CARSNEWS
AUTONEWS

Η FIA απαγορεύει τον ακτιβισμό, πολιτικό ή άλλο

Μόλις το 2020 η Formula 1 λάνσαρε την “We Race as One” καμπάνια που σύμφωνα με την FIA σχεδιάστηκε ώστε να φέρει ζητήματα ισότητας, ελευθερίας πρόσβασης, βιωσιμότητας στην επιφάνεια με στόχο “να κάνει αισθητή διαφορά στον κόσμο που αγωνιζόμαστε”. Ο ακτιβισμός όμως γίνεται ανεκτός στην Formula 1 μόνο όταν τον κάνει η Formula 1, για θέματα τα οποία εγκρίνει η Formula 1 και όχι για οποιοδήποτε θέμα επιλέγει ο οποιοσδήποτε οδηγός ή οποιοδήποτε στέλεχος οποιασδήποτε ομάδας. Αυτός είναι ο κανόνας που επιβάλλει η FIA, η οποία απαγορεύει “μη-ουδέτερες πολιτικές, θρησκευτικές ή προσωπικές” δηλώσεις στους ανθρώπους που απασχολούνται στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Με πιο απλά λόγια, η FIA, ένας εκ των πραγμάτων πολιτικοποιημένος οργανισμός που συνεργάζεται στενά με τον World Health Organization, το UN Environment Programme και τον Organisation for Economic Cooperation and Development απαγορεύει οποιαδήποτε δήλωση δεν συμφωνεί με την ατζέντα της. Σε οποιαδήποτε περίπτωση παραβίασης αυτού του νέου κανονισμού, ο παραβάτης θα αντιμετωπίσει τις συνέπειες όποιες και αν είναι αυτές. Ο αντίλογος βασίζεται στο γεγονός ότι η Formula 1 είναι μία αθλητική διοργάνωση υψηλότατου κύρους και σημασίας και δεν επιθυμεί οτιδήποτε μπορεί να αποσπάσει την προσοχή του κοινού από το προϊόν – τον αγώνα! Αν ίσχυε όμως αυτό, η Formula 1 δεν θα έπρεπε να περιλαμβάνει κανενός είδους ακτιβισμό και όχι να αποκλείει ή να τιμωρεί μόνο αυτόν που θεωρεί “μη-ουδέτερο”.

Αν αναλογιστεί κανείς πόσες φορές οδηγοί έχουν εκφράσει προσωπικές απόψεις για καυτά θέματα τα τελευταία χρόνια, η προσπάθεια της FIA να περιορίσει αυτή την δραστηριότητα είναι σχεδόν… αναμενόμενη. Ο Lewis Hamilton για παράδειγμα είναι εξαιρετικά δραστήριος σε θέματα που αφορούν τον ρατσισμό, την LGBTQ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα, το περιβάλλον και πολλά ακόμα. Το ίδιο και ο Sebastian Vettel αλλά αμφότεροι έχουν αντιμετωπίσει κατηγορίες για υποκρισία αλλά και για το γεγονός ότι η στάση τους προέρχεται από μία προνομιακή θέση την οποία δεν είναι διατεθειμένοι να αποχωριστούν. Αυτό όμως δεν είναι δικαιολογία για την καταστολή ή τιμωρία οποιασδήποτε “μη-ουδέτερης” άποψης. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε την εφαρμογή του νέου κανονισμού αλλά και την στάση των ακτιβιστών οδηγών όσον αφορά στην συμμόρφωση τους με αυτόν.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Alfa Romeo. Λατρεύει το κόκκινο χρώμα

cars

Lamborghini: Το 4ο μοντέλο μπορεί να είναι ένα ηλεκτρικό 4-θυρο GT.

cars

Aston Martin V12 Vantage Zagato Heritage Twins. Συγχαρητήρια, είναι δίδυμα!

cars

Survivor: «Ο σοφός Λαμάι τον είχε πει γλίτσα, την ίδια άποψη είχα» είπε ο Περπατάρης για τον Ταλαδιανό

Bury

Νέο Ford Ranger– Πεντάστερο και στην ασφάλεια

cars

Hyundai i30 facelift. Με φρέσκο παρουσιαστικό και νέες τεχνολογίες.

cars

Ορόσημο: 1.000.000 αυτοκίνητα από την Tesla!

cars

Abarth F595. Για απολαυστική οδήγηση

cars

Η Stellantis στηρίζει την Alfa Romeo με 10-ετές πλάνο επενδύσεων.

cars