Με δεδομένη την πρόβλεψη ότι το 40% των πωλήσεων της παγκοσμίως θα προέρχεται από αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, η Ford αναλύει την στρατηγική της στον τομέα της ηλεκτροκίνησης και διόλου παράλογα, επιλέγει να εστιάσει την ανάλυση της σε δύο νέες αρχιτεκτονικές που θα περάσουν στην παραγωγή στο εγγύς μέλλον και σε μία σειρά τεχνολογιών που αφορούν στις μπαταρίες και θα μειώσουν το κόστος παραγωγής αλλά και τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο τους. Όλα αυτά, ως μέρος του “Ford ” πλάνου της που περιλαμβάνει επενδύσεις της τάξης των 30 δισεκατομμυρίων δολαρίων μέχρι το 2025.
Η πρώτη από τις δύο αμιγώς ηλεκτρικές αρχιτεκτονικές θα προσφέρει επαρκή ευελιξία ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε (πισωκίνητα ή τετρακίνητα) επαγγελματικά, pickup, σκληροτράχηλα SUV και μεγάλα SUV με “ενεργό” χαρακτήρα. Η δεύτερη, θα είναι ακόμα μεγαλύτερη σε μέγεθος και θα προορίζεται περισσότερο για την αγορά των full-size pickup και επαγγελματικών. Η Ford έχει την δυνατότητα να εστιάσει σε αυτές τις κατηγορίες καθώς μέσω της στρατηγικής συνεργασίας της με το Volkswagen Group, έχει αποκτήσει πρόσβαση στην εξίσου ευέλικτη MEB αρχιτεκτονική που θα αποτελέσει την βάση για τουλάχιστον δύο ευρωπαϊκά μοντέλα και “λύνει τα χέρια” της αμερικανικής εταιρίας όντας μία αξιόπιστη και όπως όλα δείχνουν, ποιοτική λύση στην ευρύτερη κατηγορία των επιβατικών. Το πλάνο της Ford πάντως, δίνει ιδιαίτερη έμφαση στη δημιουργία συνεργιών και οικονομιών κλίμακας, προβλέποντας ότι περίπου το 80% των μηχανικών θα είναι ίδιο σε ολόκληρη την γκάμα της μειώνοντας δραστικά το κόστος παραγωγής και αυξάνοντας το περιθώριο κέρδους ανά όχημα.
Το άλλο μέρος του “οδικού χάρτη” της Ford σχετίζεται με τις μπαταρίες. Η εταιρία έχει ήδη συνάψει συνεργασία με την κορεατική SK Innovation για την δημιουργία της BlueOvalSK που θα αναλάβει την παραγωγή περίπου 60 GWh μπαταριών σε δύο εργοστάσια στις Η.Π.Α. ενώ παράλληλα συνεργάζεται και με την Solid Power για την εξέλιξη των solid-state μπαταριών στο σημείο που θα αποτελούν βιώσιμη εναλλακτική σε μαζική κλίμακα. Προς το παρόν, το πρόγραμμα λέει ότι αυτό θα είναι εφικτό μέχρι το τέλος της δεκαετίας αλλά τίποτα δεν είναι σίγουρο. Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε και τις βλέψεις της Ford στον τομέα της συνδεσιμότητας και πιο συγκεκριμένα, ένα φιλόδοξο πλάνο που θέλει τα μελλοντικά μοντέλα της να είναι μονίμως συνδεδεμένα στο “σύννεφο” ώστε να λαμβάνουν τις over-the-air αναβαθμίσεις και να προσφέρουν βελτιωμένη διασκέδαση, ενημέρωση αλλά και ασφάλεια μέσω των σύγχρονων συστημάτων τους. Κάπως έτσι θέλει να μεταμορφωθεί η Ford από έναν παραδοσιακό κατασκευαστή αυτοκινήτων σε κάτι… διαφορετικό. Ένα μείγμα αυτοκινητοβιομηχανίας και εταιρίας τεχνολογίας, όπως ορίζουν οι τάσεις για το μέλλον.
The post Ford: Δύο νέες EV αρχιτεκτονικές και solid-state μπαταρίες μέχρι το 2030. first appeared on Εν Κινήσει.
Follow @CarsnewsGr