CARSNEWS
AUTONEWS

Τι ψηφίζουν οι δημόσιοι υπάλληλοι, ποιος έφερε τον Σπηλιωτόπουλο στον ΣΥΡΙΖΑ και τι συζητιέται στους ορόφους του Μαξίμου

Οι τόνοι θα ανεβαίνουν

Καλημέρα. Προχωράμε στην Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα και αντί να πέφτουν οι τόνοι και να έχουμε ηρεμία, αντίθετα στο πολιτικό σκηνικό κυριαρχεί η ένταση. Και όπως φαίνεται σταδιακά έως τις ευρωεκλογές οι τόνοι θα ανεβαίνουν – σύμφωνα και με την στρατηγική που έχουν αποφασίσει τα κομματικά επιτελεία κυρίως της ΝΔ, του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ.

Μάχη για τους δημοσίους υπαλλήλους

Αυτό που έχει ενδιαφέρον στην πορεία προς τις ευρωεκλογές είναι η στόχευση των κομμάτων προς συγκεκριμένες κοινωνικές και επαγγελματικές ομάδες. Μια από αυτές είναι οι δημόσιοι υπάλληλοι των οποίων η εκλογική συμπεριφορά έχει ιδιαίτερη σημασία και ως εκ τούτου τα κόμματα δίνουν μάχη για το ποιο θα κερδίσει την εύνοιά τους. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει αποφασίσει εδώ και καιρό πως πρέπει να τους κερδίσει και να τους συγκρατήσει στις τάξεις της ΝΔ και στο πλαίσιο αυτό χθες ανακοίνωσε στην εισαγωγική του τοποθέτηση πριν το Υπουργικό Συμβούλιο, την παροχή μπόνους στους δημοσίους υπαλλήλους οι οποίοι πετυχαίνουν τους στόχους που έχει θέσει η Κυβέρνηση.

Νέες διοικήσεις

Παράλληλα αυτό που προωθεί η κυβέρνηση είναι η νέα διαδικασία ανάδειξης νέων διοικήσεων στον ευρύτερο Δημόσιο τομέα. Παρά τις όποιες αντιδράσεις και γκρίνιες πραγματοποιούνται για πρώτη φορά με ευθύνη του ΑΣΕΠ πέρα από την εξέταση τυπικών προσόντων και τεστ δεξιοτήτων. Ήδη, έχουν ολοκληρωθεί για τους επικεφαλής των νοσοκομείων και εξετάστηκαν συνολικά παραπάνω από 1.000 υποψήφιοι.

Τι ψηφίζουν οι δημόσιοι

Επίσης έχει ενδιαφέρον τι ψηφίζουν οι δημόσιοι υπάλληλοι και ρώτησα χθες κεντρικό στέλεχος της κυβέρνησης που μου υπενθύμισε. Στις βουλευτικές εκλογές του 2023 κατευθύνθηκαν προς τη Νέα Δημοκρατία που προηγήθηκε του ΣΥΡΙΖΑ με 12 μονάδες, αν και το 2019 ήταν μπροστά το κόμμα του Αλέξη Τσίπρα που ήταν τότε πρόεδρος. Διαφορετική ωστόσο η κατάσταση στους ιδιωτικούς υπαλλήλους. Εκεί η Νέα Δημοκρατία προηγήθηκε το 2023 του ΣΥΡΙΖΑ αλλά με πιο περιορισμένη διαφορά διότι στη συγκεκριμένη κατηγορία έχει χάσει 10 μονάδες σε σχέση με το 2019. Είναι μία επαγγελματική κατηγορία η οποία δίνει στα λοιπά κόμματα 21%, με 10% στο ΚΚΕ. Στους αγρότες το ποσοστό της ΝΔ είναι 48%, με τον ΣΥΡΙΖΑ να έχει ποσοστό 10% και να είναι χαμηλότερα από το ΠΑΣΟΚ με ποσοστό 13%.

