CARSNEWS
MARKET

Έρχονται οι «πράσινες» δαγκάνες στα φρένα

Οι εξελίξεις «τρέχουν» σε όλα τα μέτωπα της αυτοκίνησης, εν πολλοίς λόγω της ηλεκτρικής μετάβασης. Τα EVs έχουν τις δικές τους απαιτήσεις, οδηγώντας στη δημιουργία εφαρμογών που ταιριάζουν και εκμεταλλεύονται καλύτερα τα χαρακτηριστικά τους. Τα φρένα δεν γίνεται να αποτελέσουν εξαίρεση, με την Continental να παρουσιάζει τις πρώτες «πράσινες» (και εκτός εισαγωγικών) δαγκάνες.

H γερμανική εταιρία εξελίσσει έναν νέο τύπο δισκόφρενου, με γνώμονα την εφαρμογή στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τη βέλτιστη συνεργασία του με τα συστήματα ανάκτησης ενέργειας. Η Green Caliper (κυριολεκτικά πράσινη δαγκάνα) είναι μικρότερη και ελαφρύτερη από μια τυπική δαγκάνα, διαθέτοντας λεπτότερα τακάκια και μεγαλύτερο άνοιγμα σιαγόνας, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερο κενό με το δισκόφρενο. Ο συνδυασμός αυτός έχει διπλό όφελος: αφενός μειώνει το ολικό βάρος της δαγκάνας, αφετέρου επιτρέπει την άμεση απομάκρυνσή της από το δίσκο όταν ο οδηγός αφήνει το πεντάλ. Μια προσέγγιση που ελαττώνει τις απώλειες, καθώς ελαχιστοποιείται η τριβή μεταξύ δαγκάνας και τακακίου όταν ο οδηγός δεν πατάει το φρένο.

Η μείωση αυτή του θερμικού φορτίου επιτρέπει την τοποθέτηση λεπτότερης δισκόπλακας, επιφέροντας ένα συνολικό όφελος του βάρους ανά τροχό που φτάνει μέχρι τα 5 κιλά.  Σύμφωνα με την Continental, το 80% των περιπτώσεων που απαιτούν μείωση της ταχύτητας σε ένα EV, καλύπτεται από την ανάκτηση ενέργειας. Κάτι που καθιστά τη χρήση φρένων με μικρότερο φορτίο τριβών και βάρος, διατηρώντας όμως την ίδια επιβραδυντική ικανότητα. Το πρόγραμμα MK C2 στο brake by wire σύστημα εξασφαλίζει την απαράλλαχτη αίσθηση στο πεντάλ, που σε πολλά ηλεκτρικά ποικίλει από σπογγώδης μέχρι μαλακή. Με άλλα λόγια, ο οδηγός δεν νιώθει σαν να φρενάρει με κάτι διαφορετικό, από ένα παραδοσιακό αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Η Continental υποστηρίζει πως η Green Caliper αυξάνει την αυτονομία, τόσο μέσω των χαμηλότερων τριβών όσο και της βέλτιστης λειτουργίας στην ανάκτηση ενέργειας. «Η αύξηση της απόδοσης είναι πρωταρχικός στόχος στη βελτιστοποίηση των ηλεκτρικών οχημάτων», εξηγεί ο Dominik Hiss, επικεφαλής του Product Center Friction Brakes στο τμήμα Hydraulic Brake Systems της γερμανικής φίρμας. «Όσο μικρότερη είναι η απώλεια ηλεκτρικής ενέργειας, τόσο μεγαλύτερη είναι η αυτονομία του οχήματος. Τα φρένα μπορούν να συμβάλουν σε αυτό, σε βαθμό που δεν έχει αξιοποιηθεί μέχρι σήμερα».

Related Articles

Στον Antonio Giovinazzi το βραβείο για τον καλύτερο ρουκι στη Formula 1

cars

Έλληνας ο σχεδιαστής της Alfa Romeo Tonale

cars

Ακόμα ένα βραβείο για τo Nissan Leaf

cars

Άφθαρτο Fiat 500 με πάνω από 320.000 χλμ. (+video)

cars

Πότε θα μπορούν να κυκλοφορούν τα αυτοκίνητα «αντίκες»

cars

Οδηγούμε την Mercedes-Benz E 220 d Coupé

cars

Αμιγώς ηλεκτρικά Volkswagen Concept ID.4 και παραγωγής ID.3

cars

Οδηγούμε το Opel Astra 1.4T 150 PS

cars

Τι είναι η ελεγχόμενη είσοδος στις πόλεις και πού εφαρμόζεται

cars