CARSNEWS
F1 & RACES

H τελευταία μάχη της F1 από πλευράς ελαστικών

Κλείνει την προσεχή Κυριακή 1 Δεκεμβρίου η αυλαία του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος Formula 1.

Για το 21ο και τελευταίο Grand Prix της χρονιάς η Pirelli επέλεξε τον πιο μαλακό συνδυασμό γομών της γκάμας: C3 ως λευκή/σκληρή, C4 ως κίτρινη/μέση και C5 ως κόκκινη/μαλακή. Αυτές, αναμένεται να ταιριάξουν καλά με τη λεία επιφάνεια στην πίστα της Yas Marina, παρέχοντας το βέλτιστο συμβιβασμό μεταξύ απόδοσης και πρόσφυσης. Όλα αυτά, στον μοναδικό αγώνα της σεζόν που ξεκινά υπό το φως του ήλιου και ολοκληρώνεται υπό το φως των προβολέων!

ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤΟ CAR: Αποκλειστική συνέντευξη του επικεφαλής F1 της Pirelli, Mario Isola!

Χαρακτηριστικά πίστας


Η Yas Marina βρίσκεται στο μέσο όρο της σεζόν όσον αφορά στην τραχύτητα. Έχει λεία άσφαλτο και ένα καλά ισορροπημένο μείγμα στροφών. Απαιτεί ελκτική πρόσφυση και σταθερότητα στο φρενάρισμα ενώ τα πλευρικά φορτία είναι μικρά. Παραδοσιακά στο Grand Prix του Άμπου Ντάμπι βλέπουμε στρατηγική μιας αλλαγής ελαστικών, καθώς αυτά παρουσιάζουν χαμηλή φθορά και πτώση απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης. Όλα δείχνουν ότι αυτό θα γίνει και φέτος.

Η πιο σκληρή επιλογή γόμας είναι ένα επίπεδο σκληρότερη από την αντίστοιχη περσινή, όπου είχαν επιλεγεί η πολύ μαλακή, η πάρα πολύ μαλακή και η εξαιρετικά μαλακή γόμα. Πέρυσι ο Lewis Hamilton κέρδισε στον αγώνα, αλλάζοντας από πάρα πολύ μαλακή σε πολύ μαλακή γόμα, σχετικά νωρίς, υπό καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας.

Καθώς το Grand Prix εξελίσσεται βράδυ, η θερμοκρασία οδοστρώματος μειώνεται δραστικά κατά τη διάρκειά του. Τα μονοθέσια ελαφρώνουν από καύσιμο, αυτό βοηθά τα ελαστικά να αντέξουν περισσότερο. Επίσης η πρώτη (FP1) και η τρίτη (FP3) περίοδος ελεύθερων δοκιμών δεν είναι αντιπροσωπευτικές γιατί γίνονται νωρίς το απόγευμα.

Ο Mario Isola, επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli, είπε σχετικά: «Με το Άμπου Ντάμπι φτάνουμε στο τέλος μιας ακόμη πολύ μεγάλης περιόδου. Η δουλειά για μας όμως, θα συνεχιστεί και μετά το Grand Prix, με μια σειρά δοκιμών εξέλιξης για τη Formula 1 και τη Formula 2, χρησιμοποιώντας ελαστικά 13 ιντσών αλλά και 18 ιντσών. Συνολικά πήραμε μαζί μας στο Άμπου Ντάμπι 4500 ελαστικά για αγώνα και δοκιμές: Διπλάσια ποσότητα απ’ ότι συνήθως. Το επίσημο τεστ δυο ημερών της F1 μετά τον αγώνα, είναι ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς δίνει στις ομάδες την ευκαιρία να συγκρίνουν τα ελαστικά του 2019 με τα ελαστικά του 2020 σε αντιπροσωπευτικές συνθήκες και να προσαρμόσουν κατάλληλα τα μονοθέσια τους για πρώτη φορά. Πριν απ’ αυτό όμως, έχουμε ένα τελευταίο grand prix να ολοκληρώσουμε. Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να σπάσει πάλι το ρεκόρ γύρου κατά την διάρκεια του τριημέρου καθώς οι ομάδες έχουν φτάσει στο μέγιστο της γνώσης τους όσον αφορά στα ελαστικά του 2019».

Μιλώντας για ελαστικά με τον επικεφαλής αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli, Mario Isola

Διαβάστε επίσης:

Το F1 Vlog του Grand Prix Βραζιλίας

Οι γυναίκες στην F1

Έχει δρόμο ακόμα μπροστά του ο Schumacher

Related Articles

Exclusive: F1 to discuss new points structure

Bury

Δεν προχωράει η ιδέα των διήμερων Grand Prix

cars

Ricciardo’s broken hand ‘a lot worse than it first seemed’

cars

Όταν η Red Bull είχε «διώξει» τον Perez…

cars

Formula 1: Ιστορική νίκη Φερστάπεν στη Μόντσα (βίντεο)

cars

F1: Ποιοι είναι οι «πρωταθλητές» στις ποινές;

cars

Οι πρώτοι γύροι του Sainz με τη Ferrari (video)

cars

Formula 1: Αυτό είναι το grid του Sprint της Κίνας

Bury

F1: Ο νέος κινητήρας της Ferrari πήρε μπρος (video)

cars