CARSNEWS
F1 & RACES

F1-GP Εμίλια Ρομάνια FP1: Με το δεξί ο Charles Leclerc

Ο Charles Leclerc, με την αναβαθμισμένη Ferrari και νέο μηχανολόγο αγώνα, σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στην εναρκτήρια περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Εμίλια Ρομάνια, τον 7ο γύρο του φετινού Πρωταθλήματος της Formula 1, σε αρκετά υψηλές θερμοκρασίες. Ο Μονεγάσκος οδηγός της Scuderia ήταν 0,1 δλ. ταχύτερος από τον George Russell με τη Mercedes, ενώ την πρώτη τριάδα συμπλήρωσε ο έτερος οδηγός της Ferrari, ο Carlos Sainz, 0,13 δλ. μακριά από την κορυφή.

Η Red Bull έδειχνε να αντιμετωπίζει δυσκολίες, με τους δύο οδηγούς της στην 4η και 5η θέση, αλλά 0,25 δλ. μακριά από την κορυφή. Μάλιστα, ο Sergio Perez ήταν 0,007 δλ. ταχύτερος από τον Max Verstappen, ο οποίος είχε πολλά παράπονα από τη συμπεριφορά της RB20 και είχε αρκετές εξόδους από την πίστα.

Ο Verstappen ανέφερε ότι με το πρώτο σετ μαλακών ελαστικών, αυτά του εμπρός άξονα υπερθερμαίνονταν. Στην πρώτη γρήγορη προσπάθειά του με το δεύτερο σετ μαλακών ελαστικών, ο Ολλανδός ήταν ταχύτερος στο 1ο και το 3ο sector, αλλά έχασε 0,4 δλ. στο μεσαίο. Στον ασύρματο, ανέφερε ότι η Red Bull δεν ήθελε να φρενάρει αργά στην προσέγγιση της στροφής 11, γιατί το μονοθέσιο ακουμπούσε στο έδαφος και στη συνέχεια δεν είχε πρόσφυση στον εμπρός άξονα.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το FP1 του GP Εμίλια Ρομάνια

Ο Verstappen έχανε χρόνο και στις στροφές 7 και 9, ενώ σε μία από τις τελευταίες γρήγορες προσπάθειες έχασε το πίσω μέρος στα φρένα του chicane 14/15, ενδεχομένως λόγω ριπής ανέμου, και αναγκάστηκε να βγει στο γρασίδι. O Verstappen βρισκόταν σε πολύ γρήγορο γύρο στα τελευταία δευτερόλεπτα της διαδικασίας, αλλά στη στροφή 11 (Acque Mineralli), βγήκε στα χαλίκια, με υπερβολική υποστροφή.

Με διαφορετική στρατηγική ξεκίνησαν οι κορυφαίες ομάδες τη διαδικασία, καθώς η Red Bull χρησιμοποίησε από την αρχή τη μαλακή γόμα ελαστικών, η Ferrari τη σκληρή και οι Mercedes, Aston Martin τη μέση, ενώ η McLaren χώρισε τη στρατηγική της μεταξύ μαλακής (Norris) και μέσης (Piastri) γόμας.

Πολλοί οδηγοί… εξερεύνησαν τις νέες αμμοπαγίδες που έχουν τοποθετηθεί στις περισσότερες στροφές της πίστας (Verstappen, Norris, Tsunoda, Hamilton, Ricciardo, Sargeant), ενώ ο Sainz αναγκάστηκε να «παρακάμψει» το chicane των 14/15 όταν έχασε τα φρένα περίπου 20 λεπτά πριν από το τέλος. Λίγο αργότερα, ο Lewis Hamilton είχε ένα τετ-α-κέ στη γρήγορη ακολουθία των 11/12, καταστρέφοντας τα μαλακά ελαστικά του.

