CARSNEWS
F1 & RACES

Ferrari: Μειώνεται το μπόνους ιστορικότητας

Το συγκεκριμένο μπόνους προβλέπεται εδώ και δεκαετίες για την Ferrari σε όλες τις προηγούμενες συμφωνίες ομόνοιας. Οι συμφωνίες αυτές καθορίζουν μεταξύ άλλων και τον τρόπο κατανομής των κερδών του σπορ στις ομάδες.

Αν και η επίσημη F1 δεν ανακοινώνει ποτέ τις λεπτομέρειες των συμφωνιών αυτών, κάποιες γενικές αρχές τους διαρρέουν στον διεθνή τύπο. Για παράδειγμα η παρούσα συμφωνία ομόνοιας τέθηκε σε ισχύ το 2021 και θα έχει διάρκεια μέχρι και το 2025. Προβλέπει ότι οι ομάδες θα διαμοιράζονται το 50% των κερδών της F1 μέχρι ενός ποσού. Πέραν του ποσού αυτού οι ομάδες εισπράττουν μικρότερο ποσοστό επί των κερδών.

Ο διαμοιρασμός των κερδών στις ομάδες γίνεται πρωτίστως με βάση την θέση κατάταξής τους στο πρωτάθλημα κάθε σεζόν. Έτσι, τα περισσότερα χρήματα πηγαίνουν στην πρωταθλήτρια ομάδα και το ποσό για κάθε επόμενη στην κατάταξη μειώνεται κατά τι.

Ωστόσο υπάρχει και το διαβόητο μπόνους ιστορικότητας της Ferrari. Αυτό φημολογείται ότι κατευθύνει το 5% του συνολικού ποσού που πρόκειται να διαμοιραστεί στις ομάδες προς το Μαρανέλο.

Το ποσοστό αυτό ισχύει εάν το prize fund δεν ξεπεράσει τα 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια. Εάν το ποσό για τις ομάδες ξεπεράσει το παραπάνω ποσό, τότε το ποσοστό της Ferrari επί αυτού αυξάνεται, αγγίζοντας μέχρι και το 10% εάν το συνολικό ποσό φτάσει τα 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια.

Παραδόσεις

Με την F1 να τζιράρει πλέον των 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2023, είναι πολύ πιθανό το prize fund για τις ομάδες να αγγίξει ή και να ξεπεράσει τα 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια πολύ σύντομα.

Έτσι οι τελευταίες πληροφορίες κάνουν λόγο για αλλαγή στο μπόνους ιστορικότητας της Ferrari από το 2026. Συγκεκριμένα η Ferrari θα εξακολουθήσει να το λαμβάνει. Ωστόσο εκείνο θα παραμείνει στο 5% ανεξαρτήτως του ύψους που θα έχει το prize fund κάθε χρόνο.

Η συγκεκριμένη πρόβλεψη στις συμφωνίες ομόνοιας έχει, διαχρονικά, προκαλέσει πολλές συζητήσεις για το κατά πόσον είναι δίκαιη. Πολλοί θεωρούν ότι πρόκειται για μία εξόφθαλμη διαστρέβλωση του οικονομικού ευ αγωνίζεσθαι.

Άλλοι ωστόσο -μεταξύ των οποίων και πολλά αφεντικά άλλων ομάδων- αναγνωρίζουν την ιδιαίτερη σημασία που έχει η Ferrari για την F1. Η Scuderia είναι η μόνη που έχει συμμετάσχει σε όλα τα πρωταθλήματα και εκείνη με τους περισσότερους και πιο αφοσιωμένους οπαδούς. Μερικές παραδόσεις, λοιπόν, δεν πρόκειται να χαθούν. Ίσως μόνο να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα.

Related Articles

F1 2026: Η νέα εποχή

cars

Andretti’s F1 bid given FIA green light as new team one step closer to joining championship

cars

Σάινθ και Ferrari έμειναν στην κορυφή, παραμένουν οι μπελάδες για τη Red Bull στο GP Σιγκαπούρης

cars

Formula 1: Η Red Bull «κερδίζει» έδαφος το 2024, ο μεγάλος αντίπαλος χάνει πραγματικά έδαφος

cars

Formula 1: Νίκη με άγχος για τον Φερστάπεν στην Ίμολα

cars

Η Aston Martin ξεκαθάρισε το μέλλον του Στρολ στην ομάδα

cars

F1 GP Καναδά: Πρώτος ο Νόρις στο FP1

Bury

Εχασε τη νίκη ο Ράσελ

Bury

Ενδέκατος ίσον τελευταίος!

cars