CARSNEWS
F1 & RACES

Η Red Bull έβλεπε με έκπληξη τους άλλους να μένουν πίσω

Στη Red Bull περίμεναν οι αντίπαλοί τους να καταλάβουν νωρίτερα πώς δουλεύει το DRS στο μονοθέσιό τους.

Φέτος, η ομάδα της Red Bull Racing έχει προσελκύσει τα βλέμματα, όχι μόνο λόγω των επιδόσεων των Μαξ Φερστάπεν -κυρίως- και και Σέρχιο Πέρεζ, αλλά λόγω του μεγάλου πλεονεκτήματος όταν ενεργοποιείται το Σύστημα Μείωσης Αεροδυναμικής Αντίστασης (DRS). Ενώ οι αντίπαλοι προσπαθούν να εντοπίσουν αυτό το “κάτι” που η Red Bull εκμεταλλεύεται, ο Λούις Χάμιλτον επεσήμανε τις ασυνέπειες στην ταχύτητα της Red Bull, ιδιαίτερα στην πίστα Hungaroring που επικεντρώνεται στην αεροδυναμική.

Οι πηγές λένε ότι το «μαγικό» της Red Bull βρίσκεται στις αεροδυναμικές της επιλογές. Η RB19 έχει μοναδική σταθερότητα στο πίσω μέρος, κάτι που επιτρέπει στην ομάδα να υιοθετήσει μια πίσω πτέρυγα αρκετά διαφορετική από τους ανταγωνιστές της. Αυτή η διαμόρφωση σημαίνει ότι, στη μέγιστη ταχύτητα, η πίσω πτέρυγα αντιμετωπίζει το μεγαλύτερο μέρος της αντίστασης του αέρα. Έτσι, όταν το DRS ενεργοποιείται, μειώνεται αναλογικά η αεροδυναμική αντίσταση.

red bull

Ωστόσο, σε πίστες όπου η αεροδυναμική κάθετη δύναμη υπερισχύει, όπως στην Ουγγαρία, η Red Bull αλλάζει τακτική, προτιμώντας μια μεγαλύτερη πτέρυγα για τις σφιχτές στροφές. Αυτό θα μπορούσε να εξηγήσει τις μυστηριώδεις διακυμάνσεις στο πλεονέκτημα του DRS.

Τα νέα από το παρασκήνιο της F1 επιβεβαιώνουν ότι άλλες ομάδες προσπαθούν να μιμηθούν την προσέγγιση της Red Bull, αλλά η αντιγραφή δεν είναι απλή. Αυτές οι πτέρυγες είναι καίριες για την προσθήκη αεροδυναμικής πίεσης και σταθερότητας στα αυτοκίνητα και η αλλαγή τους είναι υπόθεση που απαιτεί αρκετό χρόνο.

Ο τεχνικός διευθυντής της Red Bull, Πιέρ Βας, ανέφερε ανεπίσημα ότι η τεχνική τους δεν ήταν κάποιο κρυφό μυστικό. Πρόσφατα έκανε δηλώσεις στο motorsport.com και δήλωσε έκπληξη για τον χρόνο που πήρε στις ομάδες να κατανοήσουν κάτι που η Red Bull έχει υιοθετήσει από την αρχή της νέας εποχής του ground effect.

«Είναι τρελό ότι ο κόσμος μιλάει για αυτό δύο χρόνια αφότου το παρουσιάσαμε. Είχαμε εκατοντάδες δοκιμές από τη FIA για να ελέγξουν αν είχαμε κάποιο κόλπο, και -ακόμα και πρόσφατα- δεν καταλαβαίνουν γιατί στις πίστες υψηλής κάθετης δύναμης το πλεονέκτημα εξαφανίζεται. Αυτό σημαίνει ότι ακόμα δεν καταλαβαίνουν. Αυτό είναι μεγάλη έκπληξη για εμάς», είπε.

Νιούι

Όλα τα μάτια είναι τώρα στραμμένα στο πώς οι ομάδες θα προσαρμοστούν, θα καινοτομήσουν και, ίσως, θα βρουν έναν τρόπο να αξιοποιήσουν αυτή τη νέα κατανόηση της αεροδυναμικής στους επερχόμενους αγώνες.

Related Articles

Haas VF-20: Το πρώτο μονοθέσιο του 2020!

cars

No new F1 points system for now: More research needed first

Bury

Verstappen holds off charging Hamilton to win US GP

cars

CNBC Goes Inside the Business of Formula 1 in New Documentary

cars

Ίμολα και Μουτζέλο θα διεκδικήσουν Grand Prix της F1

cars

H TUDOR επιστρέφει στον μηχανοκίνητο αθλητισμό

cars

GP Βρετανίας – Practice 1 – Άπιαστος Verstappen, συνολική δυσαρέσκεια για τα ελαστικά

cars

Ο Ricciardo επιβεβαίωσε πως είχε επαφές με τη Ferrari

cars

How F1 sprint races work: New schedule, locations for 2024

Bury