Μια σειρά από ενδιαφέροντα στοιχεία έφερε στην επιφάνεια η έρευνα που πραγματοποίησε η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Περιβάλλοντος καταγράφοντας τον κυβισμό, την ιπποδύναμη, το βάρος και τις μέσες εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν στην Ευρώπη το 2021.
Αυτό που προκύπτει είναι ότι η Ελλάδα τη συγκεκριμένη χρονιά πούλησε τα περισσότερα «μικρά» σε κυβισμό αυτοκίνητα, με τον μέσο όρο να διαμορφώνεται στα 1.338 cc.
Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η Μάλτα με 1.350 cc και την πρώτη τριάδα έκλεισε η Ιταλία με 1.389 cc. Στον αντίποδα, η χώρα με τα μεγαλύτερα σε κυβισμό αυτοκίνητα ήταν η Νορβηγία με 1.940 cc, ακολούθησε η Ισλανδία (1.796 cc) και αμέσως μετά τοποθετήθηκε το Λουξεμβούργο με 1.755 cc.
Η Ελλάδα ήταν πρώτη και στον πίνακα με τα πιο ελαφριά οχήματα έχοντας διαμορφώσει το μέσο βάρος των 1.325 kg. Δεύτερη στην ίδια κατηγορία ήταν η Ιταλία με 1.369 kg και ακολούθησε η Κροατία με 1.378 kg. Η Νορβηγία βρέθηκε ξανά στην άλλη άκρη με 1.961 kg και πίσω της είχε την Μάλτα (1.797 kg) και την Ισλανδία (1.796 kg).
Παρά το γεγονός ότι η Ιταλία φημίζεται για την ταχύτητα και την ισχύ των οχημάτων της, λόγω των θρύλων που γεννήθηκαν εκεί, όπως η Ferrari και η Lamborghini, κατέχει το ρεκόρ για τα μοντέλα με τη μικρότερη ιπποδύναμη τη συγκεκριμένη χρονιά.
Αυτό σημαίνει ότι βρέθηκε στην πρώτη θέση με μέση ισχύ τους 116 PS και πίσω της είναι η Ελλάδα και η Γαλλία με 119 PS. Αντιθέτως, τα πιο ισχυρά αυτοκίνητα βρίσκονται στη Νορβηγία με τη μέση τιμή να διαμορφώνεται στους 213 PS.
Στον πίνακα με τις εκπομπές CO2 η χώρα μας τοποθετείται στη μέση του πίνακα και συγκεκριμένα στην 14η θέση μεταξύ 29 χωρών, με τον μέσο όρο να αντιστοιχεί σε 119,7 g/km. Ο μικρότερος μ.ο. ανήκει στη Νορβηγία, μια χώρα που έχει κάνει ένα τεράστιο άλμα προς την ηλεκτροκίνηση, με μόλις 27,6 g/km. Δεύτερη είναι η Ισλανδία με 80,3 g/km και τρίτη η Σουηδία με 88,3 g/km.
Απεναντίας η χώρα με τον υψηλότερο μέσο όρο είναι η Κύπρος με 145,8 g/km και ακολουθούν η Εσθονία (142,6 g/km) και η Λετονία (142,5 g/km).
Follow @CarsnewsGr