CARSNEWS
AUTONEWS

Κορονοϊός. Εργαζόμενοι…υπο αίρεση

Φυσικά πέρα και πάνω απ’όλα βρίσκεται η ανθρώπινη ζωή και είναι φυσικό η προσπάθεια των κρατών σε όλο τον πλανήτη, να συντείνει προς την κατεύθυνση της προστασίας των πολιτών του. Όμως, η ζωή συνεχίζεται και η ζωή από δω και πέρα θα είναι προ ιού και μετά ιόν και ειδικά στο «μετά ιόν» όπου (θέλουμε να πιστεύουμε) ότι βαδίζουμε, πρέπει να ξεκινήσει και πάλι και στην επανεκκίνηση αυτήν, την πρώτη θέση, κατά την γνώμη μας, είναι οι θέσεις εργασίας. Στο σημείωμα αυτό θα αναφερθούμε όπως είναι φυσικό στον τομέα του αυτοκινήτου όπου τα εργοστάσια έκλεισαν, οι παραγωγές μηδενίστηκαν όπως και η ζήτηση, προγράμματα παραγωγής είτε εγκαταλείφθηκαν είτε αναβλήθηκαν σε αόριστο χρόνο με αποτέλεσμα να κλυδωνιστούν εταιρίες-κολοσσοί πρωταγωνιστές στις παγκόσμιες αγορές και να ζητούν κρατική στήριξη, μέχρις σημείου να συζητείται ακόμη και η εθνικοποίησή τους, σε κάποιες περιπτώσεις.

Τώρα όμως ξεκινούν και πάλι, θα μπορούσε να είναι ο αντίλογος. Αυτή είναι η μία πλευρά της πραγματικότητας. Η άλλη μισή είναι ότι κυρίως αυτή η πραγματικότητα θα είναι νέα πραγματικότητα. Όλα θα είναι καινούργια. Από τον τρόπο εργασίας, από τον τρόπο λειτουργίας, με τα οικονομικά των εταιριών σε άθλια κατάσταση ενώ ακόμη και αν υπάρξει θέληση εκ μέρους της Ε.Ε. για οικονομική στήριξη είναι τέτοιο ποσό που ούτε να περνάει από την σκέψη μας. Όλα αυτά και πολλά ακόμη, θα οδηγήσουν μοιραία(;) σε μειώσεις θέσεων εργασίας ή εργασίας με νέους όρους και προϋποθέσεις που σημαίνει περικοπή μισθών.

Προχθές, δημοσιεύτηκε ένας διαδραστικός χάρτης που παρουσιάζει τον αντίκτυπο που θα έχει στην απασχόληση στον χώρο του αυτοκινήτου «στον καιρό του ιού» και δείχνει ότι σε σύνολο 2,6 εκατομμυρίων εργαζομένων στην αυτοκινητοβιομηχανία στα 27 μέλη της Ε.Ε. μαζί με το Ηνωμένο Βασίλειο, επηρεάζονται αρνητικά οι 1.138.536 θέσεις εργασίας, δηλαδή περίπου το μισό του συνόλου!. Απαραίτητη σημείωση ότι ο χάρτης αφορά μόνο τους εργαζόμενους στα εργοστάσια παραγωγής στην Ευρώπη και όχι στις χιλιάδες δορυφορικές εταιρίες που τροφοδοτούν τα εργοστάσια με εξαρτήματα, όπου η εικόνα είναι χειρότερη.

Αξίζει λοιπόν να δημοσιεύσουμε τον πίνακα ανά χώρα της Ε.Ε. με τις θέσεις εργασίας που επηρεάζονται κάτω από τις νέες συνθήκες, με την απαραίτητη διευκρίνιση ότι τα στοιχεία προέρχονται από τον ACEA (Οργανισμός Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων) που τα επεξεργάζεται και τα ανανεώνει κάθε εβδομάδα σε συνεργασία μεταξύ άλλων με την HIS Markit, MarkLines, εθνικών ενώσεων κατασκευαστών αυτοκινήτων και (δημόσιες) ανακοινώσεις από κατασκευαστές.

ΑΥΣΤΡΙΑ 14,307
ΒΕΛΓΙΟ 30,000
ΚΡΟΑΤΙΑ 700
ΤΣΕΧΙΑ 45,000
ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ 4,500
ΓΑΛΛΙΑ 90,000
ΓΕΡΜΑΝΙΑ 568,518
ΟΥΓΓΑΡΙΑ 30,000
ΙΤΑΛΙΑ 69,382
ΟΛΛΑΝΔΙΑ 13,500
ΠΟΛΩΝΙΑ 17,284
ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ 20,000
ΡΟΥΜΑΝΙΑ 20,000
ΣΛΟΒΑΚΙΑ 20,000
ΣΛΟΒΕΝΙΑ 2,890
ΙΣΠΑΝΙΑ 60,000
ΣΟΥΗΔΙΑ 67,000
ΗΝΩΜ.ΒΑΣΙΛΕΙΟ 65,455
ΣΥΝΟΛΟ 1,138,536

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Lotus Evora GT410. Έγινε πιο “μαλακή” για να γίνει πιο καθημερινή!

cars

Μαίνεται η φωτιά στο Λασίθι – Μήνυμα του 112 για απομάκρυνση των κατοίκων από τέσσερις οικισμούς

Bury

Νίκος Αναδιώτης: Αν ο γιος μου, μου έλεγε ότι νιώθει «διαφορετικά», θα του συμπαραστεκόμουν και θα του εξηγούσα πως πρέπει να σώσει την ψυχή του

cars

Σαν σήμερα 1 Μαΐου: 200 Έλληνες κομμουνιστές εκτελούνται στην Καισαριανή

cars

Νέο Toyota Aqua. Για την Ιαπωνία και όχι μόνο.

cars

Ήδη στα σκαριά η πιο σκληροπυρηνική BMW M3 CS.

cars

Οι Παλαιστίνιοι καταγγέλλουν πως το Ισραήλ διέπραξε «σφαγή» εκτοπισμένων στη Ράφα

Bury

Στέφανος Κασσελάκης: Η κυβέρνηση αρνείται την οικονομική δικαιοσύνη και την ελάφρυνση του κόσμου της εργασίας

Bury

Η Γερμανία θέλει να κάνει ετοιμοπόλεμο τον στρατό της

cars