Ο Ποινικός Κώδικας του ΣΥΡΙΖΑ

Μια μέρα μετά το «φυλακή, θα σημαίνει φυλακή» που είπε ο υπουργός Δικαιοσύνης, Γιώργος Φλωρίδης, ήρθε η απόφαση για το Μάτι να διαλύσει κάθε λογική. Από εδώ και πέρα θα μπαίνει κάποιος φυλακή επειδή δεν θα έχει καθαρίσει το οικόπεδο του, αλλά όσοι έβαλαν φωτιά και εκείνοι που απέτυχαν να προστατέψουν τους πολίτες δεν βρέθηκε ένας τρόπος να τιμωρηθούν. Ο ίδιος ο υπουργός αλλά και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, σημείωσαν πως στη συγκεκριμένη υπόθεση εφαρμόστηκε ο Ποινικός Κώδικας που ψηφίστηκε το 2019 από την τότε κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Λίγες ημέρες προτού διαλυθεί η Βουλή και οδηγηθούμε στις εκλογές.

Τι συζητιέται στους πάνω ορόφους

Ξέρετε ότι δεν μου αρέσει να λέω μεγάλα λόγια, αλλά κρατήστε μια πληροφορία. Η πηγή μου στους πάνω ορόφους της κυβέρνησης μου είπε ότι τις τελευταίες ημέρες ακούει πολύ συχνά τις λέξεις Δικαιοσύνη, Παιδεία, Σύνταγμα, Αναθεώρηση, Πρωτοβουλία. Κάτι πρέπει να γίνει. Αυτό συζητιέται.

Προς θεσμοθέτηση βαίνει η επίσκεψη «γαλάζιων» βουλευτών στο Μαξίμου

Άρεσε στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη ο κύκλος συναντήσεων με τους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, τους οποίους συνεχίζει να συναντά ανά εικοσάδες. Μάλιστα πρόθεσή του είναι, όπως μαθαίνω, να τις καθιερώσει αυτές τις συναντήσεις στο Μέγαρο Μαξίμου και να τις πραγματοποιεί μια φορά κάθε έξι μήνες. Κι αυτό γιατί εκτός από το κλίμα που αποκομίζει για το τι συμβαίνει σε κάθε εκλογική περιφέρεια της χώρας, ο Κ. Μητσοτάκης λαμβάνει αφιλτράριστα και τα παράπονα που έχουν οι βουλευτές επαρχίας από μια σειρά υπουργών, αναπληρωτών υπουργών, υφυπουργών και γενικών γραμματέων, που προσπαθούν εδώ και καιρό να κλείσουν ραντεβού μαζί τους και να τους δουν ώστε να τους θέσουν προβλήματα του νομού τους, αλλά εκείνοι τους έχουν γραμμένους στα παλαιότερα των υποδημάτων τους. Ο πρωθυπουργός λοιπόν, έχει καταλάβει πλήρως πλέον ποια μέλη της κυβέρνησης λειτουργούν αλαζονικά, ακόμη και προς τους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας. Κι αυτό αν μη τι άλλο θα συνυπολογιστεί όταν έρθει η ώρα του ανασχηματισμού.

Ο «γάμος» Αρη – Στέφανου

Ταρακούνησε την πολιτική πιάτσα χθες η διαρροή -στοχευμένη από την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ- περί ένταξης του Άρη Σπηλιωτόπουλου στο επικοινωνιακό επιτελείο του Στέφανου Κασσελάκη και μάλιστα με κεντρικό ρόλο. Το συνοικέσιο είχε γίνει καιρό πριν μέσω του Ευάγγελου Αντώναρου όπως έμαθα αρχικά, αλλά μου είπαν πως και οικονομικός παράγοντας ήταν θετικός να υπάρξει αυτή η πολιτική μεταγραφή. Και ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ δεν είπε όχι – το αντίθετο. Και όπως έλεγε πικρόχολα κεντρικός υπουργός των κυβερνήσεων Αλέξη Τσίπρα, μετά τον Αντώναρο και τον Σπηλιωτόπουλο καιρός είναι να δούμε και τον Νίκο Καραχάλιο, άλλοτε γραμματέα Πολιτικού Σχεδιασμού της ΝΔ επί γραμματέως του κόμματος, Βαγγέλη Μεϊμαράκη στην αυλή του Κασσελάκη.

