CARSNEWS
F1 & RACES

Formula 1 για τον δρόμο: Και στο τέλος κερδίζουν οι Γερμανοί

Τα δάνεια από την Formula 1 για αυτοκίνητα που κινούνται σε δημόσιους δρόμους δεν είναι κάτι καινούργιο. Σε πολλές περιπτώσεις είναι κόλπα του μάρκετινγκ. Στην περίπτωση της Porsche όμως οι Γερμανοί έκαναν ουσιαστική δουλειά και σε βάθος.

Η νέα 911 Carrera GTS της Porsche διαθέτει ένα αγωνιστικό υβριδικό σύστημα, το οποίο ονομάζεται T-Hybrid και αντλεί έμπνευση από την αγωνιστική τεχνολογία της Formula 1 και του Le Mans.

Αυτό το υβριδικό σύστημα, που αναπτύχθηκε για να πληροί τους αυστηρούς κανονισμούς εκπομπών ρύπων Euro 7, συνδυάζει έναν 3,6-λίτρων flat-six κινητήρα με έναν ηλεκτροκινητήρα και έναν μεγάλο ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή, ο οποίος τροφοδοτείται από μια μικρή μπαταρία 1,9 kWh.

To σύστημα έχει σχεδιαστεί για να βελτιστοποιεί την αποδοτικότητα καυσίμου και να διατηρεί υψηλές επιδόσεις, παρόμοια με τα συστήματα που χρησιμοποιούνται στην F1 και στο αυτοκίνητο 919 LMP1 της Porsche.

Το σύστημα T-Hybrid χρησιμοποιεί μια μονάδα MGU-Η και μια μονάδα KERS (MGU-K), έννοιες που προέρχονται από τα συστήματα κίνησης της F1.

Το σύστημα υποστηρίζεται από έναν ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή ο οποίος μοιάζει πολύ με έναν συμβατικό υπερσυμπιεστή, με τη διαφορά ότι στον άξονα που συνδέει τους τροχούς του στροβίλου και του συμπιεστή, υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρας.

Ο ηλεκτρικός υπερσυμπιεστής, που παράγει 15 ίππους, αντισταθμίζει την υστέρηση του turbo και βελτιώνει τη θερμική απόδοση ανακτώντας ενέργεια που συνήθως χάνεται ως θερμότητα.

Αυτή η ενέργεια είτε αποθηκεύεται στην μπαταρία χρησιμοποιείται για την τροφοδοσία του ηλεκτροκινητήρα που είναι συνδεδεμένος με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Οι μηχανικοί της Porsche είχαν ως στόχο να λειτουργήσουν τον κινητήρα σε στοιχειομετρική αναλογία με την ιδανική αναλογία αέρα-καυσίμου (14,7:1), για μέγιστη απόδοση.

Ο κινητήρας 3,6 λίτρων flat-six, μέλος της οικογένειας 9A, έχει αρκετά νέα συστήματα, με διαφορετικό σύστημα ψεκασμού και ειδικά σχεδιασμένες βαλβίδες με μεταβλητό χρονισμό.

Ο ηλεκτροκινητήρας στο σύστημα T-Hybrid, αν και λιγότερο ισχυρός από εκείνους που υπάρχουν σε άλλα υβριδικά συστήματα επιδόσεων έχει το πλεονέκτημα του σχετικά χαμηλού βάρους.

Ένας από τους κύριους στόχους με το σύστημα T-Hybrid ήταν να αναπτυχθεί κάτι όσο το δυνατόν πιο ελαφρύ, γι’ αυτό και η Porsche δεν προτίμησε ένα plug-in σύστημα με μεγαλύτερη μπαταρία.

Εξαρτήματα όπως ο συμπιεστής κλιματισμού και η αντλία νερού τροφοδοτούνται από το σύστημα υψηλής τάσης, το οποίο βοήθησε στο να γίνει ο κινητήρας μικρότερος παρά τον μεγαλύτερο κυβισμό του.

Είναι λίγο πιο στενός, γεγονός που επέτρεψε στην Porsche να μεγαλώσει τα πίσω ελαστικά από 305 mm σε 315 mm, και είναι πιο κοντός. Στην κορυφή, η Porsche τοποθετεί το intercooler από την 911 Turbo, τον μετατροπέα κινητήρα, τον συμπιεστή A/C και έναν μετατροπέα DC-DC.

Παρά την πολυπλοκότητα των μηχανικών μερών και του λογισμικού, οι μονάδες ελέγχου του αυτοκινήτου διαχειρίζονται αποτελεσματικά τα υβριδικά εξαρτήματα, εξασφαλίζοντας την ομαλή λειτουργία.

Το πρωτοποριακό σύστημα T-Hybrid της Porsche αποτελεί παράδειγμα για το πώς η αγωνιστική τεχνολογία μπορεί να προσαρμοστεί για αυτοκίνητα δρόμου, επιτυγχάνοντας υψηλές επιδόσεις, ενώ παράλληλα πληροί τα σύγχρονα πρότυπα εκπομπών ρύπων.

Related Articles

Κεκλεισμένων των θυρών το Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν

cars

RacingNews365’s view on F1’s proposed new points system

Bury

ΠΡΟΓΝΩΣΤΙΚΑ F1 ΙΣΠΑΝΙΑ

Bury

Ήρθε το νέο Renault Clio και το παίρνεις με 158 ευρώ το μήνα

cars

F1 GP Μεξικού: Ρεκόρ, μποϊκοτάζ και μία σταθερά (+ video)

cars

Leclerc set for new Ferrari F1 race engineer as Xavi Marcos moves role

cars

F1 GP Αυστρίας: Ηρωική νίκη Leclerc!

cars

Η Pirelli θα συνεχίσει να είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών της F1 μέχρι το 2027

cars

Ο Φερστάπεν νίκησε στην Ίμολα με την ψυχή στο στόμα

cars