CARSNEWS
F1 & RACES

Η μέρα της μαρμότας (+video)

Ήλθε, είδε και κατέκτησε ο Μαξ Φερστάπεν στο Σακχίρ. Και μάλιστα με χαρακτηριστική άνεση. Την Παρασκευή ο Λεκλέρ μπορεί να ήταν σε θέση να τον προβληματίσει για την pole. Ωστόσο εκείνη κατέληξε και πάλι στον συνήθη ύποπτο.

Αρκετοί ήλπιζαν ότι στον αγώνα η Ferrari θα μπορούσε να κρατήσει επαφή με την Red Bull. Όμως, το 1-2 για την αυστριακή ομάδα ήρθε, μάλλον, εύκολα. Οι RB20 -και ιδίως εκείνη του Φερστάπεν- έκαναν επίδειξη δύναμης από την αρχή μέχρι το τέλος. Στο τελευταίο stint, μάλιστα, έβαλαν -όπως και πέρυσι- τη μαλακή γόμα όταν όλοι οι υπόλοιποι αγκομαχούσαν με την σκληρή.

Ο Φερστάπεν πήρε πρώτος, για 55η φορά, την καρό σημαία, σημείωσε τον ταχύτερο γύρο και κράτησε την πρωτοπορία σε όλη τη διάρκεια του αγώνα. Ένα εμφατικό grand slam για τον Ολλανδό, το πέμπτο της καριέρας του.

Σας μοιάζουν γνώριμα όλα τα παραπάνω; Όχι άδικα. Έπειτα από εκείνο το καλοκαιρινό διάλειμμα του 2022, η Red Bull και ο Φερστάπεν έχουν ξεφύγει από όλους τους υπόλοιπους. Πέρεζ συμπεριλαμβανομένου. Οπότε προκύπτει το ερώτημα: Θα εξακολουθήσουμε να ζούμε την «ημέρα της μαρμότας» και φέτος ή υπάρχει κάποιο φως στο τούνελ;

Η αλήθεια είναι ότι ο αγώνας του Μπαχρέιν έδωσε κάποια αισιόδοξα μηνύματα. Για παράδειγμα το τρίτο αυτοκίνητο (η SF-24 του Σάινθ) τερμάτισε 24 δευτερόλεπτα πίσω από το νικητήριο. Πέρυσι ο τρίτος Αλόνσο απείχε 38 δευτερόλεπτα από τον Φερστάπεν.

Φυσικά, ο Ολλανδός δεν πίεζε ιδιαίτερα από ένα σημείο και μετά. Εάν ήθελε θα μπορούσε να ανοίξει πολύ περισσότερο τη διαφορά από την Ferrari η οποία ταλανιζόταν από την ελλιπή ψύξη των εμπρός φρένων. Το ζήτημα αυτό ήταν ακόμη πιο εμφανές στην SF-24 του Λεκλέρ, με τον Μονεγάσκο να έχει δύο πολύ άσχημα πρώτα stints.

«Δεν αφήσαμε αρκετό περιθώριο στην ψύξη των εμπρός φρένων. Όποτε ακολουθούσαμε άλλα μονοθέσια αμέσως είχαμε δονήσεις από αυτά και ανισορροπία στο φρενάρισμα» δήλωσε ο Σάινθ μετά τον τερματισμό.

Προβλήματα, όμως, είχε και η Mercedes του Ράσελ. Υπερθέρμανση της PU οδήγησε σε προβληματική λειτουργία της μπαταρίας και κόστιζε πολύ χρόνο στον Βρετανό. Σε περίπτωση που η Ferrari και η Mercedes καταφέρουν να βγάλουν ένα τριήμερο απροβλημάτιστα, ίσως η εικόνα να είναι διαφορετική.

Επιπλέον παίζει ρόλο και η φύση του σιρκουί. Το Μπαχρέιν ήταν και πέρυσι μία από τις πίστες στις οποίες το πλεονέκτημα της Red Bull υπερτονίστηκε. Σε άλλους αγώνες οι διαφορές δεν ήταν τόσο μεγάλες. Θα πρέπει να περιμένουμε, λοιπόν, μερικούς αγώνες ακόμη για να δούμε εάν η ιστορία του φετινού πρωταθλήματος θα είναι διαφορετική από εκείνη του περσινού.

Όπως και να έχει το πράγμα, όμως, ένα είναι βέβαιο. Η Ferrari -η οποία πρόβαλλε στο Μπαχρέιν ως η δεύτερη δύναμη- θα πρέπει να κάνει μία ανάκαμψη σαν την περσινή της McLaren για να μπορέσει να διεκδικεί νίκες τακτικά από τον Φερστάπεν. Μέχρι τότε ο Ολλανδός θα συνεχίσει, απλά, να μεγαλώνει την συλλογή του από τρόπαια.

Related Articles

Το νέο μονοθέσιο της πρωταθλήτριας Mercedes

cars

Παρουσιάστηκε η νέα και εντυπωσιακή FW46 της Williams (vid)

cars

Formula 1: Ο χορός των δισ., ο μύθος Φερστάπεν και το… 2025 που όλοι περιμένουν!

cars

F1 GP 70ης Επετείου: Pole position για τον Bottas!

cars

Grand Prix Μπαχρέιν: Πήρε την pole ο Φερστάπεν

cars

Είναι τελικά προς πώληση η F1;

cars

Bottas explains ‘sudden change’ of race engineer in Miami

cars

How F1 tracks are designed and the work that goes into them

cars

DHL’s biofuel trucks reduce Formula 1’s carbon emissions

cars