CARSNEWS
F1 & RACES

Pirelli – Formula 1 GP Μεξικό 2023

MARIO ISOLA – ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ PIRELLI

«Η δεύτερη στάση στην αμερικανική περιοδεία της Formula 1 πραγματοποιείται στην Πόλη του Μεξικού, στην πίστα που πήρε το όνομά της από τον Pedro και τον Ricardo Rodriguez: τα αδέρφια που ήταν ήρωες του τοπικού μηχανοκίνητου αθλητισμού κατά τη διάρκεια των δεκαετιών του 1960 και του 1970. Η πίστα, που βρίσκεται στη δυτική πλευρά της πόλης, έχει μήκος λίγο πάνω από τέσσερα χιλιόμετρα με 17 στροφές και βρίσκεται σε υψόμετρο πάνω από 2000 μέτρα. Αυτό έχει σημαντική επίδραση στην απόδοση του μονοθεσίου αυτοκινήτου, με τον πιο αραιό αέρα, να μειώνει τις αεροδυναμικές αντιστάσεις αλλά και την αεροδυναμική απόδοση. Ως αποτέλεσμα, οι ρυθμίσεις των κλίσεων στις αεροτομές των μονοθεσίων είναι μέγιστες, παρόμοιες με αυτές που χρησιμοποιούνται σε πίστες που απαιτούν υψηλή πρόσφυση – μόνο που εδώ έχουν πολύ μειωμένη επίδραση στα ελαστικά. Η πρόσφυση από την άσφαλτο είναι επίσης πολύ μικρότερη από το σύνηθες, καθώς η τραχύτητα της επιφάνειας είναι από τις μικρότερες σε ολόκληρο το πρόγραμμα της χρονιάς. Φέτος αποφασίσαμε να φέρουμε τις τρεις πιο μαλακές γόμες της γκάμας στο Μεξικό – C3, C4 και C5 – μετά από προσεκτική ανάλυση στις πληροφορίες της περσινής χρονιάς, καθώς και στις προσομοιώσεις που μας παρείχαν οι ομάδες όπως πάντα. Αυτή η επιλογή μπορεί να οδηγήσει σε μια ευρύτερη ποικιλία στρατηγικών στη διάρκεια του αγώνα, ανοίγοντας την προοπτική και σε μια στρατηγική δύο αλλαγών. Πέρυσι, όταν οι επιλεγμένες γόμες ήταν οι C2, C3 και C4, σχεδόν όλοι οι οδηγοί σταμάτησαν μόνο μία φορά, χρησιμοποιώντας κυρίως το μαλακό και το μεσαίο ελαστικό. Το Μεξικό μας δίνει επίσης την ευκαιρία να δοκιμάσουμε μια νέα παραλλαγή της γόμας C4 με όλες τις ομάδες. Κατά τη διάρκεια των δύο ωρών ελεύθερων δοκιμών την Παρασκευή, κάθε οδηγός θα έχει δύο σετ από αυτά τα νέα πρωτότυπα ελαστικά για να τα χρησιμοποιήσει όπως θέλει. Αφού αναλύσουμε όλα τα δεδομένα, θα αποφασίσουμε αν θα χρησιμοποιήσουμε ή όχι αυτήν την έκδοση για χρήση το 2024».

ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΑ

⦁ Στο Μεξικό οι ομάδες θα έχουν τη γόμα C3 ως P Zero λευκή/σκληρή, τη γόμα C4 ως P Zero κίτρινη/μέση και τη γόμα C5 ως P Zero κόκκινη/μαλακή: ένα επίπεδο πιο μαλακές γόμες σε σύγκριση με το 2022.

⦁ Σε αυτή την πίστα παρατηρείται συχνά αποκόλληση μικρών τμημάτων γόμας, με τα μονοθέσια να γλιστρούν περισσότερο λόγω του μειωμένου αεροδυναμικού φορτίου που οφείλεται στο μεγάλο υψόμετρο.

⦁ Ο Max Verstappen είναι ο πιο επιτυχημένος οδηγός στην Πόλη του Μεξικού, με τέσσερις νίκες σε επτά συμμετοχές. Επίσης η Red Bull έχει περισσότερες νίκες από οποιαδήποτε άλλη ομάδα στο Μεξικό.

⦁ Η μια αλλαγή ελαστικών ήταν η πιο δημοφιλής στρατηγική πέρυσι. Ο Max Verstappen ξεκίνησε με ένα χρησιμοποιημένο σετ μαλακής γόμας και στη συνέχεια ολοκλήρωσε τον αγώνα με μέση γόμα, μπροστά από τον Lewis Hamilton που ξεκίνησε με τη μέση γόμα και τερμάτισε με τη σκληρή.

⦁ Υπάρχει μεγάλη διαφορά στη θερμοκρασία μεταξύ της αρχής και του τέλους κάθε ημέρας: ένας παράγοντας που πρέπει να ληφθεί υπόψη όταν πρόκειται για την ανάλυση του ρυθμού πτώσης απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης.

Related Articles

Lawson thrilled but ‘unfulfilled’ with his F1 debut

cars

Marta Garcia wins inaugural F1 Academy title

cars

Η Ferrari θα είναι ερυθρόλευκη στο Grand Prix της Formula 1 στο Λας Βέγκας

cars

F1: Ποιους οδηγούς θα διάλεγε ο Briatore;

cars

Hirakawa could quit Super Formula to focus on McLaren F1 duties

cars

Με πόσα μονοθέσια μπορεί να γίνει Grand Prix της F1;

cars

To F1 Vlog για το επεισοδιακό GP Μπακού (video)

cars

O χειρότερος αγώνας του Φερστάπεν στο 2023

cars

Hamilton hopes upgrades will help Mercedes in Austin

cars