Υπήρχε μία εποχή που τα hot hatchbacks δεν πρόσφεραν 300 ή ακόμα και 400 ίππους. Μία πιο απλή εποχή χωρίς αυτόνομη οδήγηση, χωρίς πολλά συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης και χωρίς… εξηλεκτρισμό. Βασικά, για ποιον εξηλεκτρισμό μιλάμε; Πίσω στην μακρινή δεκαετία του ’90, δεν υπήρχε ούτε καν το downsizing. Δεν ανησυχούσαμε για τους ρύπους ή για οικονομία καυσίμου. Εκείνη την εποχή, “μεσουρανούσε” η E36 3 Series και για τους τυχερούς που μπορούσαν να την αποκτήσουν και να την οδηγήσουν όπως αρμόζει σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο, η M3.
Κάπου στα μέσα της δεκαετίας του ’90 λοιπόν, οι μηχανικοί της BMW είχαν μία φαεινή ιδέα: τι θα γινόταν αν τοποθετούσαμε τον S50 εξακύλινδρο εν σειρά, ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα της E36 M3, στην 3 Series Compact; Η συγκεκριμένη έκδοση είχε έρθει αργότερα στον κύκλο ζωής της E36 και ενώ ήταν περί τα 23 εκατοστά μικρότερη σε μήκος, διατηρούσε το ίδιο μεταξόνιο. Η μείωση στο μήκος, έφερε και την ανάλογη μείωση στο βάρος βέβαια, οπότε ως πλατφόρμα φάνταζε ιδανική για ένα σκληροπυρηνικό “hatchback” με περισσότερους από 300 ίππους.
Οι μηχανικοί της M GmbH λοιπόν, προχώρησαν με το έργο της τοποθέτησης του εξακύλινδρου βενζινοκινητήρα κάτω από το καπό της 3 Series Compact καθώς και όλων εκείνων των αναβαθμίσεων που ήδη διέθετε η M3. Το τελικό αποτέλεσμα είναι μία M3 Compact που διαθέτει τους ίδιους 321 ίππους με την αντίστοιχη sedan αλλά 150 κιλά λιγότερα, με την πλειοψηφία τους να έχουν αφαιρεθεί από το πίσω μέρος. Κατά συνέπεια, η M3 Compact ήταν ταχύτατη, ταχύτερη ακόμα και από την M3 sedan, αλλά ο χειρισμός της απαιτούσε έμπειρα χέρια και ενδεχομένως γι’ αυτόν τον λόγο, η γερμανική εταιρία αποφάσισε να μην περάσει ποτέ στην παραγωγή αυτό το πρωτότυπο. Ίσως να μην ήθελε να κλέψει την παράσταση από την εμβληματική M3. Ποιος ξέρει; Το μόνο σίγουρο είναι ότι η BMW κράτησε το μοναδικό (;) πρωτότυπο και το θυμάται 25 χρόνια μετά για να μας δείξει τι θα μπορούσε να είχε γίνει.
The post Η BMW θυμάται την E36 M3 Compact. first appeared on Εν Κινήσει.
Follow @CarsnewsGr