CARSNEWS
F1 & RACES

F1 GP Μεξικού: Προεπισκόπηση

Μπορεί τα πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών να έχουν κριθεί στους δύο προηγούμενους αγώνες. Όμως τα τρία τελευταία GP της σεζόν εξακολουθούν να έχουν ενδιαφέρον.

Από τη μία υπάρχουν τα ανοιχτά ζητήματα ακόμη των δεύτερων θέσεων και στα δύο πρωταθλήματα. Στην βαθμολογία των οδηγών ο Charles Leclerc βρίσκεται μόλις δύο βαθμούς μπροστά από τον Sergio Perez. Ο Μεξικανός επιθυμεί μία μεγάλη εμφάνιση εντός έδρας και -γιατί όχι;- την πρώτη του νίκη στον αγώνα της πατρίδας του.

Φυσικά, ο Max Verstappen ήταν ανέκαθεν πανίσχυρος στο Mexico City. Ο Ολλανδός έχει κερδίσει τρεις φορές εκεί, περισσότερες φορές από οποιονδήποτε άλλον οδηγό στο παρόν grid. Ασφαλώς, ο Max θα επιθυμεί κι εκείνος διακαώς μία νίκη με την οποία θα σπάσει το ρεκόρ -σε απόλυτο αριθμό- των περισσότερων νικών ανά σεζόν.

Έπειτα, υπάρχει και το ζήτημα της δεύτερης θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Εάν η Ferrari κερδίσει την Κυριακή, τότε μάλλον εξασφαλίζεται έναντι της Mercedes μέχρι το τέλος της χρονιάς. Η Mercedes πρόκειται να χρησιμοποιήσει τη νέα εμπρός πτέρυγα της στο Μεξικό. Υπενθυμίζουμε ότι στο Austin δεν είχε χρησιμοποιηθεί υπό τον φόβο ενστάσεων για τη νομιμότητά της.

Τέλος, υπάρχει το θέμα με την ποινή που αναμένουμε να επιβληθεί στην Red Bull για την παραβίαση του ορίου μπάτζετ το 2021. Λογικά, αυτή θα ανακοινωθεί μετά τον αγώνα. Οπότε θα πρέπει να περιμένουμε συνέχεια του πολέμου δηλώσεων στο Μεξικό.

Χαρακτηριστικά σιρκουί

Το σιρκουί κατασκευάστηκε το 1959 μέσα στην έκταση του πάρκου Magdalena Mixhuca στο Μέξικο σίτυ. Φιλοξενούσε Grand Prix από το 1963 ως το 1970 και από το 1986 ως το 1992. Αναμορφώθηκε από τον Tilke και επέστρεψε στο καλεντάρι το 2015. Ήταν μια άμεση συνέπεια της υψηλότατης δημοτικότητας που απολαμβάνει στη χώρα του ο Sergio Perez αλλά και λόγω των αρκετών και υψηλού προφίλ Μεξικανών χορηγών που έχουν επενδύσει στο σπορ.

Η πίστα βρίσκεται σε υψόμετρο 2.229 μέτρων, μακράν το μεγαλύτερο από τις πίστες του πρωταθλήματος. Αυτό συνεπάγεται μικρότερη πυκνότητα ατμοσφαιρικού αέρα και κατά συνέπεια διαφοροποίηση των αεροδυναμικών στοιχείων που απαιτούνται από τα μονοθέσια. Η 4,304 χιλιομέτρων διαδρομή είναι από τις πιο επίπεδες στο πρόγραμμα καθώς μόλις 2,8 μέτρα χωρίζουν το υψηλότερο και το χαμηλότερο σημείο. Οι κύριες αλλαγές που έχει υποστεί κατά την ανακατασκευή της εντοπίζονται στην διαφοροποίηση των Esses και την αλλαγή της περίφημης τελευταίας στροφής Peraltada.

