CARSNEWS
F1 & RACES

Τι να περιμένουμε από τα ελαστικά στο Μεξικό

Η απόδοση τους αναμένεται να παίξει καθοριστικό ρόλο στη μάχη της Πόλης του Μεξικού.

  • Οι επιλογές ελαστικών
  • Τι έγινε πέρυσι στο Μεξικό
  • Τι λέει η Pirelli

Όπως και την περασμένη Κυριακή στο Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής, έτσι και τώρα στο Μεξικό και τον δέκατο-ένατο γύρο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1, τα ελαστικά αναμένεται να επηρεάσουν σημαντικά την έκβαση του αγώνα.

Οι επιλογές ελαστικών

Στο Μεξικό οι ομάδες θα έχουν τη γόμα C3 ως P Zero λευκή/σκληρή, τη γόμα C4 ως P Zero κίτρινη/μέση και τη γόμα C5 ως P Zero κόκκινη/μαλακή. Η Pirelli επέλεξε γόμες κατά ένα επίπεδο πιο μαλακές σε σύγκριση με τον αγώνα του 2022 στο Autodromo Hermanos Rodriguez.

To preview της Pirelli για το Μεξικό

Σε αυτή την πίστα παρατηρείται συχνά αποκόλληση μικρών τμημάτων γόμας, με τα μονοθέσια να γλιστρούν περισσότερο λόγω του μειωμένου αεροδυναμικού φορτίου που οφείλεται στο μεγάλο υψόμετρο.

Επίσης, υπάρχει μεγάλη διαφορά στη θερμοκρασία μεταξύ της αρχής και του τέλους κάθε ημέρας: ένας παράγοντας που πρέπει να ληφθεί υπόψη όταν πρόκειται για την ανάλυση του ρυθμού πτώσης απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης.

Τι έγινε πέρυσι στο Μεξικό

Ο Μαξ Φερστάπεν είναι ο πιο επιτυχημένος οδηγός στο συγκεκριμένο αγώνα, με τέσσερις νίκες σε επτά συμμετοχές. Επίσης η Red Bull Racing έχει περισσότερες νίκες από οποιαδήποτε άλλη ομάδα στο Μεξικό.

Το βάθρο του 2022 στο Μεξικό

Όμως πως έφτασαν πέρυσι στην επιτυχία; Η στρατηγική που είχε επιλέξει η αυστριακή ομάδα για τον παγκόσμιο πρωταθλητή ήταν η πιο δημοφιλής στο grid και είχε ως εξής: Ο Ολλανδός ξεκίνησε το Grand Prix με ένα χρησιμοποιημένο σετ μαλακής γόμας και στη συνέχεια ολοκλήρωσε τον αγώνα με μέση γόμα.

O Φερστάπεν τερμάτισε μπροστά από τον Λιούις Χάμιλτον, για τον οποίο η Mercedes-AMG είχε επιλέξει εναλλακτική στρατηγική: εκκίνησε με τη μέση γόμα και τερμάτισε με τη σκληρή.

Τι λέει η Pirelli

Εκ μέρους της Pirelli που αποτελεί αποκλειστικό προμηθευτή ελαστικών στη Formula 1 και θα διατηρήσει αυτό το ρόλο τουλάχιστον έως και το 2027, μίλησε για τη μάχη στο Μεξικό, ο Μάριο Ίζολα.

Ο Μάριο Ίζολα

Ο διευθυντής μηχανοκίνητου αθλητισμού της ιταλικής εταιρείας, είπε: «Η δεύτερη στάση στην αμερικανική περιοδεία της Formula 1 πραγματοποιείται στην Πόλη του Μεξικού, στην πίστα που πήρε το όνομά της από τον Πέδρο και τον Ρικάρντο Ροντρίγκεζ: τα αδέρφια που ήταν ήρωες του τοπικού μηχανοκίνητου αθλητισμού κατά τη διάρκεια των δεκαετιών του ‘60 και του ‘70. Η πίστα, που βρίσκεται στη δυτική πλευρά της πόλης, έχει μήκος λίγο πάνω από τέσσερα χιλιόμετρα με 17 στροφές και βρίσκεται σε υψόμετρο πάνω από τα 2000 μέτρα. Αυτό έχει σημαντική επίδραση στην απόδοση του μονοθεσίου αυτοκινήτου, με τον πιο αραιό αέρα, να μειώνει τις αεροδυναμικές αντιστάσεις αλλά και την αεροδυναμική απόδοση. Ως αποτέλεσμα, οι ρυθμίσεις των κλίσεων στις αεροτομές των μονοθεσίων είναι μέγιστες, παρόμοιες με αυτές που χρησιμοποιούνται σε πίστες που απαιτούν υψηλή πρόσφυση – μόνο που εδώ έχουν πολύ μειωμένη επίδραση στα ελαστικά. Η πρόσφυση από την άσφαλτο είναι επίσης πολύ μικρότερη από το σύνηθες, καθώς η τραχύτητα της επιφάνειας είναι από τις μικρότερες σε ολόκληρο το πρόγραμμα της χρονιάς».

— Pirelli Motorsport (@pirellisport) October 27, 2023

«Φέτος αποφασίσαμε να φέρουμε τις τρεις πιο μαλακές γόμες της γκάμας στο Μεξικό – C3, C4 και C5 – μετά από προσεκτική ανάλυση στις πληροφορίες της περσινής χρονιάς, καθώς και στις προσομοιώσεις που μας παρείχαν οι ομάδες όπως πάντα. Αυτή η επιλογή μπορεί να οδηγήσει σε μια ευρύτερη ποικιλία στρατηγικών στη διάρκεια του αγώνα, ανοίγοντας την προοπτική και σε μια στρατηγική δύο αλλαγών. Πέρυσι, όταν οι επιλεγμένες γόμες ήταν οι C2, C3 και C4, σχεδόν όλοι οι οδηγοί σταμάτησαν μόνο μία φορά, χρησιμοποιώντας κυρίως το μαλακό και το μεσαίο ελαστικό. Το Μεξικό μας έδωσε επίσης την ευκαιρία να δοκιμάσουμε μια νέα παραλλαγή της γόμας C4 με όλες τις ομάδες, κατά τη διάρκεια των δύο ωρών ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής. Αφού αναλύσουμε όλα τα δεδομένα, θα αποφασίσουμε αν θα χρησιμοποιήσουμε ή όχι αυτήν την έκδοση το 2024», πρόσθεσε ο Ιταλός.

Φωτογραφίες: Pirelli/LAT, Red Bull Content Pool/Getty Images

Related Articles

Με φανέλα της Ίντερ ο Αντριάνο βράβευσε τον Μαξ Φερστάπεν για την pole position!

cars

Leclerc concedes Red Bull will be ‘stronger’ in Japan

cars

Η Haas απέρριψε τον Wehrlein

cars

Αυτή είναι η Alfa Romeo Racing C41 (video)

cars

Fernando Alonso: Aston Martin driver signs new deal until end of 2026

cars

Οι αγώνες που έκαναν τον Hamilton να ερωτευτεί την F1 (video)

cars

Verstappen’s dominance looms large for F1 in battle to keep audience engaged

Bury

F1 – The Official Home of Formula 1® Racing

cars

Albon: Επιπλοκές μετά την εγχείρηση!

cars