Οι κατασκευαστές ακόμα προσπαθούν να βρούνε τα πατήματα τους στην νέα εποχή του εξηλεκτρισμού και αυτό σημαίνει ότι θα απολαύσουμε πειραματισμούς ώστε να διαπιστώσουν τι είναι εφικτό και τι είναι εμπορεύσιμο. Γιατί δεν έχει ιδιαίτερη σημασία τι μπορεί να κάνει κάποια φίρμα αν δεν το αγοράσει ο κόσμος. Έτσι, οι τελευταίοι ψίθυροι από το στρατόπεδο της Renault λένε ότι η γαλλική φίρμα σκέφτεται να αντικαταστήσει, έστω και έμμεσα, το Clio RS με ένα αμιγώς ηλεκτρικό, “καυτό” hatchback που μπορεί να πάρει τη μορφή του ZOE RS.
Η Renault Sport έχει ήδη “παίξει” με αυτή την ιδέα έχοντας παρουσιάσει πριν από κάποια χρόνια το ZOE e-sport Concept – μία εκρηκτική έκδοση του ηλεκτρικού μοντέλου της με δύο ηλεκτροκινητήρες συνολικής απόδοσης 460 ίππων και 640 Nm ροπής, προκλητική εμφάνιση, ανάρτηση της Ohlins και αναβαθμισμένο σύστημα πέδησης! Φυσικά, μία ενδεχομένη έκδοση παραγωγής δεν θα είναι τόσο ακραία (γιατί θα ήταν εξωφρενικά ακριβή) αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει άπλετος χώρος ανάμεσα στο standard ZOE των 135 ίππων και το extreme “e-sport”. Όπως ανέφερε και ο αντιπρόεδρος προϊοντικού σχεδιασμού της Renault, Ali Kasai:
“Πρέπει να συμβαδίζουμε με τις τρέχουσες τάσεις. Πρέπει να εφεύρουμε το μέλλον των σπορ αυτοκινήτων. Αυτός είναι ο ρόλος της Renault Sport, να είναι πρωτοποριακή.
Το ZOE, εκείνο το πρωτότυπο, είναι ακριβώς αυτό που σκεφτόμασταν και σκεφτόμαστε ακόμα. Εκείνο το αυτοκίνητο εκτιμήθηκε από πολύ κόσμο, το αγάπησαν και ήθελαν να το αγοράσουν, αν κρίνουμε από το feedback που έχουμε.“
Το πρόβλημα που θα αντιμετωπίσει όπως προσπαθήσει να κάνει ένα αμιγώς ηλεκτρικό σπορ μοντέλο, συμπεριλαμβανομένης της Renault (Sport), είναι να βρει την χρυσή τομή ανάμεσα στις επιδόσεις, την αυτονομία και την τιμή. Από την άλλη, οι εταιρίες θα πρέπει να βρούνε λύση στο συγκεκριμένο πρόβλημα γιατί οι ολοένα και πιο αυστηροί κανονισμοί εκπομπών ρύπων θα κάνουν μοντέλα όπως το Clio RS με τον “συμβατικό” κινητήρα του, ασύμφορα. Για να δούμε τι μας επιφυλάσσει η κατηγορία αυτή, με την Renault να κλείνει το μάτι στον εξηλεκτρισμό, όπως φημολογείται πως κάνει και η Peugeot.