ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ
Μετά τον εορτασμό των 100 ετών της και την αποκάλυψη της V100 Mandello τα δύο τελευταία χρόνια, η Moto Guzzi ανοίγει το δεύτερο κεφάλαιο της νέας εποχής της αναβιώνοντας ένα σύμβολο των Adventure μοτοσικλετών Τουρισμού: τη θρυλική Stelvio.
Το Stelvio, ως γνωστόν, είναι το θρυλικό πέρασμα των Άλπεων που ενώνει δύο κοιλάδες με 48 “φουρκέτες” στο φιδίσιο δρόμο του. Έτσι, είναι ίσως το πιο δημοφιλές τοπόσημο για τους λάτρεις της οδήγησης, και τώρα δανείζει το απολύτως ταιριαστό του όνομα στη νέα δημιουργία του Mandello del Lario.
Η Stelvio, που αποκαλύφθηκε με κάθε επισημότητα και λεπτομέρεια στην πρόσφατη έκθεση EICMA του Μιλάνου, διαθέτει τον νέο υγρόψυκτο κινητήρα 90° του V100 Mandello, που είναι ο μοναδικός εγκάρσιος με αυτή τη διάταξη στην κατηγορία σε συνδυασμό με τον άξονα μετάδοσης Cardan. Για την ακρίβεια, τα προγράμματα εξέλιξης του V100 Mandello και του Stelvio ξεκίνησαν μαζί, και πάνω στην ίδια βάση, πριν ακολουθήσει το καθένα το δικό του δρόμο.
Πιο συγκεκριμένα, για τις λίγο διαφορετικές ανάγκες Τουρισμού της Stelvio το κινητήρας και το Quickshifter του συστήματος μετάδοσης έχουν υποστεί ορισμένες τροποποιήσεις. Με τα 1.042 κυβικά του, το μοτέρ αποδίδει 115 ίππους και 105 Nm ροπής. Τα τελευταία στην πλειοψηφία τους (82%) αποδίδονται από τις 3.500 στροφές, ενώ το peak έρχεται στις 6.750 σ.α.λ.
Φυσικά ο κινητήρας πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro 5+, και η μέση εργοστασιακή του κατανάλωση είναι στα 5,1 l/100 km. Όσο για τις αλλαγές στο σύστημα μετάδοσης, αυτές έγιναν προκειμένου να είναι πιο ομαλές και ανεπαίσθητες οι αλλαγές των σχέσεων.
Ο κινητήρας είναι φέρον στοιχείο του νέου, ατσάλινου πλαισίου της Stelvio και το εμπρός μέρος -με ανεστραμμένο, ρυθμιζόμενο πιρούνι Sachs 46 mm στον τροχό 19 ιντσών- είναι ρυθμισμένο για την εκτός δρόμου χρήση. Πίσω το αμορτισέρ της ΚΥΒ συνδέεται με τροχό 17”, ενώ τα φρένα και στους δύο τροχούς είναι της Brembo.
Προφανώς, επίσης, η φιλικότητα και η άνεση στη χρήση για τα μακρινά ταξίδια ήρθαν στο επίκεντρο της Stelvio. Κι έτσι, στο ρύγχος της διαθέτει ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα σε διαδρομή 70 mm (και με ταχύτητα έως και 150 km/h), ενώ το ύψος της σέλας (στα 830 χιλιοστά) και το σχέδιό της έχουν μελετηθεί για την απόλυτη άνεση. Στο ίδιο μοτίβο, το τιμόνι είναι αρκετά φαρδύ και επίσης ρυθμιζόμενο, για τη βέλτιστη εργονομία και στάση του σώματος.
Για τον ίδιο σκοπό η μοτοσικλέτα βγαίνει από το εργοστάσιο με προ-εγκατεστημένο σύστημα εφαρμογής βαλιτσών (οι οποίες διατίθενται προαιρετικά), ενώ μπορεί κανείς να επιλέξει και το ηλεκτρονικό σύστημα Following Cruise Control που διατηρεί αυτόματα σταθερή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα χάρη στα ραντάρ του συστήματος PFF Rider Assistance Solution.
Άλλες τεχνολογίες του συστήματος περιλαμβάνουν την προειδοποίηση επρόσθιας πρόσκρουσης Forward Collision Warning (FCW), καθώς και την επόπτευση του τυλφού σημείου των καθρεπτών (BLIS), καθώς και την υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας (LCA).
Επίσης, για την ανεμελιά του ταξιδιού η Stelvio διαθέτει δοχείο καυσίμου 21 λίτρων, και προαιρετικά μπορεί να συνοδεύεται και με το σύστημα Piaggio MIA για τη συνδεσιμότητα του smartphone του αναβάτη. Μέσω αυτού ο τελευταίος μπορεί μέσω φωνητικών εντολών ή των διακοπτών του τιμονιού και ελέγξει τα πολυμέσα, τις τηλεφωνικές κλήσεις και την πλοήγηση. Από εκεί και πέρα, ο κατάλογος με τα έξτρα αξεσουάρ άνεσης της ιταλικής μοτοσικλέτας μοιάζει ατελείωτος.
Πίσω από το ελκυστικό σχέδιο της Stelvio, που διατίθεται είτε στο μαύρο Nero Vulcano είτε στο κίτρινο Giallo Savana, η Moto Guzzi έχει προχωρήσει σε εκτεταμένης αεροδυναμική μελέτη. Στη βάση της φήμης της Moto Guzzi ως της πρώτης εταιρείας μοτοσικλετών που απέκτησε δική της αεροσήραγγα, μια εξειδικευμένη ομάδα αεροδυναμιστών αφοσιώθηκε στην προστασία των αναβατών από τον αέρα, στην άνεση του ταξιδιού και στη χαρά της οδήγησης. Η ομάδα αυτή προχώρησε σε 1.500 ώρες προσομοίωσης μέσω της ψηφιακής τεχνολογίας του CFD (Computational Fluid Dynamics) και σε αμέτρητες ώρες μελετών στην αεροσήραγγα.
Όσο για το σχεδιασμό, η εταιρεία του Mandello υποστηρίζει ότι η Stelvio ενσωματώνει σχήματα και ιδέες από θρυλικές μοτοσικλέτες του παρελθόντος της – όπως τις σχισμές απαγωγής του αέρα κάτω από τη σέλα. Φυσικά τα φωτιστικά σώματα είναι τεχνολογίας LED, ενώ τα DRL φώτα ημέρας έχουν τη σιλουέτα του αετού, παραπέμποντας στο έμβλημα της εταιρείας.
Χάρη στον πιο συμπαγή κινητήρα, η Stelvio είναι 103 mm μικρότερη σε μήκος από τη V85 TT και έχει χαμηλότερο κέντρο βάρους και καλύτερη κατανομή του. Αυτά συμβάλλουν καίρια στην οδική της συμπεριφορά, στην οποία επιδρούν και όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου της πρόσφυσης και της πέδησης (όπως το Cornering ABS) που λειτουργούν βάσει της κεντρικής μονάδας IMU 6 αξόνων και του λειτουργικού Marelli 11MP.
Μέσω αυτώ ο αναβάτης μπορεί να διαλέξει ανάμεσα σε πέντε προφίλ λειτουργίας: τα Tourism, Rain, Street, Sport και Off-Road. Καθένα από τα modes αυτά επιλέγει ανάμεσα σε τρις χαρτογραφήσεις του κινητήρα, τέσσερα επίπεδα επίδρασης του traction control, τρία επίπεδα μηχανικού φρεναρίσματος και δύο επίπεδα επέμβασης του ABS.