Με σφραγίδα Παπασταύρου

Μπορεί χθες από το υπουργικό συμβούλιο να συγκέντρωσαν τους προβολείς τα νομοσχέδια για το νέο δικαστικό χάρτη και το πριμ στους δημοσίους υπαλλήλους, όμως ο μέχρι πρότινος στενός συνεργάτης του πρωθυπουργού Σταύρος Παπασταύρου είχε λόγους να αισθάνεται περήφανος για την Εθνική Στρατηγική για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία 2024-2030 που παρουσίασε ο Υπουργός Επικρατείας, Άκης Σκέρτσος. Άλλωστε η ρηξικέλευθη αυτή πρωτοβουλία ήταν προϊόν έμπνευσης και σχεδιασμού του πρώην Υπουργού, Σταύρου Παπασταύρου, ο οποίος είχε τη σχετική αρμοδιότητα πριν τον Άκη Σκέρτσο. Βασικός στόχος είναι η «διπλή σύγκλιση», δηλαδή η βελτίωση της ποιότητας ζωής των ατόμων με αναπηρία τόσο σε σχέση με τον γενικό πληθυσμό εντός της χώρας όσο και με τα άτομα με αναπηρία στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Κι αυτό γιατί το ποσοστό συμμετοχής στο εργατικό δυναμικό για άτομα με αναπηρία αγγίζει μόλις το 34% στη χώρα μας, ενώ ο Ευρωπαϊκός μέσος όρος ξεπερνά το 50. Επίσης, το ποσοστό σχολικής διαρροής για μαθητές με αναπηρία είναι 8% στην Ελλάδα (έναντι 22% του Ευρωπαϊκού μέσου όρου), όταν η σχολική διαρροή του γενικού πληθυσμού κυμαίνεται γύρω στο 1%.

Το πάλευε ο Σπηλιωτόπουλος

Ο Σπηλιωτόπουλος, όπως μου είπαν καλές πηγές, το πάλευε καιρό να μπει στον ΣΥΡΙΖΑ. Εξάλλου με τη ΝΔ είχε διακόψει σχέσεις εδώ και χρόνια και ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν είχε για ορισμένα πρόσωπα, μεταξύ αυτών και του Σπηλιωτόπουλου, διάθεση να τους βάλει ξανά στο παιχνίδι. Ο Σπηλιωτόπουλος το πάλευε από τις προηγούμενες ευρωεκλογές το 2019 για να μετακομίσει στο ΣΥΡΙΖΑ. Αλλά όπως μου είπε καλή πηγή από τη ΝΔ, και το επιβεβαίωσε και πρώην συριζαίος υπουργός, «ήθελε και παρακάλι». Ο ίδιος είχε δηλώσει το 2019 ότι τον αφορά το προσκλητήριο του Αλ. Τσίπρα για τη συγκρότηση ενός προοδευτικού μετώπου. Δεν έγινε τότε, αλλά εντάχθηκε τώρα.

Δεν πηγαίνει στον «πρωινό καφέ»

Όσο για το ερώτημα εάν ο Άρης Σπηλιωτόπουλος έχει ενταχθεί στο επικοινωνιακό team του Στεφανου Κασσελάκη, έχω την απάντηση. Πήρα τον κατάλληλο άνθρωπο, ο οποίος με ενημέρωσε ότι ο Σπηλιωτόπουλος δεν πηγαίνει στον «πρωινό καφέ» αλλά στέλνει non paper στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ και τον ενημερώνει όποτε τον χρειαστεί. Να σας θυμίσω σε αυτό το σημείο ότι ο Άρης, τον οποίο τον έχω χάσει από το γνωστό στέκι του Παγκρατίου, είχε καλές σχέσεις και με την ομάδα του Αλέξη Τσίπρα. Αλλά μέχρι εκεί. φλέρταρε και με την ένταξη στο ψηφοδέλτιο του ΣΥΡΙΖΑ και στις βουλευτικές εκλογές του 2023, αλλά μου είπαν πως ήθελε ψηφοδέλτιο Επικρατείας και ο Τσίπρας ήταν δύσκολο να το περάσει αυτό.

