CARSNEWS
F1 & RACES

F1: Ποιος είναι ο πιο value for money οδηγός;

Μπορεί να νομίζετε ότι οι ομάδες της F1 δεν δίνουν τόση σημασία στο value for money των οδηγών τους. Εξάλλου -θα πουν ορισμένοι- έχουν άπλετους πόρους και εκείνο που τους ενδιαφέρει είναι να κερδίσουν με οποιοδήποτε κόστος.

Ωστόσο δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι ομάδες είναι και επιχειρήσεις. Και θέλουν να βλέπουν τις επενδύσεις τους να αποδίδουν καρπούς. Αυτό δεν μπορεί να συμβεί όταν ο άνθρωπος που κρατάει στα χέρια του κάθε Σαββατοκύριακο τους κόπους όλης της ομάδας, δεν αποδίδει στο ανώτατο δυνατό επίπεδο.

Φυσικά μιλάμε για τον οδηγό του μονοθέσιου. Την πιο νευραλγική θέση σε μία ομάδα. Ένας καλός οδηγός μπορεί να ανεβάσει με πολλούς τρόπους τα αποτελέσματα μία ομάδας. Και ένας μέτριος ή κακός οδηγός μπορεί πολύ εύκολα να… τα χαντακώσει!

Στις επόμενες γραμμές θα δούμε το ποιοι οδηγοί «βγάζουν» στις ομάδες τα λεφτά των συμβολαίων τους. Η μέθοδος είναι απλή. Διαιρούμε το ετήσιο εισόδημα του κάθε οδηγού με την βαθμολογική του συγκομιδή έως και το φετινό βελγικό GP. Έτσι προκύπτει το ποσό που πλήρωσε η ομάδα για κάθε βαθμό που της έφερε ο οδηγός της.

Θέσεις 20-6

Πριν προχωρήσουμε, να σημειώσουμε δύο κρίσιμες λεπτομέρειες. Υπάρχουν και άλλες παράμετροι που καθορίζουν το πόσο value for money είναι ένας οδηγός. Οι δύο σημαντικότερες είναι το πόσες χορηγίες μπορεί να φέρει ένας οδηγός στην ομάδα του (λόγω ονόματος, ιστορίας κλπ) αλλά και το πόσες ζημιές μπορεί να προκαλέσει από ατυχήματα και εξόδους.

Για παράδειγμα οδηγοί όπως ο Χάμιλτον ή ο Φερστάπεν φέρνουν επιπλέον λεφτά στις ομάδες τους από προσωπικούς τους χορηγούς. Επιπρόσθετα δίνουν μεγαλύτερη διαφημιστική αξία στο τελικό προϊόν και μόνο με την παρουσία τους.

Από την άλλη μπορεί ένας οδηγός με σχετικά χαμηλό συμβόλαιο να είναι και υπερβολικά… ζημιάρης. Όπως συνέβη φέτος με τους Πέρεζ και Άλμπον. Φυσικά πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα για το 2024 δεν υπάρχει από εκείνο του Λόγκαν Σάρτζεντ. Ο Αμερικανός έχασε την θέση του στην Williams και για τον λόγο αυτόν.

Στον πίνακα που ακολουθεί συμπεριλαμβάνονται οι οδηγοί από την 20η έως και την 6η θέση της λίστας.

Θέση Οδηγός Κόστος ανά βαθμό σε $
20 Βάλτερι Μπότας 10.000.000
19 Ζου Γκουανγιού 2.000.000
18 Εστεμπάν Οκόν 1.200.000
17 Πιέρ Γκασλί 1.000.000
16 Λόγκαν Σάρτζεντ 1.000.000
15 Κέβιν Μάγκνουσεν 1.000.000
14 Αλεξάντερ Άλμπον 750.000
13 Ντάνιελ Ρικιάρντο 583.333
12 Φερνάντο Αλόνσο 367.346
11 Λιούις Χάμιλτον 300.000
10 Μαξ Φερστάπεν 198.555
9 Σαρλ Λεκλέρ 192.090
8 Τζορτζ Ράσελ 155.172
7 Λανς Στρολ 125.000
6 Σέρχιο Πέρεζ 106.870

Σημείωση: Οι Μπότας, Ζου και Σάρτζεντ δεν έχουν κερδίσει βαθμούς μέχρι στιγμής. Κατά συνέπεια το ποσό που αναγράφεται είναι εκείνο του ετήσιου εισοδήματός τους.

Οι πέντε που συμφέρουν περισσότερο

Αφήσαμε τους πέντε κορυφαίους της λίστας για το τέλος. Θα τους παρουσιάσουμε, επίσης, με αντίστροφη σειρά και τον καθέναν τους ξεχωριστά.

