Πόση δύναμη μπορεί να δώσει ένα δίλιτρος turbo κινητήρας στη νέα Mercedes-AMG GLC; Πολύ, πάρα πολύ, ιδίως στην εκδοχή που κάνει παρέα με ηλεκτροκινητήρα και τεχνολογία από Fomula 1
Ναι, όλο και περισσότερα SUV είναι τρομακτικά δυνατά και φέρουν εξωτικές τεχνολογίες. Και ναι, η νέα Mercedes-AMG GLC είναι ο πιο φρέσκος εκπρόσωπος μιας κατηγορίας που ανθεί. Είναι αυτή των πολυτελών SUV, που μπορούν όμως να σταθούν άριστα και σε μία πίστα -αν χρειαστεί. Ή έστω η μία εκ των δύο εκδόσεων της νέας Mercedes-AMG GLC.
2λιτρος turbo και μετά τεχνολογία F1
Αυτή η GLC έχει μόνο δύο εκδόσεις ιπποδύναμης. Αμφότερες βασίζονται στον 2λιτρο turbo -βέβαια αυτό δεν είναι ένα απλό turbo. Στην Mercedes-AMG 43 4MATIC αποδίδει 421 ίππους (+14 ίππους boost) και 500 Nm ροπής ενώ στην Mercedes-AMG 63 S E PERFORMANCE προκύπτει ένα Έβερεστ ισχύος και φτάνει τους 680 ίππους και τα 1.020 Nm ροπής!
Βέβαια δέχεται την σημαντική βοήθεια ενός ηλεκτροκινήτηρα 204 ίππων. Αλλά και πάλι σε αυτήν την εκδοχή, η απόδοση του 2λιτρου turbo είναι απίστευτη.
Στην GLC 63 S E PERFORMANCE, ο M139l αποδίδει 350 kW (476 hp) στις 6.725 rpm. Αυτό τον καθιστά τον ισχυρότερο τετρακύλινδρο κινητήρα σειράς στον κόσμο. Η μέγιστη ροπή του κινητήρα εσωτερικής καύσης των 545 Nm είναι διαθέσιμη στις 5250-5500 στροφές ανά λεπτό.
Στο υβριδικό σύστημα επιδόσεων με τεχνολογία κατευθείαν από την Formula 1 και την Mercedes-AMG One (τώρα γίνενται αντιληπτό γιατί έχουν νόημα αυτά τα εξωτικά hypercars), ο κινητήρας των 2,0 λίτρων συνδυάζεται με έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα, μια μπαταρία υψηλής απόδοσης που αναπτύχθηκε στο Affalterbach και το πλήρως μεταβλητό σύστημα τετρακίνησης AMG Performance 4MATIC+.
Η ισχύς του συστήματος των 680 hp και η μέγιστη ροπή των 1020 Nm επιτρέπουν εντυπωσιακές οδηγικές επιδόσεις: Η επιτάχυνση από στάση στα 100 km/h διαρκεί μόλις 3,5 δευτερόλεπτα και ολοκληρώνεται μόλις στα ηλεκτρονικά ρυθμισμένα 275 km/h.
Ο ηλεκτροκινητήρας 150 kW (204 hp) είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα, όπου ενσωματώνεται με ένα ηλεκτρικά ελεγχόμενο κιβώτιο δύο ταχυτήτων και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, σε μια συμπαγή μονάδα ηλεκτρικής κίνησης (EDU).
Οι ειδικοί αναφέρονται σε αυτή τη διάταξη ως υβριδικό P3. Η ελαφριά μπαταρία υψηλής απόδοσης είναι επίσης τοποθετημένη στο πίσω μέρος πάνω από τον πίσω άξονα.
Αυτή η συμπαγής σχεδίαση έχει πολλά πλεονεκτήματα: Ο ηλεκτροκινητήρας ενεργεί απευθείας στον πίσω άξονα και επομένως μπορεί να μετατρέψει την ισχύ του πιο άμεσα σε κίνηση -για την έξτρα ώθηση κατά την εκκίνηση, την επιτάχυνση ή το προσπέρασμα. Επιπλέον, ο οδηγός βιώνει αμέσως μια αισθητή αύξηση της απόδοσης χάρη στο ενσωματωμένο, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.
