CARSNEWS
MOTONEWS

Φέτος η Honda γιορτάζει τα 75 της και συνεχίζει χωρίς δημιουργικό “ταβάνι”

Μια εταιρεία όπως η Honda, με τόσο νεανική προσέγγιση και ιδιαίτερη φρεσκάδα στο θέμα της αυτοκίνησης, με τις κορυφαίες τεχνολογίες και τη μηχανολογική ωριμότητα που την κρατούν στην κορυφή, είναι δύσκολο να πιστέψει κανείς πως είναι 75 χρόνια “στο κουρμπέτι”.

Η αρχή της ιστορίας για τη Honda με τις τεράστιες επιτυχίες σε εμπορικό επίπεδο και όχι μόνο, γράφτηκε στις 24 Σεπτεμβρίου του 1948. Από τότε μέχρι και τώρα, η Honda έχει γίνει παγκοσμίως γνωστή για τη συνεχή βελτίωση, την καινοτομία και την προσήλωσή της στον ανώτερο σκοπό που είχε να κάνει με την προσφορά της καλύτερης δυνατής λύσης για την κινητικότητα.

75º Aniversario
75º Aniversario HONDA

Χωρίς ενδεχομένως να το αντιλαμβάνονται τη στιγμή εκείνη, στις 24 Σεπτεμβρίου του 1948, οι 34 εργαζόμενοι της Honda Motor Company έγραψαν ιστορία στον τομέα της κινητικότητας. Λίγους μήνες αργότερα, μετά την κυκλοφορία της Dream D-Type, της πρώτης μοτοσυκλέτας που κατασκεύασε η εταιρεία, ο Σοϊχίρο Χόντα συνάντησε τον ιδανικό συνεργάτη στο πρόσωπο του Τάκιο Φουτζισάβα.

Ο Φουτζισάβα έγινε Διευθύνων Σύμβουλος και μετά από μερικούς μήνες, η εταιρεία αύξησε για πρώτη φορά το κεφάλαιά της, παρά τη δύσκολη οικονομική κατάσταση που βίωνε η μεταπολεμική Ιαπωνία. Το ένα τέταρτο της νέας επένδυσης προήλθε από τον ίδιο τον Φουτζισάβα, ο οποίος εύλογα θεωρήθηκε συνιδρυτής της Honda. Η συνεργασία επισφραγίστηκε με ένα κοινό όραμα: Να γίνει η Honda ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μοτοσυκλετών στον κόσμο.

 75º Aniversario
75º Aniversario HONDA

Το Cub F-Type ήταν ένα ποδήλατο με δίχρονο βοηθητικό κινητήρα 50 κ.εκ. Σήμα κατατεθέν ήταν «ένας κόκκινος κινητήρας με λευκό ρεζερβουάρ καυσίμου». Η φρέσκια και κομψή αισθητική του ταίριαζε γάντι στην πλειοψηφία του ιαπωνικού κοινού. Σχεδιάζοντας την εμπορική στρατηγική του, ο Φουτζισάβα συνειδητοποίησε ότι υπήρχε ένα ισχυρό δίκτυο διανομής.

Ένα δίκτυο που οι υπόλοιποι κατασκευαστές μοτοσυκλετών δεν είχαν αξιοποιήσει μέχρι τότε: τα καταστήματα ποδηλάτων. Ήρθε σε επαφή με πάνω από 50.000 καταστήματα ποδηλάτων σε όλη τη χώρα μέσω ταχυδρομείου. Ο Φουτζισάβα σχεδίασε το διαφημιστικό φυλλάδιο και οι προσπάθειές του απέδωσαν καρπούς. Με μια γυναίκα να φιγουράρει στο τιμόνι, το Cub F-Type προωθήθηκε ως ένα ποδήλατο που μπορούσαν να οδηγήσουν άνδρες και γυναίκες.