Από αυτήν την παραβολική κεκλιμένη στροφή έχει απομείνει μόλις το δεύτερο μισό καθώς το πρώτο έχει αντικατασταθεί από ένα αργό σύμπλεγμα που θυμίζει γήπεδο ποδοσφαίρου. Μία αναμφίβολα εντυπωσιακή εικόνα, στο βωμό της οποίας θυσιάστηκε ένα από τα πιο όμορφα σημεία σε σιρκουί παγκοσμίως.

Οι ζώνες DRS είναι δύο, με την πρώτη να βρίσκεται στην… ατελείωτη κυρίως ευθεία και την δεύτερη στην αμέσως επόμενη προσφέροντας καλές ευκαιρίες για προσπεράσματα. Το σημείο ανίχνευσης, όπως στην Ουγγαρία, είναι κοινό και βρίσκεται μέσα στο στάδιο λίγο πριν τη είσοδο της Peraltada. Ο αγώνας ολοκληρώνεται έπειτα από 71 γύρους.

Ελαστικά

Η Pirelli φέρνει στο Μεξικό τις ίδιες γόμες που έφερε και στο Austin. Έτσι, οι C2, C3 και C4 θα έχουν τους ρόλους των hard, medium και soft αντίστοιχα. Όμως, η πίστα στο Mexico City θέτει μία πολύ διαφορετική πρόκληση από εκείνην στο Τέξας.

Η άσφαλτος είναι λεία και το οδόστρωμα χωρίς πολλές ανωμαλίες. Κατά συνέπεια το στοίχημα για τους μηχανικούς είναι η αποφυγή γλιστρημάτων στις αργές στροφές του σιρκουί. Αυτό το χαρακτηριστικό ίσως βοηθήσει την Ferrari έναντι των Red Bull και Mercedes. Η F1-75 μπορούσε από την αρχή της χρονιάς να παράγει πιο γρήγορα πρόσφυση στα ελαστικά της.

Καθώς η πίστα δεν χρησιμοποιείται πολύ συχνά, η πρόσφυση αναμένεται να αυξηθεί κατά την διάρκεια του τριημέρου σημαντικά. Λογικά, ο αγώνας θα βγει με ένα pit-stop. Όπως και στο Austin έτσι και στο Mexico City το FP2 θα είναι αφιερωμένο στην δοκιμή των Pirelli του 2023. Αυτή τη φορά θα δοκιμαστούν οι μαλακές γόμες της επόμενης χρονιάς.

Τηλεοπτική κάλυψη

Το τριήμερο θα καλυφθεί τηλεοπτικά από την ΕΡΤ αλλά και την Cosmote TV. Οι ώρες μετάδοσης κάθε περιόδου είναι:

  • Παρασκευή 28/10


    21:00: FP1
  • Σάββατο 29/10

    00:00: FP2


    20:00: FP3


    23:00: Κατατακτήριες δοκιμές
  • Κυριακή 30/10


    22:00: Αγώνας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

F1 GP ΗΠΑ: Ευχαριστούμε Didi ( video)

F1: Το χρήμα ή το ταλέντο κάνει τους πρωταθλητές;

Ricciardo: Θα βρω τον τρόπο!

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο carsnews  

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Έρχεται η νέα σεζόν του «Formula 1: Drive τo Survive»

cars

Τα αθλητικά στην TV – Αθλητικός Κόσμος / Αθλητικά Νέα / Ειδήσεις / Sport

cars

O Jos Verstappen θέλει τον Hulkenberg στη Red Bull

cars

Δεν αποκλείει την επιστροφή του στην F1 ο Φέτελ

cars

GP Μεξικού: Διαφορές… χιλιοστών στο FP1

cars

Marko (Red Bull): Πώς διέρρευσαν από τη FIA οι πληροφορίες για το όριο μπάτζετ;

cars

Φόρος τιμής στον σπουδαίο Bruce McLaren (video)

cars

Το F1 Vlog του GP 70ης Επετείου

cars

Formula 1: Πάτησε πίστα και η νέα Williams (video)

cars