CARSNEWS
MARKET

Έρχονται οι «πράσινες» δαγκάνες στα φρένα

Οι εξελίξεις «τρέχουν» σε όλα τα μέτωπα της αυτοκίνησης, εν πολλοίς λόγω της ηλεκτρικής μετάβασης. Τα EVs έχουν τις δικές τους απαιτήσεις, οδηγώντας στη δημιουργία εφαρμογών που ταιριάζουν και εκμεταλλεύονται καλύτερα τα χαρακτηριστικά τους. Τα φρένα δεν γίνεται να αποτελέσουν εξαίρεση, με την Continental να παρουσιάζει τις πρώτες «πράσινες» (και εκτός εισαγωγικών) δαγκάνες.

H γερμανική εταιρία εξελίσσει έναν νέο τύπο δισκόφρενου, με γνώμονα την εφαρμογή στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τη βέλτιστη συνεργασία του με τα συστήματα ανάκτησης ενέργειας. Η Green Caliper (κυριολεκτικά πράσινη δαγκάνα) είναι μικρότερη και ελαφρύτερη από μια τυπική δαγκάνα, διαθέτοντας λεπτότερα τακάκια και μεγαλύτερο άνοιγμα σιαγόνας, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερο κενό με το δισκόφρενο. Ο συνδυασμός αυτός έχει διπλό όφελος: αφενός μειώνει το ολικό βάρος της δαγκάνας, αφετέρου επιτρέπει την άμεση απομάκρυνσή της από το δίσκο όταν ο οδηγός αφήνει το πεντάλ. Μια προσέγγιση που ελαττώνει τις απώλειες, καθώς ελαχιστοποιείται η τριβή μεταξύ δαγκάνας και τακακίου όταν ο οδηγός δεν πατάει το φρένο.

Η μείωση αυτή του θερμικού φορτίου επιτρέπει την τοποθέτηση λεπτότερης δισκόπλακας, επιφέροντας ένα συνολικό όφελος του βάρους ανά τροχό που φτάνει μέχρι τα 5 κιλά.  Σύμφωνα με την Continental, το 80% των περιπτώσεων που απαιτούν μείωση της ταχύτητας σε ένα EV, καλύπτεται από την ανάκτηση ενέργειας. Κάτι που καθιστά τη χρήση φρένων με μικρότερο φορτίο τριβών και βάρος, διατηρώντας όμως την ίδια επιβραδυντική ικανότητα. Το πρόγραμμα MK C2 στο brake by wire σύστημα εξασφαλίζει την απαράλλαχτη αίσθηση στο πεντάλ, που σε πολλά ηλεκτρικά ποικίλει από σπογγώδης μέχρι μαλακή. Με άλλα λόγια, ο οδηγός δεν νιώθει σαν να φρενάρει με κάτι διαφορετικό, από ένα παραδοσιακό αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Η Continental υποστηρίζει πως η Green Caliper αυξάνει την αυτονομία, τόσο μέσω των χαμηλότερων τριβών όσο και της βέλτιστης λειτουργίας στην ανάκτηση ενέργειας. «Η αύξηση της απόδοσης είναι πρωταρχικός στόχος στη βελτιστοποίηση των ηλεκτρικών οχημάτων», εξηγεί ο Dominik Hiss, επικεφαλής του Product Center Friction Brakes στο τμήμα Hydraulic Brake Systems της γερμανικής φίρμας. «Όσο μικρότερη είναι η απώλεια ηλεκτρικής ενέργειας, τόσο μεγαλύτερη είναι η αυτονομία του οχήματος. Τα φρένα μπορούν να συμβάλουν σε αυτό, σε βαθμό που δεν έχει αξιοποιηθεί μέχρι σήμερα».

Related Articles

Με 620 ίππους & Drift Mode το Hyundai Ioniq 5 N!

cars

Το πιο «καθαρό» Astra όλων των εποχών έρχεται

cars

Το eVX δείχνει το πρώτο ηλεκτρικό Suzuki

cars

Το νέο έτος θα είναι ιδιαίτερα δύσκολο για τους εργαζόμενους στις αυτοκινητοβιομηχανίες

cars

O Χάμιλτον ακονίζει τα δόντια του για τον Μπότας

cars

To hypercar των 1.900 αλόγων που δεν θα οδηγήσεις ποτέ

cars

Αβέβαιο το μέλλον του VW Polo λόγω Euro 7

cars

Η Skoda στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι 2019 

cars

H Abarth γιόρτασε τα 70ά της γενέθλια με νίκη στο Ράλι Κορσικής

cars