F1 - Lewis Hamilton (Mercedes), GP Εμίλια Ρομάνια 2024

Ο Βρετανός είχε άλλη μία έξοδο στο ίδιο σημείο στα τελευταία λεπτά (με τη μέση γόμα). Νωρίτερα, ο Russell είχε μία στιγμή απότομης υπερστροφής στο chicane της Tamburello, έχοντας καβαλήσει άτσαλα το kerb, με αποτέλεσμα το δάπεδο της Mercedes να χτυπήσει σκληρά στο έδαφος και να αποσταθεροποιηθεί. Εντέλει, ο Hamilton, που είχε και δεύτερη έξοδο στην 11, κατέληξε στην 7η θέση, εμπρός από τις δύο McLaren, ενώ ο Fernando Alonso συμπλήρωσε την πρώτη δεκάδα με την αναβαθμισμένη Aston Martin.

Ο Leclerc χρησιμοποιεί αυτό το τριήμερο τον 3ο φετινό V6, turbo, MGU-H και MGU-K, ενώ οι Logan Sargeant (Williams) και οι οδηγοί της Haas χρησιμοποιηθούν τη 2η μονάδα από τα προαναφερθέντα εξαρτήματα. Οι οδηγοί της Racing Bulls διαθέτουν δεύτερη μπαταρία ERS και καινούρια μονάδα ηλεκτρονικών ελέγχου, με την τελευταία να είναι καινούργια και στις Red Bull. Οι Tsunoda και Sargeant χρησιμοποιούν καινούργιο κιβώτιο, το οποίο είναι το 2ο για φετινό τον Ιάπωνα και το 3ο για τον Αμερικανό.

Στο στρατόπεδο της Alpine, o Pierre Gasly ανέφερε ότι το πεντάλ του φρένου ήταν πολύ μαλακό, ενώ ο Esteban Ocon ανέφερε ότι το δάπεδο ακουμπούσε υπερβολικά στην άσφαλτο, απογειώνοντας το μονοθέσιο, με την ομάδα να έχει επιλέξει αρχικά πολύ μικρή απόσταση από το έδαφος. Το ίδιο ανέφερε αργότερα και ο Gasly (όπως και ο Zhou Guanyu με τη Sauber), στον αρκετά ανομοιόμορφο ιταλικό ασφαλτοτάπητα.

F1 - Alex Albon (Williams), GP Εμίλια Ρομάνια 2024

Λίγο πριν τη συμπλήρωση του πρώτου 20λεπτου, ο Alex Albon, φρέσκος από την ανανέωση του συμβολαίου του, αναγκάστηκε να παρκάρει την -ελαφρύτερη αυτό το Σαββατοκύριακο- Williams του στο γρασίδι της στροφής 11, με το μονοθέσιο να σβήνει ξαφνικά, έπειτα από ένα άτσαλο πέρασμα από τα kerb, προκαλώντας τη διακοπή της διαδικασίας με κόκκινη σημαία. Κάτι παρόμοιο συνέβη και με τη McLaren του Norris, αλλά το σύστημα επανήλθε.

O 18χρονος Βρετανός οδηγός της Formula 2, Oliver Bearman, οδήγησε το μονοθέσιο του Kevin Magnussen στο στρατόπεδο της Haas για το FP1 (σημειώνοντας τον 15ο χρόνο), κάτι που θα συμβεί άλλες πέντε φορές φέτος.

Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Related Articles

Formula 1 – GP Βραζιλίας: Άλλη μια νίκη για τον Φερστάπεν

cars

Williams launches new company to solve clients’ engineering challenges with F1-derived innovation and pedigree

cars

Το F1 Vlog του GP Βραζιλίας

cars

Εκτοξεύεται το budget της Ferrari

cars

Θα αργήσει η προβολή του «Schumacher»

cars

Λεκλέρ: ‘Υπάρχει περισσότερη δυναμική της SF-24 που μπορούμε να ξεκλειδώσουμε’

cars

Νέα Mercedes-AMG GLC: Η τεχνολογία της Formula 1 σε SUV

cars

Με μήνυμα για τον Zanardi θα τρέξει η Ferrari

cars

Leclerc set for new Ferrari F1 race engineer as Xavi Marcos moves role

Bury