5. Λάντο Νόρις $100.502

Άλλη μια απόδειξη της καταπληκτικής σεζόν που κάνει ο Νόρις. Να σημειώσουμε ότι μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα ο Λάντο έχει κατακτήσει δύο νίκες, μία τρίτη και μία τέταρτη θέση. Κατά συνέπεια η τρέχουσα τιμή του ποσού ανά βαθμό είναι πιο κοντά στα 70.000 δολάρια. Τα 20 εκατομμύρια ανά έτος που του αποφέρει το τρέχον συμβόλαιό του μόνο υπερβολικά δεν φαντάζουν.

4. Κάρλος Σάινθ $74.074

Ο Κάρλος έχει αμφισβητηθεί πολλές φορές κατά την περίοδό του στην Ferrari. Ωστόσο οι αριθμοί λένε μια διαφορετική ιστορία. Ο Ισπανός είναι ένας από τους ταχύτερους και πιο αξιόπιστους οδηγούς στο grid.

Η Ferrari είχε για χρόνια την πολυτέλεια του να διαθέτει δύο πολύ ταλαντούχους και σχετικά φθηνούς οδηγούς. Αλλά με την επέκταση συμβολαίου στον Λεκλέρ και -κυρίως- με την απόκτηση του Χάμιλτον, η τάση αυτή θα αλλάξει ριζικά.

3. Νίκο Χούλκενμπεργκ $90.909

Δεν είναι λίγες οι φορές που ο Γερμανός έχει εντυπωσιάσει με την ταπεινή Haas. Ο Νίκο καταφέρνει πολύ συχνά να βρεθεί στο Q3 αλλά αποδεικνύει ότι μπορεί και να μαζεύει σταθερά βαθμούς.

Κατά συνέπεια δεν αποτελεί έκπληξη η εμπιστοσύνη που του έδειξε η Audi για τα επόμενα χρόνια. Ο Νίκο είχε ανέκαθεν την ταχύτητα ενώ σήμερα είναι και ένας από τους πιο έμπειρους οδηγούς του grid.

2. Γιούκι Τσουνόντα $45.454

Η τελευταία διετία ήταν περίοδος καθιέρωσης για τον Ιάπωνα. Ο Γιούκι έχει βελτιωθεί τρομερά σε όλους τους τομείς από το 2021, όταν μπήκε για πρώτη φορά στην F1.

Σίγουρα η βοήθεια της Honda έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη βελτίωση αυτή. Κυρίως στο ότι ο Τσουνόντα είχε την πολυτέλεια χρόνου που ελάχιστοι άλλοι θα είχαν στην θέση του. Ακόμη κι έτσι, όμως, του αξίζουν πολλά συγχαρητήρια.

1. Όσκαρ Πιάστρι $35.928

Ζακ Μπράουν τι έχεις κάνει; Πηγαίνεις ολοταχώς για το πρωτάθλημα κατασκευαστών πληρώνοντας και φθηνότερα από οποιονδήποτε άλλον για κάθε βαθμό που παίρνει η ομάδα σου; Η McLaren έχει βάλει τα γυαλιά στους ανταγωνιστές της από πέρσι.

Βέβαια ο Μαρκ Γουέμπερ -μάνατζερ του Πιάστρι– μπορεί να θελήσει σύντομα μία… συνάντηση με το αφεντικό της ομάδας. Βλέπετε ο Όσκαρ εισπράττει «μόλις» 6 εκατομμύρια τον χρόνο από τον Ζακ Μπράουν. Αλλά μέχρι τότε η McLaren μπορεί να υπερηφανεύεται για την εξαιρετική διαχείριση πόρων που έχει κάνει από τις αρχές του 2023.

Και θυμηθείτε ότι αυτή ήταν μία ομάδα που πλήρωνε πανάκριβα για δύο χρόνια τον αναποτελεσματικό Ρικιάρντο. Έπρεπε, μάλιστα, να του καταβάλλει 18 εκατομμύρια δολάρια για να τον αποδεσμεύσει έναν χρόνο νωρίτερα!

Δύο χρόνια μετά, όμως, η McLaren διαθέτει το πιο «καυτό» και πιο φθηνό (αναλογικά) οδηγικό δίδυμο στο grid. Αν μη τι άλλο στο Γουόκινγκ μαθαίνουν από τα λάθη τους. Και τα αποτελέσματα στην πίστα μιλούν από μόνα τους.

Related Articles

Formula 1: Ο χορός των δισ., ο μύθος Φερστάπεν και το… 2025 που όλοι περιμένουν!

cars

Εχασε τη νίκη ο Ράσελ

Bury

Η FIA αναμένει… καρτερικά την Andretti

cars

Επεκτείνεται το shut down στα εργοστάσια της F1

cars

Το τελευταίο F1 Vlog της σεζόν (video)

cars

Formula 1: Το νέο αναβαθμισμένο μονοθέσιο της Ferrari

Bury

Στα ραντάρ και της Renault o Vettel

cars

Miami GP: Ferrari reveal images of new ‘blue’ car for Charles Leclerc and Carlos Sainz in sixth F1 race of 2024

Bury

Φόρμουλα 1: Αυτήν την Κυριακή ο πρώτος αγώνας στη νέα Monza!