Το μοντέλο πωλήθηκε σε περισσότερα από 15.000 καταστήματα ποδηλάτων και χρησιμοποιήθηκε ευρέως σε ολόκληρη την Ιαπωνία. Το 1949, η δίχρονη Honda Dream D Type των 98 κ.εκ. ήταν η πρώτη μοτοσυκλέτα μαζικής παραγωγής και υπήρξε προπομπός της μελλοντικής τεχνολογικής εξέλιξης της Honda: ενσωμάτωνε προηγμένα χαρακτηριστικά σε ένα στιβαρό πλαίσιο, με ημιαυτόματη μετάδοση χωρίς συμπλέκτη.

Επίσης, η σχεδίαση και το μπορντό χρώμα αναδείκνυαν τη μοναδικότητά της, καθώς το μαύρο κυριαρχούσε σε όλες τις μοτοσυκλέτες εκείνη την εποχή. Με την Dream D Type, η Honda έθεσε τις βάσεις για το μέλλον της μάρκας. Δέκα χρόνια αργότερα, το αρχικό όνειρο έγινε πραγματικότητα. Παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισαν για κάποιο χρονικό διάστημα, οι ιδρυτές της Honda δεν έχασαν ποτέ την πίστη τους.

75º Aniversario
75º Aniversario HONDA

Πράγματι, με το ξέσπασμα του πολέμου της Κορέας (1950-1953), οι παραγγελίες για κινητήρες εκτοξεύτηκαν στα ύψη. Η επιτυχία ήρθε μαζί με το θρυλικό Super Cub C100, που παρουσιάστηκε τον Αύγουστο του 1958. Το Super Cub C100 συνεχίζει να κατασκευάζεται αδιάλειπτα από τότε και είναι το μηχανοκίνητο δίκυκλο με τη μεγαλύτερη παραγωγή στην ιστορία.

Το διαφημιστικό σλόγκαν “Γνωρίζεις τους ωραιότερους ανθρώπους πάνω σε μία Honda”, άλλαξε για πάντα τη νοοτροπία και την αντίληψη του κόσμου για τις μοτοσυκλέτες. Για πρώτη φορά, η Honda καθιέρωσε στη συνείδηση του κόσμου τη μοτοσυκλέτα ως ένα πρακτικό, καθαρό, άνετο, κοινωνικά αποδεκτό, καθημερινό μέσο μεταφοράς. Αυτό αποτέλεσε σημείο καμπής για τη Honda.

Καθώς επίσης και για ολόκληρη τη βιομηχανία και την αστική κινητικότητα, εισάγοντας ταυτόχρονα ένα βασικό στρατηγικό δόγμα για τη μάρκα: το παγκόσμιο όραμα. Η παγκόσμια πλέον οπτική μετουσιώνεται σε ισχυρή δέσμευση για την προσφορά προϊόντων υψηλής ποιότητας σε τιμές για όλες τις τσέπες και όλες τις ανάγκες μετακίνησης των πελατών ανά τον κόσμο.

Έναν χρόνο αργότερα, το 1959, με εξασφαλισμένη πλέον την επιτυχία του Super Cub, οι επεκτατικές φιλοδοξίες της Honda την οδήγησαν στις ΗΠΑ και συγκεκριμένα στην ακτή της Καλιφόρνια όπου ίδρυσε την American Honda Motor Co. Inc. στο Λος Άντζελες. “Το μαχητικό πνεύμα που πηγάζει από μέσα μου δεν μου επιτρέπει πλέον να στρέφω αλλού το βλέμμα. Πήρα την απόφαση του χρόνου να τρέξω στο ΤΤ”, τον πιο διάσημο διεθνή αγώνα όπου ο Honda σχεδίαζε να αναμετρηθεί με τους κορυφαίους κατασκευαστές της εποχής.

