CARSNEWS
AUTONEWS

Η Ελλάδα έχει τον γηραιότερο στόλο αυτοκινήτων στην Ευρώπη

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA) έδωσε στη δημοσιότητα την έκθεση “Οχήματα εν χρήσει στην Ευρώπη” για το 2021, παρέχοντας μία αναλυτική ματιά όχι στην αγορά καθαυτή αλλά στον στόλο των οχημάτων που χρησιμοποιούνται στην ευρωπαϊκή επικράτεια. Μας δείχνει το “δάσος” που κρύβεται πίσω από τα δέντρα περιλαμβάνοντας στοιχεία όχι μόνο για κάθε χώρα ξεχωριστά αλλά και για κάθε είδος καυσίμου. Τα στοιχεία που αποκαλύπτονται στην έκθεση είναι αποκαλυπτικά γιατί ζωγραφίζουν μία ιδιαίτερα αναλυτική εικόνα της Ευρώπης από την οπτική των αυτοκινήτων ενώ κάποια άλλα είναι απλά σοκαριστικά.

Όπως για παράδειγμα ότι η Ελλάδα διαθέτει τον γηραιότερο στόλο επιβατικών αυτοκινήτων σε ολόκληρη την Ευρώπη, με μέσο όρο τα 17 έτη και περισσότερα από 4.5 εκατομμύρια οχήματα να έχουν ηλικία μεγαλύτερη των 10 ετών. Στην συγκεκριμένη κατηγορία μας… κοντράρει μονάχα η Εσθονία με μέσο όρο τα 16.8 χρόνια ενώ έχουμε αφήσει αρκετά πιο πίσω χώρες όπως η Τσεχία (15.6 χρόνια μ.ο.), η Ρουμανία (15.1 χρόνια μ.ο.) και η Λετονία (15 χρόνια μ.ο.). Η ίδια κατάσταση επικρατεί και στα ελαφριά επαγγελματικά όπου η χώρα μας διαλύει τον ανταγωνισμό με μέσο όρο ηλικίας τα 20.8 έτη και τον πλησιέστερο αντίπαλο να είναι η Πορτογαλία με μέσο όρο τα 15.3 χρόνια και στα μεσαία και βαριά επαγγελματικά που κρατάμε περήφανα την πρωτιά με μέσο όρο τα 22.7 χρόνια αλλά και στα λεωφορεία, όπου χάνουμε το πολυπόθητο χατ-τρικ από την Ρουμανία (20.2 χρόνια μ.ο.) για να βρεθούμε στην δεύτερη θέση με τον μέσο όρο ηλικίας των δικών μας λεωφορείων να μην ξεπερνά τα 19 χρόνια! Για να έχεις μία τάξη μεγέθους και να δούμε την κατάσταση λίγο πιο σοβαρά, ο μέσος όρος για τα επιβατικά σε ολόκληρη την Ε.Ε. δεν υπερβαίνει τα 12.0 χρόνια (τον νεότερο στόλο τον έχει το Λουξεμβούργο με 7.6 χρόνια και ακολουθεί η Δανία με 8.5 χρόνια). Στα ελαφριά επαγγελματικά ο μέσος όρος στην Ε.Ε. είναι και πάλι στα 12.0 χρόνια με την Αυστρία να έχει τον νεότερο στόλο με ηλικία 6.2 ετών, στα μεσαία και βαριά επαγγελματικά ο μέσος όρος είναι 14.2 χρόνια και στα λεωφορεία είναι 12.7 χρόνια!

Όσον αφορά στον τρόπο που κατανέμονται τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν ανάλογα με το καύσιμο, η απαγόρευση που ίσχυε στην χώρα μας στα πετρελαιοκίνητα εντός των μεγάλων αστικών κέντρων μέχρι το 2011 σε συνδυασμό με την παλαιότητα του στόλου δημιουργούν μία ενδιαφέρουσα εικόνα που διαφέρει από την συντριπτική πλειοψηφία των άλλων ευρωπαϊκών κρατών. Συγκεκριμένα, τα βενζινοκίνητα επιβατικά αντιπροσωπεύουν το 90.1% του ελληνικού στόλου, με τα πετρελαιοκίνητα να έχουν ένα ποσοστό της τάξης του 8.6% και το υπόλοιπο 1.3% να κατανέμεται κατά κύριο λόγο στα υβριδικά και στα “άλλα” ενώ ο μέσος όρος για ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση είναι ένα πολύ ισορροπημένο 51.1% για τα βενζινοκίνητα, 41.9% για τα diesel, 0.8% για τα αμιγώς ηλεκτρικά, 0.7%  για τα PHEV, 2.3% για τα υβριδικά και 2.5% για τα LPG. Αυτό που μου έκανε προσωπικά ιδιαίτερη εντύπωση, είναι το ποσοστό των νοικοκυριών που δηλώνουν πως δεν έχουν κανένα αυτοκίνητο: στη Λετονία αγγίζει το εξωφρενικό 42.8%, στη Δανία φτάνει το 37.7% ενώ η Πολωνία και η Αυστρία ακολουθούν με 27.7% και 23.0% αντίστοιχα! Αναλυτικά την έκθεση της ACEA μπορείς να διαβάσεις ακολουθώντας αυτόν τον σύνδεσμο.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Φωτιά τώρα στην Αργολίδα – Επιχειρούν επίγειες και εναέριες πυροσβεστικές δυνάμεις

cars

Βρέθηκε μήνυμα σε μπουκάλι μετά από 40 χρόνια

cars

Mercedes-AMG W11. Ο πρωταθλητής επιστρέφει με τον ίδιο στόχο!

cars

Αudi RS7 Sportback. Προκλητικό

cars

Επιστρέφει στην Hyundai ο Luc Donckerwolke!

cars

Άννα Παναγιωτοπούλου – Σταμάτης Κραουνάκης: «Άννα για πάντα»

Bury

Volvo. Συνεργάζεται με την Northvolt για την εξέλιξη και την παραγωγή μπαταριών

cars

Το Toyota RAV4 περνά πλέον το test αποφυγής ταράνδου!

cars

Η Alfa Romeo καθυστερεί δύο μοντέλα και εγκαταλείπει την Giorgio.

cars