CARSNEWS
AUTONEWS

Μία νέα, συναρπαστική ημέρα ξημερώνει στην F1 το 2021.

Εδώ και αρκετό καιρό η Formula 1 ψάχνει να βρει τον δρόμο της. Θέλει να γίνει πιο ελκυστική στο νεότερο κοινό και να ξαναγίνει συναρπαστική για όλους ενώ παράλληλα, πρέπει να βελτιώσει το περιβαλλοντικό της προφίλ και να προσφέρει μία βιώσιμη εναλλακτική για όποιον κατασκευαστή θέλει να ασχοληθεί με το σπορ. Πρέπει να διευρύνει την βάση της σε κάθε τομέα λοιπόν και αυτό είναι εφικτό μόνο με ριζικές αλλαγές τους τεχνικούς και όχι μόνο, κανονισμούς, όπως αυτές που ανακοινώθηκαν εχθές το βράδυ για το 2021.

Οι αλλαγές που ανακοινώθηκαν ως προσχέδιο, είναι το αποτέλεσμα περισσότερων από 2 χρόνων δουλειάς και έχουν δύο βασικούς στόχους: τα μονοθέσια πρέπει να είναι καλύτερα “εξοπλισμένα” για μάχες μέσα στην πίστα και ο ανταγωνισμός πρέπει να εξισορροπηθεί. Αυτοί είναι οι δύο πυλώνες πάνω στους οποίους πρέπει να οικοδομηθεί η F1 στα χρόνια που έρχονται και οι νέοι κανονισμοί δείχνουν πως κινούνται προς την σωστή κατεύθυνση.

Εμφανισιακά και αεροδυναμικά, τα μονοθέσια του 2021 θα είναι πολύ πιο απλά από αυτά που βλέπουμε τώρα στις πίστες. Η εμπρός αεροτομή θα απλουστευθεί σημαντικά, τα bargeboards θα καταργηθούν εντελώς ενώ θα υπάρχει και μία έμφαση στην εκμετάλλευση του φαινομένου των ground effects. Χαρακτηριστικό της προσπάθειας που έγινε κατά την διαμόρφωση των κανονισμών είναι το γεγονός ότι ένα μονοθέσιο που ακολουθεί ένα άλλο σε κοντινή απόσταση, θα διατηρεί το 86% της downforce που παράγει έναντι του 55% που διατηρεί τώρα! Κατά τα άλλα, οι ζάντες ελαφρού κράματος θα μεγαλώσουν στις 18 ίντσες ενώ μεγαλύτερα (από τα 278mm στα 330mm) θα είναι και τα φρένα που “κρύβονται” στο εσωτερικό τους.

Όσον αφορά στα μηχανικά, η τρέχουσα διάταξη με τον υβριδικό, twin-turbo V6 των 1,6 λίτρων θα διατηρηθεί ενώ θα υπάρχουν κάποιοι περιορισμοί στα υλικά, standard αντλία καυσίμου και αυξημένο βάρος – γεγονός που σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες αλλαγές, αυξάνει το ελάχιστο βάρος του μονοθεσίου από τα 743, στα 768 κιλά. Η ανάρτηση των μονοθεσίων θα απλουστευθεί με την πλήρη κατάργηση των υδραυλικών συστημάτων και στον τομέα του κιβωτίου ταχυτήτων, οι ομάδες θα καταθέσουν ένα σχέδιο το οποίο θα “παγώσει” για 5 χρόνια ώστε να μειωθεί το κόστος. Ούτως ή άλλως, η F1 σκοπεύει να θέσει ένα σκληρό όριο της τάξης των 135 εκατομμυρίων δολαρίων ετησίως στον προϋπολογισμό της εκάστοτε ομάδας, με το όριο αυτό να αφορά 21 αγώνες και να αυξάνεται ή να μειώνεται κατά 1 εκατομμύρια για κάθε αγώνα πάνω ή κάτω από αυτόν τον αριθμό. Φυσικά, εξαιρούνται έξοδα όπως οι μισθοί των οδηγών και των “3 υψηλότερα ιστάμενων”, το marketing, τα bonus στο τέλος του έτους και το κόστος συμμετοχής.

Επίσης, αξίζει να αναφέρουμε ότι αλλαγές θα έχουμε και στο format διεξαγωγής των αγώνων με την διάρκεια του κάθε ενός να ορίζεται πλέον στις 3 ημέρες από τις 4 που είναι μέχρι σήμερα (3 ημέρες αγωνιστική δράση και 1 ημέρα δραστηριότητες εκτός πίστας). Για να δούμε. Μπορεί η Formula 1 να βρει την… φόρμουλα για να φέρει πίσω το κοινό της και να προσελκύσει νέο; Μπορεί να γίνει θεαματική; Αν μη τι άλλου, με τους νέους κανονισμούς φαίνεται πως η FIA και οι νέοι ιδιοκτήτες ακούνε τον κόσμο.

Related Articles

Συγκλονίζει η Δάφνη Λαμπρόγιαννη: «Βρέθηκα λίγο πριν φάω ξύλο κανονικά»

Bury

Παρατείνεται η προθεσμία για την υποβολή δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης

«Thessaly Evros Pass»: Άνοιξε η πλατφόρμα για την υποβολή αιτήσεων για voucher

cars

Αίγυπτος: Τουλάχιστον δέκα νεκροί από πτώση λεωφορείου στον Νείλο

Bury

Η AC Schnitzer “βάζει χέρι” στην Toyota Supra!

cars

Ο Τζο Μπάιντεν ξεκαθάρισε τη θέση του για τη συμμετοχή του στις εκλογές των ΗΠΑ: «Δεν πάω πουθενά»

Bury

Το δεύτερο μοντέλο της Bugatti θα είναι ηλεκτρικό και… καθημερινό!

cars

Mini Countryman facelift. Αέρας ανανέωσης…

cars

Επίθεση Ιράν στο Ισραήλ: Αναμένεται διάγγελμα από τον Τζο Μπάιντεν

Bury