CARSNEWS
MOTONEWS

Αλλαγή Ελαστικών: Όλα όσα πρέπει να προσέξουμε

Πολλοί οδηγοί θεωρούν πως τα φθαρμένα λάστιχα πρέπει να τα αλλάζουμε το φθινόπωρο με τα πρωτοβρόχια. Η αντίληψη αυτή είναι λανθασμένη. Δεν υπάρχει ιδανική εποχή για να αλλάξουμε τα λάστιχα του αυτοκινήτου ή της μοτοσυκλέτας μας. Όταν αυτά είναι φθαρμένα, πολυκαιρισμένα ή έχουν φθορές και σκισίματα, πρέπει να αντικατασταθούν άμεσα. Θα πρέπει όμως να προσέξουμε κάποια σημαντικά πράγματα όταν επιλέγουμε καινούρια λάστιχα.

Καταρχήν, τα νέα ελαστικά θα πρέπει να έχουν τις διαστάσεις και προδιαγραφές που προτείνει ο κατασκευαστής του οχήματος. Δεν μπορούμε να βάλουμε ότι πλάτος ή προφίλ (ύψος) θέλουμε, γιατί έτσι θα επηρεαστεί η συμπεριφορά του οχήματος, συνεπώς και η ασφάλεια στην οδήγηση – μαζί με οι επιδόσεις και η κατανάλωση καυσίμου.

Στην περίπτωση που θέλουμε να αλλάξουμε και ζάντες, με άλλες μεγαλύτερες για παράδειγμα, θα πρέπει να συμβουλευτούμε έναν ειδικό για την διάσταση ελαστικών που ταιριάζει στους νέους τροχούς.

Θα πρέπει επίσης τα καινούρια ελαστικά να έχουν το σωστό τύπο και τους δείκτες φορτίου και ταχύτητας που ταιριάζουν στο αυτοκίνητο ή τη μοτοσυκλέτα μας. Ένα σπορ ελαστικό π.χ. που ζεσταίνεται σε υψηλές ταχύτητες, δεν θα φτάνει εύκολα στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας του όταν το βάζουμε σε ένα μικρό 1.000άρι. Για ειδικές περιπτώσεις, όταν π.χ. το όχημα κινείται συχνά σε χιόνιπάγο ή σε χώμα και λάσπη, υπάρχουν αντίστοιχου τύπου ελαστικά που προσφέρουν καλύτερη συμπεριφορά σε αυτές τις ιδιαίτερες συνθήκες.

Επίσης σημαντικό, είναι να επιλέξουμε ένα ποιοτικό ελαστικό από επώνυμο κατασκευαστή. Αν τα οικονομικά μας δεν τον επιτρέπουν, υπάρχουν προσιτές εναλλακτικές από μικρότερες εταιρίες που είναι θυγατρικές των μεγάλων κατασκευαστών. Προσοχή γιατί στο εμπόριο κυκλοφορούν πολύ φτηνά αλλά κακής ποιότητας και απόδοσης ελαστικά που στη δύσκολη στιγμή απλά δεν θα μας προστατεύσουν.

Αποφεύγουμε επίσης τα μεταχειρισμένα ελαστικά, καθώς δεν ξέρουμε τι χρήση έχουν υποστεί. Ακόμη κι αν δεν φαίνονται φθαρμένα, μπορεί να είναι ταλαιπωρημένα και παραμορφωμένα σε κράσπεδα κλπ. Εξάλλου, και οικονομικά αν το δούμε, συνήθως είναι ασύμφορη η επιλογή τους, καθώς είναι δεδομένο πως σε 1-2 χρόνια θα θέλουν και αυτά αντικατάσταση, ενώ όλη αυτή τη διάρκεια δεν θα μας προσφέρουν τη μέγιστη ασφάλεια.

tyre tire change allagh elastko

Ένα καινούριο σετ ελαστικών σε ένα νορμάλ αυτοκίνητο δεν κοστίζει πάνω από 350-500 ευρώ, κόστος που αν το μοιράσουμε σε 5-6 έτη σωστής χρήσης, δεν είναι πολύ μεγάλο. Αντίθετα η ασφάλεια, η προσωπική μας αλλά και των δικών μας ανθρώπων, είναι ανεκτίμητη. Να θυμάστε ότι, ακόμη και σε ένα πολύ μικρό ατύχημα που προκλήθηκε επειδή το αυτοκίνητό μας δεν φρέναρε έγκαιρα, η ζημιά που θα προκύψει θα είναι σίγουρα αρκετά πιο ακριβή από το κόστος αντικατάστασης των ελαστικών.

Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Related Articles

Τι είπαν οι οδηγοί της Ducati για το ντεμπούτο του Marc Marquez με την Ducati: “Περιμέναμε να είναι γρήγορος”

cars

Best Moto: Το βραβείο της CFMOTO

cars

Μια αριστουργηματικά «πειραγμένη» Harley για πίστα

cars

Φέτος η Honda γιορτάζει τα 75 της και συνεχίζει χωρίς δημιουργικό “ταβάνι”

cars

Κορυδαλλός: Εμπρησμό μοτοσυκλέτας από οπαδούς καταγγέλει 18χρονος

cars

Νεκρός οδηγός δίκυκλης μηχανής σε τροχαίο στην Παναγούλα Ζακύνθου

cars

Δίπλωμα οδήγησης σε 17άρηδες, κάμερες και τσουχτερά πρόστιμα για παραβάσεις

cars

VIDEO: Ηλεκτρική μοτοσυκλέτα αγγίζει τα 456 χλμ τελική

cars

Πατήσια: Οδηγός μοτοσυκλέτας ξυλοκόπησε άγρια αστυνομικό ύστερα από καβγά

cars