CARSNEWS
MARKET

Στο μισό τα ατυχήματα χάρις στο αυτόματο φρενάρισμα

1 Dec 2022

Το σύστημα αυτόνομης πέδησης συγκαταλέγεται πια στο βασικό εξοπλισμό πολλών μοντέλων, από όλες τις κατηγορίες. Πολλοί δεν το θέλουν, άλλοι επικρίνουν τον τρόπο λειτουργίας του, ενώ και η αποτελεσματικότητά του έχει δεχτεί αμφισβητήσεις από δοκιμές ανεξάρτητων φορέων. Όπως αποδεικνύεται, όμως, εκεί που πραγματικά μετράει -στις πραγματικές συνθήκες- το αυτόματο φρενάρισμα κάνει εξαιρετική δουλειά.

Η έρευνα που πραγματοποίησε η οργάνωση PARTS (Partnership for Analytical Research in Traffic Safety, παρακλάδι του NHTSA) έδειξε πως τα επικουρικά συστήματα, και ιδίως η αυτόνομη πέδηση, μειώνουν δραστικά τόσο τα ατυχήματα όσο και τους τραυματισμούς. Οι οπίσθιες συγκρούσεις μεταξύ οχημάτων παρουσιάζουν μείωση 49% όταν είναι παρόν το αυτόματο φρενάρισμα, ενώ ακόμα και όταν δεν καταφέρνει να αποτρέψει το «μπαμ», ελαχιστοποιεί τη δύναμη της πρόσκρουσης. Οι τραυματισμοί μειώνονται κατά 53%, χάρις στην έγκαιρη μείωση της ταχύτητας από την παρέμβαση των ηλεκτρονικών.

Αντίθετα, η παρουσία μόνο της προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης έχει πολύ μικρότερο αντίκτυπο στην αύξηση της ασφάλειας. Όταν το αυτοκίνητο μόνο ειδοποιεί τον οδηγό αντί να φρενάρει το ίδιο, η μείωση στα ατυχήματα και τους τραυματισμούς δεν ξεπερνά το 16% και 19% αντίστοιχα. Οι αριθμοί δηλώνουν ξεκάθαρα πως η καλύτερη αντιμετώπιση μιας επείγουσας κατάστασης, σε περιπτώσεις που ο οδηγός δεν είναι στο 100% της εγρήγορσης, είναι η λήψη μέτρων από το όχημα και όχι απλά η σήμανση συναγερμού.

Οι παράμετροι της μελέτης καταπιάστηκαν και με την επίδραση των συστημάτων αλλαγής λωρίδας, που επίσης χωρίζονται σε προειδοποιητικά και ενεργητικά. Ο συνδυασμός της προειδοποίησης με τη διατήρηση αλλαγής λωρίδας (ηχητικό/οπτικό σήμα και αυτόματο στρίψιμο του τιμονιού) συνεισφέρουν σε μείωση των συγκρούσεων κατά 8%, με παράλληλη μείωση 7% στους τραυματισμούς. Καμία σχέση με την επιδραστικότητα του αυτόματου φρεναρίσματος, αλλά ευπρόσδεκτη βελτίωση.

Η Nismo ετοιμάζει υβριδικό sportscar

Η Nismo ετοιμάζει υβριδικό sportscar

Γιατί τα σκυλιά κυνηγάνε τα αυτοκίνητα;

Γιατί τα σκυλιά κυνηγάνε τα αυτοκίνητα;

Ηλεκτρικό vs ντίζελ: Ποιο «καίει» περισσότερο τελικά;

Ηλεκτρικό vs ντίζελ: Ποιο «καίει» περισσότερο τελικά; …

Λαμπερή Alpina B7 Turbo Coupe/1 από την καρδιά των 80's

Λαμπερή Alpina B7 Turbo Coupe/1 από την καρδιά των 80’s

«Σκύλος» Porsche 911 Turbo με 1,1 εκατ. χιλιόμετρα!

«Σκύλος» Porsche 911 Turbo με 1,1 εκατ. χιλιόμετρα!

Πόσο κάνει το νέο Honda Civic Type R στην Ευρώπη;

Πόσο κάνει το νέο Honda Civic Type R στην Ευρώπη;

Ποια αυτοκίνητα γράφουν τα περισσότερα χιλιόμετρα;

Ποια αυτοκίνητα γράφουν τα περισσότερα χιλιόμετρα; …

Ετοιμοπαράδοτο 2κάμπινο 4x4 για καουμπόηδες

Ετοιμοπαράδοτο 2κάμπινο 4×4 για καουμπόηδες

BMW M3 E36 ξεπέρασε τις 286.000 ευρώ!

BMW M3 E36 ξεπέρασε τις 286.000 ευρώ!

Related Articles

Οδηγούμε το Skoda Scala σε τρεις εκδόσεις του

cars

Το χρονικό ενός δράματος

cars

Η συντήρηση στα Volkswagen κάθε 24 μήνες

cars

Το νέο Land Rover Defender απογειώνεται και πρωταγωνιστεί στην ταινία του «007» No Time To Die

cars

Ήρθε το ανανεωμένο Jeep Renegade MY2020

cars

Μια σοκαριστική αλήθεια για το εσωτερικό των αυτοκινήτων

cars

Οι «χρυσοί» κανόνες για τη μετακίνηση των παιδιών με αυτοκίνητα

cars

Η Nissan στο Simola Hill Climb

cars

Έρχεται στο φως η Alfa Romeo Giulia Coupe

cars