75º Aniversario
75º Aniversario HONDA

Το 1954, ο Σοϊχίρο το όνειρό του με την ομάδα του δηλώνοντας ξεκάθαρα τις προθέσεις του. Πέντε χρόνια χρειάστηκαν για την υλοποίηση του προγράμματος. Έτσι, το 1959, στην πρώτη εμφάνιση της Honda στο διάσημο ΤΤ, οι αναβάτες της Honda τερμάτισαν στην 6η, 7η, 8η και 10η θέση με την Honda RC142. Αυτά τα αποτελέσματα χάρισαν στη Honda τον Τίτλο του Κατασκευαστή.

Όμως, τα φιλόδοξα σχέδια του Σοϊχίρο Χόντα συμπυκνώνονταν σε έναν και μοναδικό στόχο: τη νίκη. Αυτός ο πρώτος αγώνας ήταν το πρώτο βήμα στον δρόμο προς την επιτυχία. Μόλις δύο χρόνια αργότερα, το 1961, η Honda απέσπασε τους δύο πρώτους διεθνείς τίτλους της στις κατηγορίες 125cc και 250cc. Από τότε, η Honda αγωνίζεται στο υψηλότερο, παγκόσμιο αγωνιστικό επίπεδο σε δύο τροχούς.

Το 1958 η Honda αποφάσισε να κατασκευάσει αυτοκίνητα. Η νέα δεκαετία προσέφερε στη Honda την ευκαιρία να μπει στο κλαμπ των επιτυχημένων κατασκευαστών της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Η ανάπτυξη των πρώτων πρωτοτύπων βρισκόταν σε πλήρη εξέλιξη όταν το 1961, το Υπουργείο Διεθνούς Εμπορίου και Βιομηχανίας της Ιαπωνίας (MITI) εισήγαγε ένα σχέδιο νόμου.

Το σχέδιο αυτό, για την προώθηση συγκεκριμένων βιομηχανιών στις οποίες συμπεριλαμβανόταν και η αυτοκινητοβιομηχανία, θα απέτρεπε την είσοδο νέων κατασκευαστών στην εγχώρια αγορά. Για να μην επηρεαστεί η δραστηριότητά της από την εφαρμογή του εν λόγω νόμου, η Honda κατασκεύασε τα μίνι σπορ αυτοκίνητα S360 και S500 και το μίνι φορτηγό T360, τα οποία παρουσιάστηκαν στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο το 1962.

75º Aniversario
75º Aniversario HONDA

Τελικά, ο νόμος MITI δεν εγκρίθηκε ποτέ, αλλά η Honda είχε ήδη κάνει ένα νέο βήμα και είχε εμπλακεί πλήρως στην παραγωγή αυτοκινήτων. Ακολούθησε μια σειρά επιτυχιών, στο πλαίσιο των οποίων εντάσσεται και η δημιουργία της πίστας δοκιμών, που επίσημα ονομάζεται Suzuka International Racing Course και κατασκευάστηκε το 1962.

Από τότε και μέχρι σήμερα, το όραμα του ιδρυτή της Honda, ήταν σε κάθε περίπτωση ο “καταλύτης” για τις αποφάσεις που όριζαν τις μελλοντικές επιλογές. Έτσι φτάσαμε στο σήμερα, όπου από το 2021 έχει αποφασιστεί πως το επόμενο βήμα θα έχει να κάνει με την ηλεκτροκίνηση- ένα βήμα που είναι πολλά περισσότερα από ένας απλός στόχος. Είναι μια κοινωνική δέσμευση.

Το 2020, παρουσίασε το Honda e, το οποίο βοήθησε να τεθούν τα θεμέλια γι’ αυτό το νέο όραμα και άνοιξε τον δρόμο για τον εξηλεκτρισμό των mainstream ευρωπαϊκών μοντέλων της. Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Honda για τη Γηραιά Ήπειρο, ακολούθησαν σύντομα εξηλεκτρισμένες εκδόσεις όλων των υφιστάμενων μοντέλων που ολοκληρώθηκαν με την παρουσίαση του νέου Civic e:HEV το 2022.