Και άλλη μεταγραφή

Εκτός όμως από τον Άρη Σπηλιωτόπουλο πήρε, όχι το Ν. Καραχάλιο -τουλάχιστον όχι ακόμα- ο Στ. Κασσελάκης, αλλά ένα στενό συνεργάτη του γνωστού επικοινωνιολόγου Γιάννη Λούλη, τον Γιάννη Δημάκη.

Επενδύει στην Υγεία

Και ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ πουλάει 13ο και 14ο μισθό στους δημοσίους υπαλλήλους, το ΠΑΣΟΚ επενδύει στην υγεία και χθες κατέθεσε στην Ολομέλεια της Βουλής αίτηση αντισυνταγματικότητας για την τροπολογία που φέρνει η κυβέρνηση, σε νομοσχέδιο του υπουργείου Οικογένειας και Κοινωνικής Συνοχής και όχι του υπουργείου Υγείας και επιτρέπει, όπως ισχυρίζονται στη Χαριλάου Τρικούπη, σε ιδιώτες ιατρούς να κάνουν χρήση των δημόσιων υποδομών στα νοσοκομεία της χώρας, προκειμένου να εξυπηρετήσουν την πελατείας τους.

Έρωτας στα χρόνια της Κεντροαριστεράς

Ένα από τα πιο γνωστά μυθιστορήματα του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες είναι ο «Έρωτας στα χρόνια της χολέρας» – έργο διαχρονικό για τον έρωτα, τη ζωή, και τον θάνατο. Σήμερα όμως θα σας μιλήσω για τον «Έρωτα στην Κεντροαριστερά» και την ερωτική σχέση ανάμεσα σε δύο βουλευτές. Πριν με ρωτήσετε για τα κοινά με το βιβλίο, πάνω κάτω στην Κεντροαριστερά μέχρι τις εκλογές για τα ίδια θέματα μιλάνε: η «ζωή» θα αφορά τον δεύτερο και ο «θάνατος» τον τρίτο ανάμεσα σε ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ. Όσον αφορά τον συγκεκριμένο έρωτα, αυτός θα προκύψει μετα τις ευρωεκλογές, πιστέψτε με. Πάμε λοιπόν στο ζευγάρι το οποίο ζει τον δικό του έρωτα – καθώς τους έχουν δει να κινούνται στα πέριξ των Αθηνών και όχι μόνο. Και οι δύο στηρίζουν τον πρόεδρο του κόμματος ανοιχτά. Και οι δύο είναι φιλόδοξοι.

Η Γεροβασίλη με υποψήφια του ΣΕΒ

Μια φωτογραφία στην ιστορία στον προσωπικό λογαριασμό της Όλγας Γεροβασίλη στο Facebook προκάλεσε συζήτηση. Η αντιπρόεδρος της Βουλής έβαλε μια φωτογραφία με την Ιουλία Τσέτη, της Uni-Pharma και απ’ ό,τι φαίνεται υποψήφιας προέδρου στον ΣΕΒ. Την ίδια φωτογραφία είχε αναρτήσει πριν δυο μέρες η Τσέτη, που προφανώς ήταν από κάποια γιορτή ίσως γενεθλίων. Πάντως έδειχνε οικειότητα και έμαθα από συριαζαίο πρώην υπουργό που μου είπε μην δαιμονοποιούμε καταστάσεις, ότι υπάρχει φιλία ετών μεταξύ της Τσέτη, της Όλγας και του συζύγου της πρώην υπουργού.

