Όταν διανύεις μία περίοδο που η κατηγορία των SUV μοντέλων τείνει να εξαφανίσει όλες τις υπόλοιπες, θέλει καρδιά, ψυχή και τόλμη να δημιουργήσεις από το μηδέν ένα μοντέλο το οποίο θα έρθει να τοποθετηθεί σε μία κατηγορία με εξαιρετικά ανταγωνιστικά μοντέλα. Ο λόγος για τη Skoda και το ολοκαίνουριο hatchback μοντέλο της το Scala. Μία νέα πρόταση από την Τσέχικη εταιρία η οποία δεν σταματάει να μας εκπλήσσει ευχάριστα τα τελευταία χρόνια. Και η αλήθεια είναι πως το Scala δεν ξέφυγε από τον κανόνα αυτό και ήταν μία ακόμη ευχάριστη αποκάλυψη εν μέσω θέρους και ιδιαίτερα υψηλών θερμοκρασιών. Στη διάθεσή μας για δοκιμή είχαμε τη πετρελαιοκίνητη έκδοση με τον 1.6 TDi και τους 116 ίππους, η οποία συνδυάζεται αποκλειστικά με τον εφτάρι DSG κιβώτιο.
Ένας συνδυασμός ιδανικός για όσους διανύουν πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα σε ετήσια βάση, καθώς άνεση και οικονομία είναι τα βασικά του χαρακτηριστικά. Ωστόσο δεν απουσιάζουν και άλλα στοιχεία, όπως θα διαβάσετε στη συνέχεια της δοκιμής, που καθιστούν το Scala ικανό να σταθεί με αξιώσεις στη κατηγορία. Και βεβαίως η κατηγορία κάθε άλλο παρά εύκολη είναι, καθώς το νέο μοντέλο της Skoda έχει να αντιμετωπίσει αυτοκίνητα όπως τα Golf, Focus, 308, Corolla, Astra. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.
Η νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Skoda
Με ένα πολλά υποσχόμενο και πλήρες σημειολογίας όνομα, που προέρχεται από τη λατινική λέξη “scala”, η οποία στο πέρασμα του χρόνου υιοθετήθηκε και στη σύγχρονη ελληνική γλώσσα, αντικαθιστώντας τη “δική μας”, ‘’κλίμακα’’, η Skoda δημιούργησε ένα αυτοκίνητο με πραγματικά σύγχρονη αισθητική. Οι προβολείς του Scala είναι στενοί και κωνικοί και σε συνδυασμό με την εντυπωσιακή κάθετη μάσκα, τις μεγάλες εισαγωγές αέρα στο κάτω μέρος της και τις κάθετες εισαγωγές διαμορφώνουν το εμπρός του τμήμα. Σε ότι αφορά στις διαστάσεις του αυτοκινήτου αυτές είναι 4.362 μέτρα το μήκος, 1.739 το πλάτος και 1.471 μέτρα το ύψος ενώ τα 2.649 μέτρα του μεταξονίου έχουν ευεργετικές επιπτώσεις στους εσωτερικούς χώρους, όπως θα διαβάσετε στη συνέχεια.
Διαθέτοντας έναν κομψό, σπορ σχεδιασμό, ξεχωρίζει με την εκφραστική του εικόνα, ενώ μαζί με το Kamiq (το νέο μοντέλο της Skoda στα compact SUV) είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής της εταιρίας που στην πόρτα του χώρου αποσκευών του δεν έχει το λογότυπο της μάρκας αλλά αναγράφει πλήρως την επωνυμία Skoda. Η αναγραφή της επωνυμίας είναι ακόμα πιο εντυπωσιακή στην περίπτωση του επιμηκυμένου πίσω παρμπρίζ που περιλαμβάνεται στα πακέτα Emotion και Image. Συνολικά το Scala καταφέρνει αφενός να διατηρεί τη σχετικά συντηρητική σχεδιαστική φιλοσοφία η οποία χαρακτηρίζει τη Skoda, καταφέρνοντας ωστόσο παράλληλα να πάει τη φιλοσοφία αυτή ένα βήμα πιο πάνω. Να τη καταστήσει πιο σύγχρονη και σαφώς περισσότερη αρμονική στο μάτι και να τη κάνει να δείχνει ικανή να αντέξει στο χρόνο, χωρίς ποτέ να χρειαστεί να καταφύγει σε ακρότητες σε ότι αφορά τις σχεδιαστικές λύσεις.
