έχει στοιχεία νομιμης κυκλοφορίας  και ασφαλιστική κάλυψη σε ισχύ.

Ανασυγκρότηση στο Μουσείο Mαρμαροτεχνίας

Φέτος συμμετείχαν 50 κλασσικές μοτοσυκλέτες, όλες φυσικά άριστες τόσο σε λειτουργία όσο και σε εμφάνιση, κάποιες δε από αυτές σπάνιες ή ακόμα και πολύ σπάνιες τις οποίες οι ιδιοκτήτες τους απόλαυσαν σε πραγματικές συνθήκες «εποχής», σε νησιωτικό οδικό δίκτυο με αραιή κίνηση, όπως είναι τα νησιά μας σε περίοδο που δεν έχουν ακόμα γεμίσει με τουρίστες.

Γιάννης Εφραιμίδης, Honda CB 500 1971

Βέβαια υπάρχουν στην Ελλάδα πολλές ακόμα κλασσικές μοτοσυκλέτες σε πολύ καλή κατάσταση, ειδικά των δεκαετιών ‘70 και ‘80 που δεν εμφανίζονται στις εκδηλώσεις της Λέσχης Φίλων Κλασσικών για πολλούς λόγους, αλλά προσωπικά έχω πάψει να ασχολούμαι αναλύοντας και προσπαθώντας να καταλάβω τα θέλω η τα πιστεύω του καθενός.

Γιώργος Πατούρας, BSA WM 20 1944

Η Λέσχη είναι αφενός παρούσα σε όλες τις μεγάλες Στατικές Εκθέσεις παρουσιάζοντας την δουλειά των μελών της, και αφ’ετέρου σε όλες τις μεγάλες «αγωνιστικές» εκδηλώσεις, πιστοποιώντας με αυτό τον τρόπο ότι είναι ένας πυρήνας γνώσης, δημιουργίας και κεφιού με κέντρο την κλασσική μοτοσυκλέτα.

Δημήτρης Ψωμόπουλος, Zundap KS 600 1939

Αν κάποιος νομίζει ότι τα παραπάνω δεν τον εκφράζουν και ότι περνάει καλύτερα μόνος του απλά χαϊδεύοντας την μοτοσυκλέτα του (στημένη στο κεντρικό stand), ή μοστράροντάς την σε τοπικές καφετέριες ή κάνοντας μοναχικές βολτίτσες (όσες Κυριακές έχει λιακάδα), ας συνεχίσει να το κάνει.

Aνασυγκρότηση!

Εμείς οι “βλαμμένοι” τις φτιάχνουμε από την αρχή, τις βγάζουμε στους δρόμους, τις απολαμβάνουμε και ξανανιώνουμε μαζί τους. Οσοι πιστοί προσέλθετε.

Οι όμορφες συνοδηγοί μας, Classic bike Ladies!

Κλείνοντας, και αντί για το συνηθισμένο μπλα μπλα με το που ακριβώς πήγαμε, τι είδαμε, τι φάγαμε κλπ. επισυνάπτω, προσπαθώντας να μεταφέρω το κλίμα, μια καλή σειρά από φωτογραφίες της Εκδήλωσης.

Απο το 1994 στο 2024, τριάντα χρόνια μετά, σαν να μην πέρασε μια μέρα…

Ραντεβού στο επόμενο επετειακό, στα 40 χρόνια του Classic Trophy, το 2034.

Τα αποτελέσματα ανά κατηγορία θα αναρτηθούν στην σελίδα www.classicbike.gr και οι απονομές θα γίνουν στην Λέσχη σε ημερομηνία που θα ανακοινωθεί.

Γιάννης Εφραιμίδης.

Μάϊος 2024

ΟΛΕΣ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ (Γ. ΕΦΡΑΙΜΙΔΗΣ)

Σπύρος Κυριτσηςμ, BMW R75 WH 1942
Γιαννης Λάνδρου, Harley Davidson 1200 `1970
Αλέξανδρος Πάντος, BMW R26 1958
Θωμάς Χρυσανθακόπουλος, Norton 19R 1955
Γιώργος Μαμασης BMW R 26 1959
Tινα Δριλάκη, BMW R50 1966
Αρης Γαλανόπουλος, BMW R69 1967
Γιωργος και Κωνστανίνος Κυρίτσης, Honda CB 450 1969
Γιάννης Λανδρου Harley Davidson 1200 1970
Ηλίας Θεοδώρου, Triumph Daytona 1970
Χρήστος Κολλιας, Honda CD 50 1972
Ιωάννης Βλασταρας BMW R75-5 1972
Αγγελος Τουλουπάκης Norton Commando
Xρήστος Ανοράτος, BMW R 75-5 1972
Τίμος Σταματελάτος, Honda CB 450 1972
Βασίλης Γιάννου, Norton Commando 1973
Αλέκος Διαμαντόπουλος, Norton Commando
Γιώργος Βιτάλης, Honda CB 500 T 1975
Nίκος Καραγεώργος, Suzuki GS 750 1979
Νώντας Διαμαντόπουλος και Αλέκος Διαμαντόπουλος
Δημητρης και Γιάννης Τζανέτος BMW R 65 1969
Χρήστος Κατσαούνος, ΒMW R65 LS 1981
Nίκος Τζανέτος, Moto Guzzi T4 1982
Δημήτρης Φατούρος, Yamaha SR 500 1982
Μιχάλης Δουλγεράκης, Kawasaki ZZR 600 1991
Αντώνης Μπλετσας, Suzuki DR 650 1992
Γιώργος Τσαλαματάς, Harley Davidson 1340 1993
Νάσος Ηλιόπουλος, Triumph Trident 750 1993
Σίμος Τσουρτης, Honda
Aκολουθωντας τον αρχηγό…
Δυό-δυό, σαν Χιώτες τουρίστες!
Αμπελώνες και περιστεριωνες

Related Articles

Tinbot TB-RS1 – Νέα γυμνή ηλεκτρική μοτοσυκλέτα

cars

Περιστέρι: Ανήλικος σκοτώθηκε με τη μοτοσυκλέτα που έκλεψε

cars

Η δίτροχη τρέλα!

cars

Τι αλλάζει σε τρία δημοφιλή Scooters της Honda για το 2024

cars

2024 HONDA CMX1100 REBEL

cars

Μια νέα μπαταρία για την ίδια ενέργεια όπως την πρώτη μέρα

cars

Jorge Lorenzo: “Δεν περίμενα να δω τον Márquez τόσο μπροστά σε λίγες μόνο ώρες”

cars

Η μηχανή του «Εξολοθρευτή» είναι ένα μηχανοκίνητο φουτουριστικό ποίημα

cars

BMW-nVidia Concept: Μια Bio-Mech μοτοσυκλέτα σαν υπολογιστής

cars