ΕΨΑ – Βίκος: Το «τέλος» μίας επιχειρηματικής σχέσης

Μόνο ως μία προδιαγεγραμμένη εξέλιξη δεν θα μπορούσε να θεωρηθεί η πώληση του 25% της ΕΨΑ από την Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων (Βίκος) στον Καραμούζη και στην ιδρυτική οικογένεια Τσαούτου της γνωστής βιομηχανίας αναψυκτικών. Γιατί μέχρι πρότινος η πλευρά της Βίκος και οι ιδιοκτήτες της, οικογένεια Σεπετά, δήλωναν με κάθε τρόπο ότι δεν πρόκειται να αποεπενδύσουν και να φύγουν από την ΕΨΑ, πουλώντας το ποσοστό τους, κάτι που εν τέλει επισφραγίστηκε με τον πιο επίσημο τρόπο τη Μεγάλη Δευτέρα. Η πραγματικότητα είναι ότι η πλευρά του Βίκου είχε εισέλθει στην ΕΨΑ με τρόπο που δεν έβρισκε καθόλου σύμφωνη την οικογένεια Τσαούτου. Με αποτέλεσμα οι σχέσεις των δύο πλευρών να μην «ανθίσουν» ποτέ. Έτσι, για περίπου 10 χρόνια η Βίκος κρατούσε αυτό το 25% και μάλιστα μέχρι και πριν από λίγο καιρό επένδυε στην ΕΨΑ μέσα από τη συμμετοχή της σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου. Ωστόσο απ’ ότι φάνηκε τα πράγματα δεν μπορούσαν να μείνουν άλλο στάσιμα και κάτι έπρεπε να γίνει. Γι’ αυτό και αυτό το ποσοστό κατέληξε στην Αγριά Εμπορική, την εταιρεία όπου συμμετέχουν το fund SMERemediumCap του Καραμούζη, ο Μιχάλης και η αδερφή του, Πέννυ Τσαούτου αλλά και η συγγενική τους οικογένεια Μοσκαχλαϊδή. Κατά έναν τρόπο το σίριαλ της ατελέσφορης συνεργασίας λαμβάνει τέλος και στην πραγματικότητα η εταιρεία είναι πλέον ανεξάρτητη να κινηθεί από έναν βασικό και ισχυρό μέτοχο που είναι το fund του Καραμούζη και τους μετόχους πλειοψηφίας που συμπλέουν με τον τραπεζίτη (Τσαούτοι, Μοσκαχλαϊδή) προκειμένου να εξυγιάνουν, να αναπτύξουν και αργά ή γρήγορα να πουλήσουν με σημαντικό κέρδος την εταιρεία σε νέο επενδυτή που θα επιδείξει ενδιαφέρον για την απόκτησή της.

Άβαξ: Σε λιγότερο από ενάμισι χρόνο έφτασε ανεκτέλεστο 3,3 δισ.

Από 1,86 δισεκατομμύρια ευρώ που ήταν το ανεκτέλεστο υπόλοιπο για την Άβαξ, μία από τις τέσσερις μεγάλες κατασκευαστικές της χώρας, αυτή τη στιγμή το ανεκτέλεστο έργων έχει φτάσει τα 3,3 δισεκατομμύρια ευρώ, ποσό από το οποίο εξαιρούνται τα έργα που εκτελέστηκαν μέσα στο 2024. Σχεδόν διπλάσιο ανεκτέλεστο σε λιγότερο από ενάμιση χρόνο. Κάτι που αποτελεί μία ένδειξη για το μέγεθος και τις προοπτικές της εταιρείας.