Με φρέσκια πνοή
Το εσωτερικό του συνδυάζει την εργονομία και τον εμπνευσμένο, για τα δεδομένα της Skoda, σχεδιασμό με μεγάλους χώρους, πολλές θέσεις αποθήκευσης, το μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ της κατηγορίας (467 λίτρα), που αν αναδιπλωθούν τα διαιρούμενα (60:40) πίσω καθίσματα αυξάνεται στα 1.410 λίτρα και μια σειρά από έξυπνα στοιχεία Simply Clever. Το μακρύ μεταξόνιο εξασφαλίζει άνετο χώρο 73 χλστ. για τα πόδια όσων κάθονται πίσω, ενώ το εσωτερικό ύψος των 982 χλστ. στο πίσω κάθισμα δημιουργεί καινούργια στάνταρ στην κατηγορία. Στο καινούργιας σχεδίασης ταμπλό η χαρακτηριστική γραμμή που περικλείει την οθόνη των έως και 9,2 ιντσών, που είναι τοποθετημένη ψηλά, εντός του οπτικού πεδίου του οδηγού και που δίνει την εντύπωση ότι αιωρείται. Την ίδια στιγμή αποτελεί μια εργονομική βάση για το χέρι που χειρίζεται την οθόνη αφής.
Οι εμπρός πόρτες διαθέτουν υψηλής ποιότητας και μαλακής υφής επενδύσεις, ενώ τα ζεστά χρώματα, τα ιδιαίτερα διακοσμητικά, ο ατμοσφαιρικός φωτισμός και οι ραφές που δημιουργούν αντιθέσεις στα καθίσματα (πλέον διαθέσιμες προαιρετικά και με τις πολύ όμορφες επενδύσεις από Suedia) δημιουργούν μια ιδιαίτερα ευχάριστη ατμόσφαιρα. Τα συστήματα Swing, Bolero και Amundsen της τρίτης γενιάς infotainment χρησιμοποιούνται για πρώτη φορά σε μοντέλα του ομίλου Volkswagen και έχουν οθόνες από 6,5 έως 9,2 ίντσες.
H τελευταία είναι από τις μεγαλύτερες της κατηγορίας- και μπορούν να συνδυαστούν προαιρετικά με το Skoda Sound System με τα δέκα ηχεία. Χάρη στην ενσωματωμένη LTE eSIM του, το Scala είναι πάντα online και εκτός από το eCall παρέχει πρόσβαση στις online υπηρεσίες του Skoda Connect, όπως για παράδειγμα το Infotainment Online με εφαρμογές (App) που μπορεί να τις κατεβάσει κανείς από το Shop ή το Care Connect για πρόσβαση στο αυτοκίνητο από απόσταση και το Proactive Service. Διαθέσιμη είναι και η ασύρματη τεχνολογία SmartLink , καθώς και Wi-Fi hotspot, θύρες USB-C και Phone Box με δυνατότητα ασύρματης φόρτισης. Το Scala διαθέτει επίσης εξελιγμένο φωνητικό έλεγχο.