Αλλά η δέσμευση δε σταματά εκεί. Η Honda δεσμεύτηκε ότι το 100% των πωλήσεών της θα αφορούν οχήματα μηδενικών εκπομπών μέχρι το 2040 και ότι όλα τα προϊόντα και οι εταιρικές της δραστηριότητες θα είναι ουδέτερες ως προς τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2050. Ως απόδειξη αυτού του στόχου, το 2023, η Honda παρουσίασε στην ευρωπαϊκή αγορά τρία ηλεκτροκίνητα μοντέλα.

Logo - 75º Aniversario
Logo – 75º Aniversario HONDA

Πρώτα η ξηρά, μετά η θάλασσα και ο αέρας και τέλος το διάστημα. Το 2021, ανακοινώθηκε ένα κοινό ερευνητικό πρόγραμμα μεταξύ της Ιαπωνικής Αεροδιαστημικής Υπηρεσίας (JAXA) και του τμήματος R&D της Honda, στα πλαίσια του οποίου θα διερευνηθεί η δυνατότητα δημιουργίας ενός κυκλικού συστήματος ανανεώσιμων πηγών ενέργειας που θα υποστηρίζει την ανθρώπινη ζωή στο διάστημα.

Η ιδέα είναι ότι αυτό το σύστημα με τη σχεδιαστική υπογραφή της Honda θα παρέχει οξυγόνο, υδρογόνο, καύσιμα και ηλεκτρική ενέργεια σε διαστημικούς σταθμούς και οχήματα. Κι αυτό θα επιτευχθεί μέσω ενός συνδυασμού ηλεκτρόλυσης υψηλής διαφορικής πίεσης (που θα παράγει οξυγόνο και υδρογόνο χρησιμοποιώντας ηλιακή ενέργεια) και ενός συστήματος κυψελών υδρογόνου που θα παράγει ηλεκτρική ενέργεια και νερό.

Με ένα τόσο πλούσιο και συμπυκνωμένο παρελθόν, με τόσο σημαντικά επιτεύγματα σε όλους τους τομείς που δραστηριοποιείται η Honda, το μέλλον μοιάζει να της ανήκει στο ίδιο ακριβώς μοτίβο που έχει δημιουργήσει μέχρι και σήμερα. Ακριβώς γιατί το πνεύμα της δημιουργίας του Σοϊχίρο Χόντα, ήταν τόσο μπροστά από την εποχή του και είχε να κάνει με την αποτελεσματικότητα και την ποιότητα των προϊόντων- αξίες που θα είναι πάντα επίκαιρες.

Related Articles

Bενζίνη τέλος!Η πρώτη μοτοσυκλέτα που κινείται με μπύρα (+video)

cars

kozan.gr: Τροχαίο δυστύχημα στο ύψος της στροφής των διοδίων της Καλαμιάς Κοζάνης για την είσοδο στην Εγνατία Οδό – Μοτοσυκλέτα συγκρούστηκε με λεωφορείοτων ΚΤΕΛ Ιωαννίνων

cars

QJ Motor SRK 400 – Απολαυστική

cars

«Συγκοινωνούντα Δοχεία»: Η μεγαλύτερη επιχείρηση της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος κατά της πορνογραφίας ανηλίκων – PatrisNews

cars

Υamaha NMAX 125 & 155: Για την πόλη και γύρω από αυτήν

cars

Η τιτανομαχία στο μηχανοκίνητο αθλητισμό μεταξύ δύο εμπορικών κολοσσών

cars

R.I.P. Δύο αναβάτες έχασαν τη ζωή τους σε τραγικό ατύχημα κατά τη διάρκεια αγώνα στο Βραζιλιάνικο πρωτάθλημα Moto1000GP – VIDEO

cars

Honda: Tο best seller CB 500Χ σε περιμένει

cars

Δες πώς θα απαλλαγείς από την υποχρέωση να κουβαλάς δίπλωμα, άδεια, ασφάλεια

cars