Η διαφορετικότητα πρέπει να γιορτάζεται και σε μία κατηγορία όπου κυριαρχούν οι υπερτροφοδοτούμενοι 4-κύλινδροι, στην 2η γενιά του RS Q3 η Audi επιμένει στην χρήση του 5-κύλινδρου βενζινοκινητήρα παρουσιάζοντας ένα ολοκληρωμένο πακέτο γι’ αυτούς που επιθυμούν το απόλυτο Q3. Η πρώτη γενιά παρουσιάστηκε πίσω στο 2013, όταν δεν υπήρχαν άμεσοι αντίπαλοι. Τώρα όμως, οι εναλλακτικές περιλαμβάνουν την Mercedes-AMG GLA45 (έστω κι αν ακόμα περιμένουμε την καινούρια) καθώς και την BMW X3 M. Τι έκανε η Audi Sport λοιπόν, για να κερδίσει το κοινό;
Ξεκινώντας από τον υπερτροφοδοτούμενο, 5-κύλινδρο βενζινοκινητήρα των 2,5 λίτρων, τον βελτίωσε και τον αναβάθμισε. Τώρα, αποδίδει 400 ίππους και 480 Nm ροπής από τις 1.950 έως και τις 5.850 σ.α.λ. με αποτέλεσμα τα πρώτα 100 km/h να έρχονται από στάση σε μόλις 4,5 δευτερόλεπτα και η τελική να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h (280 km/h με το προαιρετικό πακέτο Performance). Ο κινητήρας είναι επίσης 26 κιλά ελαφρύτερος από αυτόν της προηγούμενης γενιάς, οι κύλινδροι έχουν επίστρωση plasma και τα πιστόνια έχουν ενσωματωμένα κανάλια ψύξης.
Η ισχύς περνά στον δρόμο μέσω του 7-τάχυτου, αυτόματου κιβωτίου S tronic και του συστήματος μόνιμης τετρακίνησης quattro που κατανέμει την ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες χάρη σε έναν πολύδισκο συμπλέκτη. Για την standard RS sport ανάρτηση, η Audi Sport επέλεξε να χαμηλώσει την απόσταση από το έδαφος κατά 10 χιλιοστά αλλά διατήρησε την βασική αρχιτεκτονική των γονάτων McPherson εμπρός και της διάταξης 4 συνδέσμων πίσω – έστω και με νέες ρυθμίσεις όσον αφορά στην σκληρότητα και την γεωμετρία. Το πακέτο συμπληρώνουν οι ζάντες ελαφρού κράματος 20 ιντσών (για πρώτη φορά σε μοντέλο της κατηγορίας προσφέρονται και 21 ιντσών) οι οποίες “φιλοξενούν” το σύστημα πέδησης που αποτελείται από αεριζόμενους και τρυπητούς δίσκους 375 mm με 6-πίστονες δαγκάνες εμπρός και συμπαγείς δίσκους 310 mm πίσω. Προαιρετικά, είναι διαθέσιμο και ένα κεραμικό σύστημα με monoblock αλουμινένιες δαγκάνες και δίσκους 380 χιλιοστών εμπρός. Επίσης προαιρετική είναι και η RS sport ρυθμιζόμενη ανάρτηση που συνδυάζεται με το Dynamic Chassis Control
Τόσο το RS Q3, όσο και το RS Q3 Sportback που παρουσιάστηκε ταυτόχρονα, διαθέτουν και μία σειρά αισθητικών παρεμβάσεων που τα διαφοροποιεί από τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας. Στοιχεία όπως το νέο εμπρός μέρος με την μεγάλη γρίλια, τον σπορ προφυλακτήρα με τις “σμιλευμένες” εισαγωγές αέρα και το πίσω με τον ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα και τις δύο τεράστιες, οβάλ απολήξεις της εξάτμισης. Φυσικά, δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα LED φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, η αεροτομή στο τελείωμα της οροφής και οι χαρακτηριστικές ασημί λεπτομέρειες σε διάφορα σημεία του αμαξώματος. Ανάλογες είναι και οι παρεμβάσεις στο εσωτερικό με το ειδικό για την περίσταση τιμόνι, τα νέα καθίσματα με επένδυση μαύρου δέρματος και Alcantara και διάφορα (προαιρετικά) πακέτα να εμπλουτίζουν την εσωτερική διακόσμηση.
Οι παραγγελίες για τα RS Q3 και RS Q3 Sportback ανοίγουν τον Οκτώβριο του 2019 με τις πρώτες παραδόσεις να είναι προγραμματισμένες για το τέλος του έτους. Όσο για την τιμή; Το SUV ξεκινά από τις €63.500 στη Γερμανία ενώ το SUV-coupe από τα €65.000.