Iδανικός συνδυασμός για πολλά χιλιόμετρα
Ο λόγος για τον πετρελαιοκινητήρα των 1.6 λίτρων και την επιλογή της ελληνικής αντιπροσωπείας να τον συνδυάσει αποκλειστικά με το DSG κιβώτιο των επτά σχέσεων. Αυτό διότι αφενός το κιβώτιο αναδεικνύει τον κινητήρα, αφού δε σε αφήνει ξεκρέμαστο ποτέ από ισχύ, αφετέρου μειώνει τη κατανάλωση και φυσικά αυξάνει την άνεση. Οι 116 ίπποι και τα 250 Nm της ροπής, είναι παραπάνω από ικανοποιητικά για τον οικογενειακό χαρακτήρα του Scala. Το πιο σημαντικό είναι πως κατά τη διάρκεια των σχεδόν 2000 χιλιομέτρων της δοκιμής, η μέση κατανάλωση δεν ανέβηκε πότε πάνω από τα πεντέμισι λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, χωρίς να δίνουμε ιδιαίτερη προσοχή στο να κινηθούμε οικονομικά.
Με πολύ καλή αίσθηση παντού
Το πρώτο πράγμα που εκτιμάς πίσω από το τιμόνι του Scala είναι η πολύ υψηλή ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου, η οποία σε συνδυασμό με την προσεγμένη ηχομόνωση, σου δίνουν την εντύπωση πως βρίσκεσαι σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Αυτό συνάδει απόλυτα με τον οικογενειακό χαρακτήρα του νέου μοντέλου της Skoda, του οποίου ο προσανατολισμός είναι οι άνετες και ξεκούραστες μετακινήσεις.
Το μακρύ μεταξόνιο και τα φαρδιά μετατρόχια, προσφέρουν ευθυβολία και σταθερότητα που σε κάνει να αισθάνεσαι ασφαλής και σίγουρος. Το στιβαρό και ελαφρύ πλαίσιο και η βελτιωμένη ανάρτηση συνεργάζονται αρμονικά και προσφέρουν μία πολύ καλή αίσθηση στην γρήγορη οδήγηση. Ώριμο, εύστοχο και ευέλικτο ακολουθεί ακαριαία τις εντολές που του δίνεις και σε βοηθά να διατηρήσεις την ταχύτητα της ευθείας αν η διαδρομή συνεχίζεται από ανοιχτές καμπές διαρκείας. Σε ποιο κλειστά κομμάτια το Scala διατηρεί το ανάλαφρο πάτημα και ακολουθεί πιστά τις γραμμές που έχεις χαράξει, ενώ ταυτόχρονα η αποτελεσματικότητα, η αίσθηση και η αντοχή των φρένων επιτρέπουν απροβλημάτιστη διαχείριση της ταχύτητας.
Η πρώτη απόπειρα της Skoda να εισέλθει σε μία νέα γι’αυτήν και πολύ δύσκολη και ανταγωνιστική κατηγορία, κρίνεται ως επιτυχημένη συνολικά. Αυτό διότι κατάφερε να συνδυάσει μία πιο φρέσκια αισθητική τόσο εξωτερικά όσο και στο εσωτερικό, διατηρώντας αναλλοίωτα κάποια χαρακτηριστικά της μάρκας όπως οι μεγάλοι χώροι. Τέλος οφείλουμε να σημειώσουμε πως πολύ προσεκτικά διαμορφωμένη είναι και η τιμολογιακή πολιτική του αυτοκινήτου με τις τιμές του πετρελαιοκίνητου Scala να ξεκινούν από τα 21500 με στάνταρ το DSG κιβώτιο.
- Σχεδίαση
- Κατανάλωση
- Ποιότητα κύλισης
- Χώροι
- Στάνταρ DSG
- Αίσθηση τιμονιού
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | |
---|---|
Κινητήρας | 1600 κ.εκ. Turbodiesel |
Ίπποι | 116 |
0-100 | 10.3″ |
Τελική ταχύτητα | 200 χλμ/ώρα |
Μέση κατανάλωση δοκιμής | 5.5 λτ/100 χλμ |
Εκπομπές CO2 | 108 γρ/χλμ |