Πόσο απέχουν οι αστικές συγκοινωνίες από τη χρονιά – ορόσημο του 2019

Έσοδα 234,1 εκατομμύρια ευρώ το 2023 από 216,3 εκατομμύρια ευρώ το 2022 έφεραν οι Συγκοινωνίες Αθηνών, οι οποίες ανήκουν στο Υπερταμείο. Σταδιακός στόχος της εταιρείας είναι όπως ανέφεραν σε σχετική ενημέρωση τα στελέχη της, να ανακτήσει την εμπιστοσύνη των επιβατών μετά την κρίσιμη περίοδο της πανδημίας, όπου οι επικυρώσεις εισιτηρίων έπεσαν κατακόρυφα. Σας αναφέρω ενδεικτικά εδώ ότι το 2019 οι επικυρώσεις εισιτηρίων σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς ήταν 356 εκατομμύρια, για να πέσουν σε μόλις 192 εκατομμύρια το 2020 και σε 176 εκατομμύρια το 2021, φτάνοντας τις 266 εκατομμύρια επικυρώσεις το 2023 και εκτιμώντας ότι φέτος θα αγγίξουν τα 300 εκατομμύρια. Μακριά ακόμα από τη χρονιά – αναφοράς που είναι το 2019, ωστόσο δεν παύει σταδιακά η επιβατική κίνηση να επιστρέφει στα μέσα μεταφοράς, δηλαδή σε λεωφορεία, τραμ, τρόλεϊ και μετρό.

951 νέα λεωφορεία στην κυκλοφορία έως το ‘25

Και αφού αναφερόμαστε στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας, το πιο ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι έως το 2025 θα έχουν μπει συνολικά 951 καινούργια κυκλοφορία, από τα οποία τα 140 ηλεκτρικά, τα 300 με συμπιεσμένο φυσικό αέριο CNG, τα 300 με leasing και ακόμα 211 λεωφορεία που θα ενταχθούν στο στόλο με ανάθεση υπηρεσίας σε 63 περιαστικές γραμμές. Εκτός των άλλων όμως έως το 2027 θα μπουν στην κυκλοφορία ακόμα 550 αυτοκίνητα μέσω νέου διαγωνισμού που θα πραγματοποιηθεί και συγκεκριμένα θα πρόκειται για 375 λεωφορεία και 175 τρόλεϊ.

Δρακούλης: Επιστροφή του διάσημου κρεοπώλη στη Μύκονο

Μαθαίνω ότι ο Στράτος Δρακούλης, ο διάσημος κρεοπώλης, ο οποίος έχει συνεργαστεί τελευταία με τον επιχειρηματία Δήμο Στασινόπουλο γνωστό από τα εστιατόρια Παπαϊωάννου, Giacomo, Freud Oriental, Kiku και άλλα, επιστρέφει στη Μύκονο. Ο Δρακούλης που έγινε γνωστός από τα κρεοπωλεία του στη Βούλα και στη Νέα Σμύρνη παλαιότερα, ήρθε σε ρήξη με τους προηγούμενους συνεταίρους του, Λιβανέζους επιχειρηματίες, οι οποίοι κράτησαν το εργοστάσιο που είχε δημιουργήσει η εταιρεία Δρακούλης στο Κορωπί και «έδιωξαν» τον Δρακούλη, ενώ κράτησαν και το κρεοπωλείο που είχε στη Βρύση Μυκόνου. Το νέο βήμα Δρακούλη – Στασινόπουλου στο νησί βρίσκεται πίσω από τη νεοσύστατη εταιρεία Drakoulis Butcheries με έδρα τη Λαγκάδα Μυκόνου που ταυτόχρονα σηματοδοτεί την επιστροφή του concept «Drakoulis» στο νησί.

Related Articles

Η McLaren στην εποχή του εξηλεκτρισμού!

cars

Πώς θα κινηθούν σήμερα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Bury

Hyundai – Ετοιμάζει νέο εργοστάσιο αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα και μπαταρίες

cars

Τέλη Κυκλοφορίας 2023: Λήγει η προθεσμία πληρωμής και έρχονται «τσουχτερά» πρόστιμα

cars

Η Volvo λέει ότι ο σχεδιασμός θα πρέπει να αλλάξει για ένα ηλεκτρικό μέλλον.

cars

Giulia GTA. Δοκιμή από γνώστες…

cars

Απόστολος Γκλέτσος: Αντί να πάω στην Επίδαυρο, πήγα κι έκανα σίριαλ γιατί είχα ανάγκη τα λεφτά

Bury

Fiat 500 Electric 3+1. Μία πόρτα κάνει την διαφορά!

cars

Cupra– μία μικρή γεύση από το Tavascan

cars