CARSNEWS
MARKET

Το αντι-Evo της VW που δεν είδαμε ποτέ

Mitsubishi Lancer Evo, Subaru Impreza STI, Lancia Delta Integrale, Toyota Celica GT-Four. Τέσσερις θρύλοι, που διέδωσαν παγκοσμίως την αγάπη για τα rally replicas και δημιούργησαν μια από τις πιο αγαπημένες κατηγορίες τετράτροχων, στα χρονικά της αυτοκίνησης. Μια τετράδα, που θα μπορούσε να είναι πεντάδα και να περιλαμβάνει το εξής όνομα: VW Golf A59.

Στις αρχές της δεκαετίας του 90, όλοι ήθελαν να συμμετέχουν στο WRC. Οι αλλαγές των κανονισμών από Group B σε Group A μπορεί να έγιναν πρωτίστως για την αύξηση της ασφάλειας, αλλά ταυτόχρονα έκαναν πολύ πιο προσιτή την ανάμιξη περισσότερων εργοστασίων με το άθλημα. Εκείνο της VW ήταν από τους μεγαλύτερους ενδιαφερομένους, με τη VW Motorsport να ήθελε το Golf MK3 στις ειδικές διαδρομές του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Για να έπαιρνε έγκριση, βέβαια, θα έπρεπε να κατασκευάσει 2.500 κομμάτια για το δρόμο. Ο ασημί «σφίχτης» που βλέπουμε, θα ήταν αυτός που θα εξασφάλιζε την homologation – αν τελικά οι Γερμανοί δεν άλλαζαν γνώμη τελευταία στιγμή.

Το Golf «Rallye» (επίσημος κωδικός A59) κατασκευάστηκε το 1993 σε δυο αντίτυπα, προκειμένου να αναλυθεί στους υψηλά ιστάμενους της «ΦαουΒε» και να πειστούν για το «OK». Τη δημιουργία του ανέλαβε η αγωνιστική ομάδα Schmidt Motorsport, με απώτερο σκοπό την είσοδο της VW στο WRC για τη σεζόν του 1994. Το πολύ γυμνασμένο αμάξωμα αποτελείτο, στο μεγαλύτερο μέρος του, από ανθρακονήματα, τα πλαϊνά κρύσταλλα και το πίσω παρμπρίζ ήταν από πλαστικό (συνολικό βάρος 1.373 κιλά), οι 16άρες ζάντες της Speedline ταίριαζαν ιδανικά με τους φουσκωμένους θόλους, ενώ στο εσωτερικό συναντούσαμε ψηφιακό πίνακα οργάνων, roll cage και μπάκετ της Recaro.

Κάτω από την οπτική πανδαισία, είχαμε ακόμα μεγαλύτερο «πανηγύρι». Την κίνηση του A59 αναλάμβανε ένας αλουμινένιος 2.0λιτρος τετρακύλινδρος τούρμπο κινητήρας, με απόδοση 275 ίππων και 375 Nm ροπής, που τροφοδοτούσε όλους τους τροχούς μέσω συστήματος τετρακίνησης και 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου. Η AWD διάταξη του Golf «Rallye» διέθετε υδραυλικά ελεγχόμενο κεντρικό διαφορικό και μπλοκέ πίσω, με τις φήμες να τοποθετούν το 0-100 χλμ./ώρα στην περιοχή των 5,0 δλ. και την τελική να ανακοινώνεται στα 270 χλμ./ώρα!

Τελικά ούτε τα Evo/Impreza είδαν αντίπαλο εκ Γερμανίας, ούτε ο κόσμος τη VW στο WRC, στη χρυσή εποχή των 90’s. Την περίοδο εκείνη οι Γερμανοί επικέντρωναν τις προσπάθειές τους στην αναδιάρθρωση της φίρμας και την επέκταση του VW-Audi Group, συνεπώς δεν περίσσευαν κονδύλια για το μηχανοκίνητο αθλητισμό. Το «project WRC» μπήκε στην άκρη για 20 χρόνια, αλλά όταν ανασύρθηκε από τα σκονισμένα συρτάρια της VW μοίρασε σκόνη στους αντιπάλους. Το Polo R WRC έκανε ντεμπούτο το 2013 και μέχρι το 2016, όταν η VW αναγκάστηκε να αποσυρθεί λόγω των προστίμων του Dieselgate, «θέρισε» τα πάντα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, κατακτώντας 4 σερί χρονιές τους τίτλους σε Οδηγούς (με τον Sebastien Ogier) και Κατασκευαστές.

To Project A59 πήρε θέση στο μουσείο της εταιρίας, αλλά έδωσε κατευθύνσεις για το Golf Kit Car που συμμετείχε με αρκετή επιτυχία στην κατηγορία F2 (μπροστοκίνητα ατμοσφαιρικά 2.0λιτρα) του WRC, του ERC (Πανευρωπαϊκό), αλλά και σε δεκάδες εθνικά πρωταθλήματα.

Related Articles

Η Dacia κάνει χαβαλέ στη BMW για τα κρύα

cars

Το Fiat Panda ανταγωνίζεται τον «δίδυμο» εαυτό του

cars

Νέα μοντέλα Alfa Romeo Giulia και Stelvio

cars

Άμεση πρόσβαση σε πρωτοποριακές καινοτομίες από το BMW Startup Garage

cars

«Έμεινε» η Porsche σε έρευνα αξιοπιστίας

cars

WRC- Ράλι Φιλανδίας 2019: Όλα για τους Τάνακ και Toyota

cars

Το υβριδικό hypercar των… 1.198 αλόγων

cars

Οδηγούμε το Hyundai i30N fastback

cars

Πτώχευσε γερμανική μάρκα αυτοκινήτων

cars