Εάν εμφανιστεί ολίσθηση στον πίσω άξονα, η κινητήρια ισχύς του ηλεκτροκινητήρα μεταφέρεται επίσης στους μπροστινούς τροχούς, ανάλογα με τις ανάγκες για μεγαλύτερη πρόσφυση. Η τοποθέτηση στον πίσω άξονα βελτιώνει την κατανομή του βάρους και του φορτίου του άξονα στο όχημα. Αυτό αποτελεί τη βάση για… μια μέρα στην πίστα.
Α, και να μην ξεχάσουμε αυτό: Στην GLC 43, η τετρακίνηση AMG Performance 4MATIC διαθέτει μόνιμη κατανομή ισχύος μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα από 31 έως 69%. Η διαμόρφωση με “μεροληψία” προς τα πίσω παρέχει βελτιωμένη δυναμική συμπεριφορά, συμπεριλαμβανομένης της υψηλότερης πλευρικής επιτάχυνσης και της βελτιωμένης πρόσφυσης κατά την επιτάχυνση.
Στην GLC 63 S, η δουλειά γίνεται από την πλήρως μεταβαλλόμενη τετρακίνηση AMG Performance 4MATIC+. Η ροπή του κινητήρα μπορεί να κατανέμεται συνεχώς και ανάλογα με τις ανάγκες από 50/50 μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα έως και 100% στον πίσω άξονα.
Μέχρι και 8 προγράμματα οδήγησης
Τα προγράμματα οδήγησης AMG DYNAMIC SELECT (πέντε για την GLC 43, οκτώ για την GLC 63 S) επιτρέπουν ένα ευρύ φάσμα χαρακτηριστικών του οχήματος από άνετα έως πολύ δυναμικά.
Το ενσωματωμένο σύστημα ελέγχου δυναμικής οδήγησης “AMG DYNAMICS” προστίθεται στο πλαίσιο των προγραμμάτων οδήγησης AMG DYNAMIC SELECT. Αυτό ενισχύει τις σταθεροποιητικές λειτουργίες του ESP με επεμβάσεις που προσθέτουν ευελιξία στα χαρακτηριστικά του τιμονιού και πρόσθετες λειτουργίες ESP. Όταν στρίβετε με ταχύτητα, για παράδειγμα, η σύντομη επέμβαση πέδησης στον εσωτερικό πίσω τροχό δημιουργεί μια καθορισμένη ροπή περιστροφής γύρω από τον κατακόρυφο άξονα για ευέλικτη και ακριβή στροφή.
Προφανώς υπάρχουν όλα τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS) που μπορείς να βρεις σε μια Mercedes και το υπέροχο εσωτερικό, για το οποίο οι εικόνες μιλούν από μόνες τους.
Για το φινάλε κρατάμε το ότι δεν γνωρίζουμε τιμή και τα λόγια του επικεφαλής της Mercedes-AMG Michael Schiebe: “Το SUV Mercedes-AMG GLC είναι ένα επίτευγμα στους πελάτες μας. Οι δύο εκδόσεις μας με διαφορετικούς χαρακτήρες για τον σπορ-αστικό τρόπο ζωής είναι ανώτερα all-rounders και προσαρμόζονται με ακρίβεια στις ατομικές επιθυμίες των πελατών. Με την κίνηση E PERFORMANCE στην GLC 63 S, λανσάρουμε επίσης το πρώτο υβριδικό SUV επιδόσεων. Το σύστημα τετρακίνησης, το ενεργό σύστημα διεύθυνσης του πίσω άξονα και το κιβώτιο ταχυτήτων με γρήγορες αλλαγές ενισχύουν τη συναισθηματικά ελκυστική οδηγική εμπειρία σήμα κατατεθέν της AMG”.